נושאים קשורים

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
הסתדרות 480-100

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
ראשיחדשותהמדינה נוזפת בערוצי הטלוויזיה: "שידורי החירום אינם נגישים לחירשים"

המדינה נוזפת בערוצי הטלוויזיה: “שידורי החירום אינם נגישים לחירשים”

גם בימי לחימה: הערוצים לא מקפידים על כתוביות בשידורי הגל הפתוח ועל תרגום לשפת הסימנים במהדורות

ללא כתוביות לחירשים. שידורי החירום של קשת 12

בעקבות מבצע “שומר החומות”, ההסלמה הביטחונית וירי הטילים על ישראל, פתחו ערוצי הטלוויזיה המרכזיים בימים האחרונים בשידורי “גל פתוח”, בהם הם מדווחים על המתרחש ברחבי הארץ וברצועת עזה.

מתלונות שהגיעו לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ולארגון כבדי השמיעה והמתחרשים “בקול”, עולה כי השידורים בכאן 11, קשת 12 ורשת 13 אינם מונגשים לאנשים חירשים ולקויי שמיעה, כפי שנדרש. בנציבות קובעים כי התנהלות זו מנוגדת  לחוק שידורי הטלוויזיה מלפני כמה שנים, הקובע כי 100% מהתוכניות בשידור חי וכן כל מהדורות החדשות חייבות להיות מלוות בכתוביות.

חובה זו, אומרים בנציבות, מתקיימת בימים האחרונים באופן חלקי בלבד, וכך גם הדרישה כי לפחות אחת משלוש מהדורות החדשות המרכזיות (20:00) מדי ערב תלווה בתרגום לשפת הסימנים. זאת, תוך תיאום בין שלושת הערוצים.

כעת, כשישראל מצויה בשעת חירום, לא מסתפקים בכך בנציבות, ודורשים מהערוצים להרחיב את ההנגשה: “בימים אלה עיקר השידורים המשודרים לאורך שעות השיא מהווים במהותם מהדורת חדשות, ומשמעות הדבר היא שבין השעות 19:00 ל-23:00 חובה לתת תרגום לשפת הסימנים לפחות בערוץ אחד”.

ללא כתוביות לחירשים. שידורי החירום של רשת 13

עוד דורשים בנציבות כי כל הודעת חירום המשודרת בתאגיד השידור הישראלי (כאן 11) על מלחמה או מבצע צבאי, צריכה להיות מלווה באופן סביר בכתוביות ובתרגום לשפת הסימנים. על משדר שאינו של תאגיד השידור, חלה חובה להפנות להודעה של כאן 11 כאשר משודרת הודעת חירום.

הנציבות פנתה לכאן 11, קשת 12, רשת 13 ולרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, אך טרם התקבלה תגובתם.

ללא כתוביות לחירשים. שידורי החירום של כאן 11

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות