נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשות"עדי בשבילכם": קו-חם חדש למשפחות של אנשים עם מוגבלויות

“עדי בשבילכם”: קו-חם חדש למשפחות של אנשים עם מוגבלויות

חיים עם ילדים או בוגרים עם מוגבלות? אנשי עמותת "עדי בשבילכם" יענו על כל שאלה, ויכוונו אתכם למי שצריך

עמותת “עדי”, המטפלת באנשים עם מוגבלויות מורכבות, הקימה קו מענה טלפוני ארצי חדש בשם “עדי בשבילכם” במספר 1-800-201-077.

זהו קו-חם ארצי שפועל בשיתוף משרד הרווחה, ומספק שירותי מידע, תמיכה וליווי ללא תשלום למשפחות שבהן ילדים או בוגרים עם מוגבלויות. המוקד פועל בימי חול בשעות 8:00-20:00, והעמותה חוזרת בתוך 24 שעות מרגע הפנייה, עם מענה וייעוץ ראשוניים.

מי שמקבל את השיחות הם עובדי “כל יכול” – עסק חברתי שמשלב אנשים עם מוגבלויות כחלק מעובדי החברה, בשכר המקובל בענף השירות הטלפוני.

מענה טלפוני - מבוקר עד ערב
מענה טלפוני – מבוקר עד ערב

ליווי לאורך כל הדרך

“יש לנו צוות של עובדות סוציאליות ואנשי מקצוע מתחום הרפואה והחינוך המיוחד”, אומרת לאתר “שווים” נעמי אבנר, רכזת הפניות של העמותה, “הם יעניקו ייעוץ בנוגע להתלבטויות ולאתגרים שבהם נתקלים ההורים, בצמתים שונים בחיי ילדים עם מוגבלויות. הם יתייחסו לשאלות הרבות והלא פשוטות שעולות בדרך כלל מרגע האבחנה”.

אבנר מסבירה שהכוונה של העמותה הוא לתת מענה כולל לפניות. “אנחנו שואלים שאלות מעמיקות כדי להבין כמה שאפשר על גודל הבעיה והמורכבות שלה כדי שכמה שיותר גופים יוכלו לעזור. יש הרבה דברים שההורים המודאגים שמתקשרים אלינו לא יודעים ואנחנו גם מלווים אותם לאורך כל התהליך”.

הקו פועל בשבועות האחרונים וקיבל כבר עשרות פניות. “למשל, התקשרה אלינו אמא לבגיר עם מוגבלות שכלית בינונית שהתייעצה איתנו לגבי מסגרת חוץ ביתית בשבילו”, מספרת אבנר. “הפניתי אותה לרווחה שמטפלת בנושא, אבל מעבר לך – הראיתי לה נקודה שהיא לא חשבה עליה. אולי הוא יתקשה להכיל את השינוי הגדול הזה אחרי שמה שהכיר כל חייו זה חיים בבית, גם אם היא חושבת שזה יהיה לטובתו. במקרה אחר פנתה אם אובדת עצות לילדה עם אפילפסיה. חיברנו אותה לעמותה הנכונה ואנחנו ממשיכים ללוות אותה. אנחנו כאן עבור המשפחות לכל שאלה וכל בעיה”.  

להקל עד כמה שניתן

מירי אריכא, מנהלת “עדי בשבילכם”, הוסיפה: “אנחנו ב’עדי’ פועלים לטובת האוכלוסייה המיוחדת לילות כימים, ומכירים מקרוב את הקשיים והאתגרים היום יומיים עימם מתמודדות המשפחות המיוחדות. המיזם הייחודי הזה, מטרתו לסייע ולהקל עליהן עד כמה שניתן, ולהעניק ייעוץ מתוך הניסיון אותו צברנו במסגרת העבודה השוטפת והטיפול באנשים עם מוגבלויות. אני מזמינה את כל מי שזקוק לנו לפנות למוקד ולקבל עזרה מאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום”.

כתבות אחרונות