נושאים קשורים

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"



ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
ראשיאוטיזםפרס הרמטכ"ל לתוכנית "תתקדמו" ולקצין האוטיסט שיזם אותה

פרס הרמטכ”ל לתוכנית “תתקדמו” ולקצין האוטיסט שיזם אותה

רב-אלוף אביב כוכבי העניק את הפרס היוקרתי ליוזמי ומובילי הפרויקט, שמגייס אוטיסטים בתפקוד עצמאי לשירות מלא בצה"ל

סרן במיל’ אודי הלר מקבל את הפרס מהרמטכ”ל אביב כוכבי

פרויקט “תתקדמו”, שבמסגרתו צעירים עם אוטיזם בתפקוד עצמאי מתגייסים לשירות מלא בצה”ל, הוא אחד מהזוכים בפרס הרמטכ”ל לשנת 2022. בטקס שנערך לאחרונה במחנה “דיין” בגלילות העניק רב-אלוף אביב כוכבי את הפרס לאנשי חטיבת התכנון באגף כוח האדם, שהובילו את הפרויקט, ובהם סרן במיל’ אודי הלר, מיוזמי התוכנית ובעצמו אדם עם אוטיזם.

פרסי הרמטכ”ל חולקו השנה ליחידות מצטיינות, לכתיבה צבאית יוצרת ולמיזמים מצטיינים בתחומי הטיפול בפרט, ערכים ומנהיגות. “פרס הרמטכ”ל מוענק לתוכנית ‘תתקדמו’ על היותה תוכנית אשר מובילה לשילוב אוכלוסיות בצה”ל ולמתן הזדמנות שווה לשירות לאוכלוסיות שונות”, נאמר בעת הענקת הפרס. “התוכנית מאפשרת שירות של נערים ונערות על הרצף האוטיסטי בשירות חובה מלא, תוך שילובם בתפקידים שונים במערכי צה”ל. התוכנית נוסדה באגף כוח האדם, בהובלת חטיבת תכנון ומינהל כוח האדם וחיל החינוך והנוער”.

ככל הידוע, הלר הוא האוטיסט הראשון שמקבל את הפרס המדובר. “מאוד שמחתי לקבל את פרס הרמטכ”ל לשנת 2022”, כתב בפוסט נרגש שהעלה לרשת לאחר הזכייה, “אבל האנשים החשובים פה בעיניי הם ההורים והצעירים על הרצף. הם הזוכים האמיתיים, הם אלו שיום יום קמים למאבק כדי להתקדם בחיים, נלחמים על עוד שירות, נגד עוד עוול שנגרם, להיות כמה שיותר אזרחים שווי זכויות במדינה שלהם. הם הגיבורים פה, והפרס הזה ניתן לי בזכותם.

“הפרס הזה הוא קריאה לכולנו לא לוותר, לא להנציח את האפליה, את הסטיגמה, כי אם לצאת נגדה”, המשיך הלר. “זה פרס בעד האור ונגד החושך. אני מאוד גאה להיות האוטיסט הראשון שמקבל את הפרס החשוב הזה, אבל אני הרבה יותר גאה בכל חייל שמתגייס לתוכנית, לא כאדם עם מוגבלות כי אם אזרח מן השורה, שמוכיח שאנחנו יכולים להגיע להישגים אדירים בזכות המון רצון ותחושת שליחות אמיתית לתרום ולהצליח. תודה לצה”ל על ההזדמנות להיות הרבה יותר מכפי שאי פעם יכולתי להיות בכל מקום אחר ולראות כיצד המדינה שלנו נעשית קצת יותר טובה”.

מובילי פרויקט “תתקדמו” עם התעודות

המחזור הראשון של תוכנית “תתקדמו” יצא לדרך ביולי 2021 והמחזור השני בדצמבר האחרון. המיוחד בתוכנית הוא שהיא מבטלת את הפטור האוטומטי שניתן לאוטיסטים בגיוס לצבא, ובמקום התנדבות מציעה שירות מלא, בדיוק כמו לכל חייל במדינת ישראל. התוכנית גם מספקת התאמות לחיילים, כולל “משלבים” שחונכים אותם במהלך השלבים הראשונים, ונותנת להם כלים שיוכלו לשמש אותם גם אחרי הצבא.

כבר בשני המחזורים הראשונים נרשמו הישגים משמעותיים לתוכנית. חמישה חיילים על הרצף מהמחזור הראשון סיימו את קורס “מגן בסייבר” היוקרתי של האקדמיה למקצועות המחשב, שניים מתוכם בהצטיינות. מתוך חיילי המחזור השני, חמישה התקבלו לקורס תכנות.

סרטון על התוכנית ששודר בערב הענקת הפרסים

בין התפקידים הצבאיים שנפתחו עבור משתתפי התוכנית: מגן בסייבר, בודק תוכנה, מפתח מערכות ביחידה 8200, מנהל רשת, חוקר מודיעין ימי בחיל הים, מפענח מודיעין חזותי בחיל האוויר, מטמיע מערכות תקשוב ואפילו צלם ועורך וידיאו.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות