נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותולתפארת מדינת ישראל: עשהאל שבו ידליק משואה ביום העצמאות

ולתפארת מדינת ישראל: עשהאל שבו ידליק משואה ביום העצמאות

שבו איבד את רגלו בגיל 9, כשמחבל נכנס לביתו ורצח את הוריו ושלושת אחיו. "עשהאל הוא סמל לניצחון הרוח"

עשהאל שבו, שאיבד את רגלו בתור ילד לאחר שמחבל רצח את הוריו ואת שלושת אחיו, ידליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל, שייערך ב-4 במאי בהר הרצל.

עשהאל שבו. הצטרף לנבחרת ישראל בכדורסל

שבו, כיום תושב רמת גן, היה רק בן תשע כשמחבל נכנס לבית הוריו ביישוב איתמר ורצח את משפחתו לנגד עיניו. מאתיים רסיסים ושלושה כדורים חדרו לגופו וקטעו את רגלו. למרות הפציעה הקשה והאובדן המצמרר של בני משפחתו, עשהאל נאבק לקום ולהתגבר על הכאב והנכות. לאחר שיקום ארוך בבית החולים ואימונים מאומצים הוא הפך לאלוף ישראל בשחייה, וייצג את ישראל בתחרויות שחייה בין-לאומיות. את רוח הלחימה והאהבה לספורט שבו לקח אתו גם למגרשי הכדורסל: הוא הצטרף לנבחרת ישראל בכדורסל, ואף גויס כשחקן מוביל לליגה הטובה בעולם בענף כדורסל הנכים.

בהודעה שפרסם שר התרבות והספורט ויו”ר הוועדה לסמלים ולטקסים, חילי טרופר, נכתב כי “בהתמודדותו יוצאת הדופן עם הטרגדיה הקשה שפקדה אותו, מייצג עשהאל את ניצחונה של רוח היצירה, הבנייה והעשייה. בשנים האחרונות חזר למגרשי הכדורסל, שם עשה את צעדיו הראשונים, וכיום הוא מאמן צעירים עם מוגבלויות בכל גווני הקשת הישראלית. בנוסף, שבו גם מרצה לבני נוער ולבנות נוער ברחבי הארץ על ההתמודדות שלו עם האתגרים בחייו”.

טרופר הוסיף כי “עשהאל שבו הוא סמל לניצחון הרוח. מתוך שבר גדול, אובדן  אם ושלושה אחים ופציעה קשה, הוא בחר לצמוח. עשהאל הוא ספורטאי מצטיין, איש חינוך ומודל עבור כל מי שמתמודד עם קושי ומתעקש לנצח כל יום מחדש”.

מי שהמליצה על שבו להדלקת המשואה היא הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות, בראשות מנהל מרכז ההסברה, מושיק אביב. השר טרופר קיבל את המלצת הוועדה.

בנוסף לשבו הודיע שר התרבות על עוד שני מדליקי משואות: את משואת צה”ל תדליק סגן הדר כהן, מפקדת פלוגת עולות חדשות בבסיס מחו”ה אלון של חיל החינוך; ואת משואת התפוצות תדליק אליזבטה שרסטוק מאוקראינה, העומדת בראש המרכז לסיוע הומניטרי “חסד חיים”. שרסטוק פועלת מאז תחילת המלחמה להגן על חיי יהודים באוקראינה ולהעניק להם ביטחון.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות