נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותכך יראה הפארק הנגיש החדש בתל אביב

כך יראה הפארק הנגיש החדש בתל אביב

בעוד פחות משנה יפתח בפארק הירקון מתחם חדש לאנשים עם מוגבלות, במוטיב חמשת החושים. עיריית תל-אביב: "מנסים לחשוב על טובת כלל האוכלוסייה"

עיריית תל אביב יפו חשפה היום הדמיות של הפארק האתגרי המיוחד שיוקם בפארק הירקון (גני יהושוע), לרווחתם של אנשים עם מוגבלות. הפארק, שיכלול אטרקציות מחולקות למקטעים על פי חמשת החושים, יעמוד לרשות הציבור סמוך לתאריך סיום העבודה המשוער באפריל 2023.

כפי שדיווחנו כאן, הרעיון לפרויקט נולד אחרי שמיכל תג’ר, פנתה לפני כחצי שנה לעיריית תל אביב בבקשה להקים פארק לאנשים עם מוגבלות, בגלל הקושי של בנה, מיכאל אלון, להשתלב בגני השעשועים הקיימים. תג’ר ביקשה במכתבה שהפארק יוקם בדומה ל”פארק חברים” שקיים ברעננה.

“כבר שכחתי מהמייל, והאמת, לא תליתי בכך יותר מדי תקוות”, סיפרה תג׳ר ל”שווים” בשבוע שעבר, כשקיבלה את הבשורה על הקמת הפארק. “הטלפון צלצל, אומרים לי: ׳ראש העיר רוצה לדבר איתך׳. הוא הציג את עצמו וסיפר לי שבעקבות הפנייה שלי, צוות של העירייה נסע לפארק רעננה והודיע לי שיבנה פארק מיוחד לילדים ואנשים עם מוגבלות בעלות של 12 מיליון שקלים. הפארק יוקם, ככל הנראה, בתוך שנה. לא הספקתי עוד לשאול שאלות, הייתי בהלם”, אמרה.

מיכאל (מימין) ואימו מיכל
מיכאל (מימין) ואימו מיכל

אטרקציות לחמשת החושים

מסלול הרכיבה שיציע הפארק החדש יהיה באורך 350 מטר, ויחולק לחמישה מקטעים: ראייה, מישוש, ריח, שמיעה וטעם. האזור בו יוקם המסלול מכוסה בעצים ומוצל, ובנייתו תיעשה תוך פגיעה מינימלית בטופוגרפיה המקומית בפארק. כמו כן, פינת החי שמתחזקת חברת גני יהושוע בימים אלה, תועבר ממיקומה הנוכחי לטובת ההקמה של המתחם החדש.

מעיריית תל אביב נמסר כי נושא ההנגשה לאנשים עם מוגבלות נמצא במטרות האסטרטגיה הארגונית של העירייה. ראש העירייה, רון חולדאי מסר: “בכל פעולה שלנו בעירייה אנחנו מנסים לחשוב בצורה מלאה על טובת כל האוכלוסייה, ואנחנו רוצים לאפשר למשפחות עם ילדים עם מוגבלות שילוב מקסימלי ומהנה בחיי הקהילה והעיר. אני בטוח שהמתחם החדש והמונגש הולך להיות מקום בילוי מועדף”.

“הקמת הפארק האתגרי היא עוד צעד של עיריית תל אביב יפו בדרך ליצירת שוויון מלא לאנשים עם מוגבלות בעיר”, מסרה חברת מועצת העיר מאיה נורי על הקמת הפרויקט בשווי 12 מיליון שקלים. “נמשיך לפעול על מנת לאפשר השתתפות שווה בכלל הפעילויות והשירותים שמציעה העיר עבור עלל האוכלוסיות”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות