נושאים קשורים

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
הסתדרות 480-100

ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
ראשימאמרים מיוחדיםאני מאשימה: אמא לילד מיוחד לא מוכנה לסלוח יותר למערכת

אני מאשימה: אמא לילד מיוחד לא מוכנה לסלוח יותר למערכת

שנים פנינו לליבם של מקבלי ההחלטות. הסברנו, ביקשנו, התחננו ובכינו, אך נתקלנו בדלת סגורה. הזעקה של הסופרת מאירה ברנע גולדברג, אמא של אבישי

מאירה ברנע גולדברג עם בנה אבישי. צילום מהאלבום המשפחתי

מאת מאירה ברנע גולדברג

כאמא לילד מיוחד אני משמשת כאן פה לקהילה גדולה של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. איני יכולה לסלוח לאחראים על המחדלים היומיומיים שנגרמים על ידי המערכת ופוגעים באיכות חיי הילדים שלנו. במשך שנים ניסינו לפנות לליבם של מקבלי ההחלטות, אך ללא הצלחה. הסברנו, ביקשנו, התחננו ובכינו אך נתקלנו בדלתות סגורות, חוסר אונים, אטימות, התעלמות או רצון כן לעזור שנעלם בסבך הביורוקרטיה. עכשיו, ערב יום הכיפורים, אני מאשימה ולא אסלח עד שיגיע השינוי הנדרש.

אלה הבעיות שאנו דורשים להן פתרון:

1. אין אנשי מקצוע ראויים שמקבלים שכר הוגן

2. אין הכשרות מתאימות למשלבות 

3. מוסדות לימוד מרוחקים, מערך הסעות לקוי

4. אסור להורים ליצור קשר עם המשלבות והמשלבים של ילדיהם 

5. ניצול תקציבים לקוי וניתוב תקציבים למקומות הלא נכונים

6. גורמים לכך שמורים לא רוצים לשלב ילדים עם מוגבלות בכיתות רגילות 

7. מקצצים בשירותים שאמורים להינתן לילדים לפי חוק

8. לא מתחשבים בהוצאות הכלכליות של ההורים

9. הפכו את ההורים לילדים מיוחדים למקבצי נדבות

10. שום דבר ממה שנאמר כאן לא חדש – ועדיין לא טופל

אני מאשימה אתכם! את כל מקבלי ההחלטות! על העובדה שלא חידשתי לכם שום דבר. הכול ידוע לכם כבר שנים, ובכל זאת אתם לא עושים דבר. למה? כי לאף אחד לא אכפת. היחס אלינו הוא כמו אל כדור אבק שמטאטאים ממקום למקום. אז איך אפשר לסלוח?

למאמר המלא במאקו

מאירה ברנע גולדברג. צילום מהאלבום המשפחתי
מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות