נושאים קשורים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה

ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
הסתדרות 480-100

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה
ראשיאוטיזםאוטיזם בתפקוד גבוההבלי פילטרים: תערוכת צילומים של ספורטאים עם מוגבלות

בלי פילטרים: תערוכת צילומים של ספורטאים עם מוגבלות

התערוכה תושק בסוף החודש בתל אביב. האוצרת, דלית שחם: "בתמונות הם מראים את המציאות שלהם כמו שהיא, בלי לנסות להתיפייף"

עבודה של אלון דולב. כלי להעברת רגשות

האם אנשים עם מוגבלות רואים את העולם באופן שונה מיתר בני האדם? התשובה כנראה היא כן. על רקע זה תיפתח בקרוב תערוכת “Photo is Voice”, ובה צילומים מיוחדים שצילמו אנשים עם מוגבלות.

התערוכה תוצג במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי של ארגון PHOTO IS:RAEL. הפסטיבל, שחוגג עשור לפעילותו, הוא אירוע הצילום הגדול ביותר בישראל. הוא ייערך במרכז עינב לתרבות בגן העיר תל אביב, בתאריכים 23/11-3/12 .

מי שעומדת מאחורי התערוכה היא דלית שחם, יוצרת ואוצרת ומי שהייתה במשך 17 שנה צלמת עיתונות ב-Ynet ובידיעות אחרונות. לקחנו אותה לשיחה.

איך הגעת לצילום?

“התחלתי בגיל 14. אז עוד היה פילם שחור-לבן וחדר חושך. בהמשך הייתה לי קריירה ארוכה בעיתונות, ובשנים האחרונות התחלתי לעסוק יותר באמנות הצילום והווידאו ארט במדרשה לאמנות בבית ברל, ובלימודי אוצרות בסמינר לוינסקי”.

ואיך הגעת בכלל לתערוכה הזאת?

“זה קרה במסגרת קבוצת ‘רקפת’, עמותה של ספורטאים צעירים עם צרכים ייחודיים. נפגשנו כבר לפני שש שנים והתחלנו דרך מרתקת – הם כתלמידי צילום ואני כמרכזת של פעילות Photo is Voice. במהלך המפגשים הם מצלמים אחד את השני, יוצאים לצילומי חוץ, מתנסים בצילומי סטודיו עם מטריות תאורה ופלאשים אמיתיים, שומעים הרצאות על צילום, מעבירים חוויות וצילומים אחד לשני בקבוצות וואצאפ ומתרגלים איך להשמיע ולבטא את מה שעובר עליך באמצעות הצילום. התערוכה היא שיאה של הפעילות הזאת, זו השנה השישית כבר, והיא מעצימה את תחושת הסיפוק והגאווה שלהם”.

האמנים הצעירים. “שווים בין שווים”

למה דווקא אנשים עם מוגבלות?

“במסגרת עבודתי העיתונאית ראיתי שיש לאוכלוסייה הזו קושי רב להוציא החוצה את הרגשות והמצוקות שלהם. כלי הצילום, שנגיש היום לכל אחד, יחד עם השילוב של פלטפורמת Photo is Voice, הרגיש לי כמו הזדמנות לחבור לאותם אנשים ולסייע להם להעביר את המסר שלהם דרך שפת הצילום. עבורם זה משמש כלי עזר להעברת רגשות אמיתיים. אפשר לראות בבירור שלאנשים עם מוגבלויות אין פילטר, והם מראים את המציאות שלהם כמו שהיא בלי לנסות להתיפייף”.

ספרי קצת על המשתתפים בתערוכה.

“כולם ספורטאים צעירים בגילאי 20 פלוס. חלקם עובדים במסגרות שונות בקהילה וחלקם גרים בדיור בקהילה. ייחודה של עמותת רקפת, אותה הקימו ומנהלות רקפת קלישוב ורונית הופ, הוא בכך שהיא מהווה משפחה ובית חם לספורטאים ולמשפחות, וזאת מעבר לקבוצת ספורט וקבוצה חברתית. כל המשתתפים הם עם לקויות לימודים מורכבות, הנמכה קוגניטיבית ובתפקוד גבוה. המשותף לכולם הוא הזהות שלהם כשווים בין שווים”.

לאתר הפסטיבל >>  https://www.photoisrael.org

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות