נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"רמת תברואה ירודה" במעון שבו חלו 36 דיירים

“רמת תברואה ירודה” במעון שבו חלו 36 דיירים

כך עולה מביקורת שערך משרד הבריאות בבית "בר דרור" בכפר סבא. בין הממצאים: אי הקפדה על ניקיון במטבח ועל בדיקת טמפרטורות של המזון

מעון “בר דרור” בכפר סבא. צילום: גוגל ארת’

בעקבות האירוע במעון “בר דרור” בכפר סבא לפני כשבוע, שבו לקו בתחלואת מעיים 36 דיירים, ביצע משרד הבריאות ביקורת תברואתית, ואתמול פורסמו תוצאותיה.

בעת הביקורת במעון, שבו מתגוררים דיירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, נלקחו למעבדת משרד הבריאות 21 דגימות מזון מארוחות בוקר וערב שהוגשו במקום בשלושת הימים טרם האירוע. בבדיקת הדגימות נמצאו רמות נמוכות של חיידקי קלוסטרידיום בסלט ושל חיידק אי קולי במרק. “רמות אלה אינן גורמות לתחלואה, אך מעידות על התנהלות תברואית ירודה של המוסד”, כתב צוות הביקורת בדוח שלו.

בין הליקויים שנמצאו בביקורת: אי הקפדה על ניקיון בחלק מהמכשירים והמקומות במטבח, חוסר הקפדה על הפרדה בין מזון גולמי למזון מוכן לבישול ולמאכל, לא מתבצעת בדיקה של טמפרטורת מוצרי המזון בעת קבלתם ולא מתבצעת בקרת טמפרטורות בעת הוצאת המזון מהמטבח; כן נמצאו במחסן מוצרי מזון פגי תוקף כמו תה, תבלינים ושני גלונים של זיתים בשימורים.

לנוכח הממצאים והתחלואה הורה משרד הבריאות לסגור את המטבח לבישול ולהכנת סלטים עד לתיקון הליקויים וביקורת חוזרת. בינתיים, ניתנה למוסד אפשרות להגיש ארוחת ערב ובוקר ממוצרי חלב וטונה משימורים, והוחלט כי ארוחת צהריים תסופק על ידי גורם חיצוני.

בשיחה של הצוות עם מנהל המעון התברר שהמטבח נמצא בתהליכי שיפוץ ושדרוג. בעקבות זאת הוחלט כי צוות מיוחד הכולל מומחה בריאות סביבה, תזונאית ומפקחת ילווה את הנהלת המעון והצוות המקצועי במהלך יישום התוכנית לשדרוג המטבח, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות