נושאים קשורים

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה



ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
ראשיחדשותחומה ומגדל: כיתות חינוך מיוחד נפתחו בכפר הנופש בן לילה

חומה ומגדל: כיתות חינוך מיוחד נפתחו בכפר הנופש בן לילה

עשרות ילדים עם צרכים מיוחדים שפונו מעוטף עזה ומאזור קו העימות בצפון יוכלו מעתה ללמוד בכפר נהר הירדן בגבעת אבני: "יש צורך עצום ביצירת שגרה גם בחרום"

בית הספר הזמני לחינוך מיוחד שהוקם בכפר נהר הירדן. צילום: משרד החינוך
בית הספר הזמני לחינוך מיוחד שהוקם בכפר נהר הירדן. צילום: משרד החינוך

בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים שפונו בעקבות מלחמת “חרבות ברזל” הוקם בשבוע האחרון בכפר נהר הירדן בגבעת אבני. בימי שגרה הכפר מאכלס ילדים החולים במחלות כרוניות או מסכנות חיים, ובשעת החרום הנוכחית החליט לפתוח את שעריו גם לילדים תושבי יישובי עוטף עזה ואזור קו העימות בצפון עם מוגבלויות שונות.

המסגרות החינוכיות הזמניות בכפר נהר הירדן הוקמו בשיתוף משרד החינוך, ויאפשרו לימודים כסדרם לכ-70 תלמידים מהחינוך המיוחד. לתלמידים יוענקו גם טיפולים מהצוותים הפרא-רפואיים (מקצועות הבריאות) באדיבות מתי”א.

בשלב הראשון יפעלו בבית הספר שלוש כיתות וגן ילדים, שייתנו מענה לכ-45 תלמידים ותלמידות בגילאי 3 עד 15. הצוות החינוכי יורכב מצוותי הוראה לחינוך מיוחד שגם הם נאלצו להתפנות מבתיהם, ויתוגברו על ידי המדריכים של כפר נהר הירדן. כיתות נוספות ייפתחו בהמשך על פי ביקוש.

מנכ"ל כפר נהר הירדן, שלום אשכנזי, חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו והשר חילי טרופר. צילום: משרד החינוך
מנכ”ל כפר נהר הירדן, שלום אשכנזי, חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו והשר חילי טרופר. צילום: משרד החינוך

מנכ”ל כפר נהר הירדן, שלום אשכנזי, בירך על שיתוף הפעולה: “מאז הקמתו ב-2011, כפר נהר הירדן מהווה בית בטוח, מכיל ותומך לילדים המתמודדים עם מחלה קשה או מוגבלות. גם בימים קשים אלו משימתנו נותרה על כנה, והיא לסייע למשפחות וילדים עם צרכים מיוחדים לשהות בסביבה מוגנת הנותנת מענה מיטבי לצורכיהם הפיזיים והרגשיים – וכעת גם החינוכיים”.

“הקמנו את בית הספר ממש כמו במבצע חומה ומגדל – בלילה אחד הקמנו את בית הספר, גייסנו צוותים רפואיים ומתנדבים”, הוסיפה מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד״ר אורנה שמחון. “יש צורך עצום לייצר שגרה בחרום, ובאמצעות התגייסות מהירה הצלחנו לתת מענה למשפחות ולילדים. אנחנו נעניק להם מענה לימודי חברתי וטיפולי גם לטווח הרחוק, במידה והמשפחות יישארו פה לתקופה ממושכת”.

****************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

****************

גם השרים הגיעו לבקר

בעקבות היוזמה המבורכת, הגיעו לכפר שר החינוך יואב קיש, השר חילי טרופר וחברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו לביקור, במהלכו התרשמו מהנכונות, הרמה הגבוהה של הצוות ומהאהבה הגדולה שמעניק הצוות להורים ולילדים.

אורנה שמחון, שלום אשכנזי ושר החינוך יואב קיש. צילום: משרד החינוך
אורנה שמחון, שלום אשכנזי ושר החינוך יואב קיש. צילום: משרד החינוך

בהמשך סייר שר החינוך ומנהלת המחוז במתקן הקליטה, שם פגשו במשפחות המפונים מהדרום ומהצפון. התלמידים והצוותים החינוכיים סיפרו להם על התחושות ועל ההתמודדות המורכבת בזמן המלחמה. כמו כן, ביקרו השר ומנהלת המחוז במסגרות החינוכיות שנפתחו עבור החינוך המיוחד במלון גומא בכנרת, ונפגשו עם משפחות המפונים במעונות, בגני הילדים ובמרחבי הלמידה שנפתחו במקום לטובת תלמידי החינוך המיוחד.

כפר נהר הירדן הוא כפר הנופש היחיד בישראל המיועד לילדים המתמודדים עם מחלה קשה, ומעניק להם חוויה של חופש, הנאה ויצירה, ללא עלות ובגיבוי רפואי מלא. מאז הקמתו ב-2011, כפר נהר הירדן מהווה בית בטוח, מכיל ותומך לילדים המתמודדים עם מחלה קשה או מוגבלות. במיוחד בימים קשים אלו, הוא פותח את שעריו, ומסייע ככל יכולתו למשפחות וילדים עם צרכים מיוחדים לשהות בסביבה מוגנת הנותנת מענה מיטבי לצורכיהם הפיזיים והרגשיים – וכעת גם החינוכיים.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות