נושאים קשורים

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
הסתדרות 480-100

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
ראשיאנשים עם מוגבלויות5 גאדג'טים חמים לאנשים עם מוגבלות

5 גאדג’טים חמים לאנשים עם מוגבלות

עיוורים, חירשים או אוטיסטים: שלוש אפליקציות ושני פיתוחים שיעשו לכם את החיים קלים יותר

מערכת שווים

הגאדג’טים של תערוכת CES היוקרתית בלאס וגאס ממלאים מדי שנה את דפי העיתונים בכל העולם. מה שמקבל פחות תשומת לב (אבל אותנו מעניין לא פחות) הוא הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים המוצגים בתערוכה ומיועדים להקל על חייהם של אנשים עם מוגבלות.

כתב האתר Disability Horizons, טום האוסדן, הסובל בעצמו משיתוק מוחין, בחר לשתף את קוראיו בכמה אפליקציות ומוצרים נבחרים מהתערוכה, והנה הם לפניכם (יש לציין כי חלקם עוד לא יצאו אל השוק, אבל עדיין שווה להכיר אותם).

תערוכת סי.אי.אס בווגאס. צילום ביגסטוק

אפליקציית Aipoly Vision – ללקויי ראייה ולעיוורים

Aipoly Vision היא אפליקציית זיהוי שעוזרת לעיוורים, לקויי ראייה ועיוורי צבעים להבין את הסביבה שלהם. מה שצריך לעשות הוא פשוט להצביע עם מכשיר הסלולר על אובייקט כלשהו, ללחוץ על כפתור הזיהוי בתחתית המסך, והסלולרי יזהה את האובייקט ויסביר מהו. בין השאר האפליקציה יודעת לקרוא טקסט, לזהות מגוון רחב של חפצים, מזונות, צמחים ובעלי חיים. בנוסף היא מסוגלת לזהות פנים של אנשים שהוזנו למערכת קודם לכן.

השימוש הוא חינם עד ל-1,000 אובייקטים מזוהים, ולאחר מכן יש לעשות מנוי שעולה 5 דולרים לחודש. ועוד משהו נחמד: אם יש חושך מסביב, תופעל אוטומטית תאורת חירום.

צפו איך זה עובד

Aipoly Vision עובדת באייפון S5 ומעלה, באייפדים וזמינה גם באנדרואיד.

רוצים לדעת עוד? כנסו לאתר Aiploy Vision.

Leka רובוט – לילדים עם אוטיזם או עם לקויות התפתחויות אחרות

Leka הוא רובוט קטן שעוזר לילדים אוטיסטים או עם בעיות התפתחויות אחרות ללמוד ולתקשר עם אחרים בצורה טובה יותר. המטרה המרכזית שלו היא לשחק משחקים חינוכיים. Leka מאיר בתאורת לד צבעונית, מנגן מוזיקה ורוטט כשמשחקים איתו.

הרובוט מותאם אישית ומחובר לאפליקציה שמאפשרת לתקשר איתו. הוא מיועד לשימוש בתי ספר המתמקדים בילדים אוטיסטים, אבל גם הורים יכולים לקנות אותו.

לחצו לראות את Leka בפעולה

Leka לא זול. הוא עולה בין 700 ל-800 דולר, והוא אמור לצאת לשוק בנובמבר השנה.

עוד מידע ניתן למצוא באתר Leka .

אפליקציית Oticon ON – לאנשים עם לקות שמיעה

האפליקציה עובדת עם מכשיר שמיעה מסוגOticon OPN ומאפשרת לשלוט במכשיר מהטלפון הסלולרי או מהטאבלט שלכם.

בנוסף היא מאפשרת לשלוט ולתקשר עם מכשירים ושירותים מבוססי אינטרנט אחרים. למשל, להדליק ולכבות אורות או באמצעות מכשיר השמיעה, לומר לכם מתי מכונת הכביסה סיימה את עבודתה ולדווח כשמישהו דופק בדלת. כמו כן האפליקציה תסייע לכם למצוא את מכשיר השמיעה במקרה ששכחתם איפה שמתם אותו.

Oticon ON עובדת על מערכת הפעלה  iOS 9ומעלה, אייפון, אייפד, אייפוד טאצ’, וניתן למצוא אותה ב-Apple iTunes. היא זמינה גם באנדרואיד.

לעוד אינפורמציה ניתן להיכנס לאתר Oticon.

אפליקציית Gaspard – לנכים בכיסאות גלגלים

אם אתם משתמשים חדשים בכיסא גלגלים, אפליקציית Gaspard והמשטח הסנסורי שלה יכולים להיות בשבילכם. מדובר במשטח דק שיושב מתחת לכרית של הכיסא ובוחן באמצעות סנסורים של לחץ את תנוחת הישיבה שלכם.

לאחר מכן האפליקציה תאמר לכם אם התנוחה שלכם נכונה, או שאולי אתם נשענים לצד אחד, מה שעשוי להוביל לכאבים בגוף. היא גם יכולה לזהות את משקלכם לאורך זמן כדי שתוכלו לעקוב אחריו ולקבוע לכם יעדי משקל.

את Gaspard ניתן למצוא רק ב- Apple iTunes. לרוע המזל, היא לא זמינה באנדרואיד.

אם אתם מעוניינים לדעת עוד, כנסו לאתר Gaspard. שימו לב שהאתר הוא בצרפתית, אז תהיו חייבים לתרגם (אלא אם כן אתם דוברי צרפתית).

Blitab – לעיוורים וללקויי ראייה

עוד טכנולוגיה בשירות עיוורים ולקויי ראייה, אך הפעם טאבלט ולא אפליקציה. מדובר בטאבלט ראשון מסוגו הפועל על חוש המישוש, עם משטח טקסטורה שעוזר לקרוא ולכתוב בשיטת ברייל.

למעשה מדובר במעין e-book, רק שבמקום במסך הוא עושה שימוש בבועות פיזיות שמייצגות אותיות ומלים.

צפו בווידיאו כדי להבין במה מדובר

המכשיר גם יכול להעביר מידע בזמן אמת מהאינטרנט בשיטת ברייל, וכן יכול לשמש לקריאת מסמכים כגון וורד או PDF.

הוא אמור להתחיל להימכר החל מהקיץ הקרוב. עלותו הצפויה היא 500 דולר.

עוד על המוצר ניתן ללמוד באתר Blitab.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות