נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשילייפסטיילבגיל 50, החותרת בדרך לאולימפיאדה רביעית

בגיל 50, החותרת בדרך לאולימפיאדה רביעית

הישג מצוין לחותרת הקיאק פסקל ברקוביץ', הסובלת מקטיעה בשתי רגליה: מדליית כסף בגביע העולם בהונגריה

מערכת שווים

 

חותרת הקיאק הפראלימפית פסקל ברקוביץ’ זכתה אתמול במדליית כסף בגביע העולם בקיאק, שהתקיים בעיר סגד שבהונגריה.

פסקל עברה את 200 המטרים ב-56.466 שניות. למקום הראשון הגיעה הרוסיה אנדריווה נדזדה, שהקדימה אותה ב-3.4 שניות. למקום השלישי הגיעה קיאקיסטית מאוקראינה.

“שברתי שיא אישי”. ברקוביץ’ על דוכן המנצחות. צילום: הוועד הפראלימפי הישראלי

“שברתי שיא אישי שלי”, אמרה פסקל המאושרת בתום התחרות, “הייתה לי תחרות מדהימה, וגם קשה מאוד. אבל מאז שהתחלתי להתאמן ביוני 2016 עם המאמן ברק לופן במועדון הפועל תל אביב, הטכניקה שלי מאוד השתפרה, ואני מתחילה לראות שאני מגיעה לרמה של הטובות בעולם. זאת תחרות ראשונה שלי השנה, ואני מרגישה ששנת 2017 תהיה מוצלחת מאוד עבורי. אני בדרך לאולימפיאדה הרביעית שלי, בטוקיו”.

ברקוביץ’ תחגוג באוגוסט הקרוב יום הולדת 50. כשהייתה בת 17, נערה צרפתיה בפריז, היא החליקה ביום מושלג ונפלה מתחת לגלגלי רכבת נוסעת. שתי רגליה של ברקוביץ’, שניבאו לה אז קריירה מזהירה כרקדנית, נקטעו.

מיד לאחר שחרורה משיקום בבית החולים היא עלתה לארץ, התנדבה לצה”ל והייתה החיילת הראשונה בכיסא גלגלים. היא פנתה לספורט פראלימפי, קודם כחותרת, אחר כך התמחתה באופני יד, ובשנים האחרונות פנתה לחתירת קיאקים.

סיפורה של ברקוביץ’ משמש השראה לרבים, וביום העצמאות של שנת 2013 היא הוזמנה להדליק משואה בהר הרצל. היא השתתפה כבר בשלוש אולימפיאדות – בבייג’ין, בלונדון ובריו. היא גרה בתל אביב, נשואה, אמא לשתי בנות, ומתאמנת במרכז דניאל בתל אביב.

גם הקיאקיסט רון הלוי, קטוע הרגל, רשם הישג מצוין. הלוי סיים את המוקדמות במקום הרביעי וקבע שיא אישי (44.321 שניות). הוא עלה לחצי הגמר וסיים שוב במקום הרביעי (44.883 שניות), אך החמיץ את העלייה לגמר בחצי שנייה. אם היה מצליח לחזור על השיא האישי שהשיג קודם, היה מגיע לגמר.

הגביע העולמי בחתירה משותף למקצים פראלימפיים ואולימפיים, כמו גם אליפויות העולם ואירופה שיהיו בקיץ.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות