נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה



האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשילייפסטיילבפסטיבל צמי"ד בירושלים כבר הייתם?

בפסטיבל צמי”ד בירושלים כבר הייתם?

הפסטיבל, שמתחיל היום ויימשך עד יום חמישי, נותן במה לאמנים וליוצרים עם צרכים מיוחדים. וגם מזג האוויר מעולה

מערכת שווים

פסטיבל צמי”ד (צרכים מיוחדים) בירושלים יוצא היום לדרך בפעם ה-11.

הפסטיבל, שמתקיים מ-4 ביוני עד 11 ביוני ברחבי העיר, נותן במה לאמנים וליוצרים עם צרכים מיוחדים, וכולל מופעי תיאטרון, להקות, תזמורות וחבורות זמר. “מדובר בחגיגה איכותית ומקצועית שמוכיחה לכולם כי גם המיוחד יכול, ובגדול”, כותבים המארגנים באתר של עיריית ירושלים, שעומדת מאחורי הפסטיבל.

רקדנים על כיסאות גלגלים ורקדנים עומדים.”מחול על גלגלים”. צילום יח”צ

אירוע הפתיחה הרשמי ייערך ביום שני, 5 ביוני, בשעה 19:00 בבנייני האומה. במסגרת האירוע יתופפו אמנים עם מוגבלויות שונות יחד עם להקת טררם, וכן ישירו עם הזמר קובי אפללו. המופע נערך לכבוד 50 שנה לאיחוד ירושלים.

במקביל לאירוע הפתיחה, ייערך ביום שני בשעה 19:00 במדרחוב בן יהודה מופע מוזיקלי של הרכב בשם “החוש השישי”. מדובר בקבוצה של נגנים וזמרים עיוורים שמעלים יחדיו מופע ייחודי ומרגש.

עוד באותה שעה יוקרן בסינמטק ירושלים הסרט “אח שלי גיבור”. הסרט מספר את סיפורם של 11 צעירים עם תסמונת דאון שיצאו עם אחיהם לטיול של “אחרי צבא” בצפון הודו, שכלל טיפוס אתגרי בהרי ההימלאיה.

מי שהגה את הרעיון הוא אנוש קסל, שיצא לטיול מקדים עם אחיו והתלהב מהרעיון. קסל פנה אל הנהלת עתי”ד, העמותה הישראלית לתסמונת דאון, ויחדיו הם הכינו את המסע. אחרי הקרנת הסרט יתקיים פאנל בנושא.

ביום שלישי, 6 ביוני, יתקיים בכיכר ספרא, בין השעות 9:00 ל-14:00, יריד ססגוני של אמנים עם מוגבלויות, המייצרים דברי אמנות מקרמיקה, חפצי נוי וכלי בית ייחודיים. בין הדוכנים השונים יתקיימו מופעי רחוב.

ביום חמישי, 8 ביוני, בשעה 20:00 במרכז תרבות עמים גינות העיר, ייערך מופע של קבוצת “מחול על גלגלים”. הקבוצה כוללת רקדנים על כיסאות גלגלים וכן רקדנים עומדים.

אירוע הסיום של הפסטיבל יתקיים גם הוא ביום חמישי, בשעה 19:00, במדרחוב בן יהודה. בין השאר יופיע הרכב “החוש השישי”, שכאמור משתתפים בו נגנים וזמרים עיוורים.

המחלקה לאוכלוסיית צמי”ד (צרכים מיוחדים) הוקמה בירושלים לפני כ-20 שנה, ולאורך השנים פיתחה תורה מקצועית ברוח חוק השוויון לאנשים עם מוגבלויות. חזון המחלקה הוא לתת אפשרות לכל אדם עם מוגבלות להשתלב וליהנות מפעילות תרבות ופנאי, תוך שילוב מירבי בחברה. בחוברת הפסטיבל נכתב כך: “השם פסטיבל צמי”ד רחוב מבטא את נוכחותם של אנשים עם מוגבלות בזירה הציבורית, ככאלה שלא צריך להסתירם באולמות ושהם חלק מהמרקם החברתי הכללי”.

לרשימה המלאה של מופעי הפסטיבל – היכנסו לעמוד הייעודי באתר עיריית ירושלים.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות