נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיחדשותהמכביה כבר כאן, ויש גם משחקים פראלימפיים

המכביה כבר כאן, ויש גם משחקים פראלימפיים

ספורטאים נכים מישראל ומהעולם מתחרים בשחייה, טניס שולחן וכדורסל. אז למה שלא תבואו לראות?

מערכת שווים


בטקס חגיגי באיצטדיון טדי יצאה אמש לדרך המכביה ה-20. כעשרת אלפים ספורטאים מ-80 מדינות נוטלים חלק בתחרויות בארבע קטגוריות: נוער, פתוחה, מאסטר ופראלימפי.

הקטגוריה הפראלימפית כוללת תחרויות בשלושה ענפים: שחייה, טניס שולחן וכדורסל.

תחרויות השחייה מתקיימות במסגרת התחרויות הרגילות במכון וינגייט. במסגרת זו הגיעו לארץ מספר שחיינים בולטים מחו”ל, בהם השחיין האוסטרלי מתיו לויו המדליסט הפראלימפי ההונגרי יאנוס אסצ’י.

נקודה מעניינת היא שכמה שחיינים מבית הלוחם תל אביב הצליחו לקבוע את הקריטריון גם לתחרויות המאסטרס (ותיקים) בשחייה הרגילות במכבייה. אחד מהם הוא זיו בטר, שיתחרה גם במשחים הפראלימפיים וגם במשחי המאסטרס.

שחקנים מחו”ל ומהארץ בבית הלוחם, השבוע. צילום: קרן איזיקסון

תחרויות הטניס שולחן בקטגוריית עמידה מתקיימות יחד עם התחרויות הרגילות במרכז הקונגרסים בחיפה. ספורטאים בולטים שהגיעו מחו”ל הם המדליסט הפראלימפי הברזילאי ישראל סטרו, וברק מזרחי, שייצג את אוסטרליה באולימפיאדת ריו.

בתחרויות הכדורסל בכיסאות גלגלים משתתפות ארבע קבוצות. נבחרת ארה”ב מחוזקת בשחקנית בריטית, ועוד שלוש קבוצות ישראליות שיורכבו משחקני נבחרת העתודה, נשים וכדורסלן רוסי. המשחקים מתקיימים במסגרת הטורניר הרגיל באולם סליסברג בירושלים, שהונגש במיוחד למכביה בסיוע הטוטו. בנוסף, מתקיים טורניר שלשות בהשתתפות השחקנים מחו”ל ושחקנים ישראלים בבית הלוחם תל אביב.

כאמור, טקס הפתיחה נערך אתמול בלילה בירושלים, כאשר בין שבעת הספורטאים שהשתתפו בהדלקת לפיד המכבייה הייתה החותרת הפראלימפית מורן סמואל, זוכת מדליית הארד במשחקים בריו. טקס נעילת המכבייה יתקיים ב-18 ביולי בלטרון, ויהווה גם את אות הפתיחה לחגיגות ה-70 למדינת ישראל.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות