נושאים קשורים

“חוסר תום לב:” כך קיצצה חברת “הראל” את הקצבה של נכה צה”ל

הסוהר הילאל ביסאן נפצע אנושות מירי של אסיר בכלא ונותר עם נכות קשה. אחרי מאבק מול משרד הביטחון, נאלץ לעבור שוב מלחמה – הפעם מול חברת הביטוח

האפליקציה הזו תנגיש מופעי תרבות לחירשים ולקויי שמיעה

בעזרת פתרון סטרימינג מתקדם, סטארטאפ ישראלי וחברת טכנולוגיות ההנגשה הגדולה באירופה יהפכו אולמות תרבות רבים למותאמים קולית עבור אנשים עם מוגבלות שמיעתית. ככה זה עובד

לא אישרו טיפול? זה מה שקופות החולים יחויבו לעשות מעתה

ועדת הבריאות בכנסת אישרה אתמול תיקון לחוק בריאות ממלכתי שנועד לתקן את מצב שלא נאכף: "השינוי יאפשר למבוטח להבין את ההחלטה בצורה ברורה"

הוחלט: נכי עבודה לא ייכללו ברפורמה השנויה במחלוקת

בדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת הועלו טענות קשות נגד הרפורמה במכשירי השיקום: "נכים מקבלים כיסאות קשים ולא נוחים"



לקויי ראייה? מתקשים בקריאה? גוגל תקריא לכם את הכתבה הזאת

ענקית החיפוש השיקה פיצ'ר חדש בדפדפן כרום, שיקריא לכם בקול עמודי עתירי טקסט. ניתן לשלוט במהירות הדיבור, ואפילו לבחור את הקריין. כל הפרטים
ראשיחדשותמנחות שילוב יורשו לתצפת גם בבתי הספר

מנחות שילוב יורשו לתצפת גם בבתי הספר

המדיניות החדשה של משרד החינוך תיכנס לתוקף כבר בשנת הלימודים הקרובה – כך נודע לאתר "שווים"

עידן מוטולה


כחודש אחרי הפרסום כי משרד החינוך יסדיר כניסה של גורמים טיפוליים חיצוניים לגני הילדים, נודע לאתר “שווים” כי במשרד הוחלט להרחיב את המדיניות החדשה גם לבתי הספר. עוד נודע לאתר “שווים” כי בקרוב ייצא חוזר מנכ”ל המסדיר את העניין.

המשמעות המעשית היא שמנתחות התנהגות ומנחות שילוב פרטיות של ילדים עם צרכים מיוחדים יוכלו להגיע החל משנת הלימודים הקרובה לגני הילדים ולבתי הספר, לשם עריכת תצפיות על הילדים. עד היום הערימו במשרד החינוך קשיים רבים על הורים לילדים עם מוגבלות שביקשו להכניס את הגורמים הפרטיים לתצפיות, כדי לשפר את ההשתלבות של הילדים בסביבת הגן או בית הספר.

בקרוב ייצא חוזר מנכ”ל המסדיר את הנושא. תמונת המחשה: דיפוזיטפוטוס

בתחילת יוני ערכה ועדת החינוך של הכנסת, בראשות ח”כ יעקב מרגי, דיון בנושא. במסמך סיכום הדיון נכתב כך: “הוועדה שמעה כי גורמים חיצוניים רבים רוצים להיכנס לתצפיות מקצועיות על תלמידים בתוך מערכת החינוך. כניסת הגורמים החיצוניים לתוך מערכת החינוך חשובה במיוחד עבור תלמידים עם צרכים מיוחדים המשולבים בחינוך הרגיל, וכן בחינוך המיוחד. כיוון שהתלמיד עם הצרכים המיוחדים מטופל לאורך היום על ידי גורמים שונים – גורמים מקצועיים בתוך מערכת החינוך וגורמים מקצועיים, בחלקם פרטיים, מחוץ למערכת החינוך – חשובים ביותר שיתוף הפעולה והעברת המידע של כל הגורמים המטפלים בתלמיד”.

עם זאת, הדגישו בוועדה כי חשוב מאוד לשמור על חיסיון המידע ואי העברתו לגורמים בלתי מוסמכים, הן לגבי המידע על התלמיד עם הצרכים המיוחדים והן לגבי המידע על יתר התלמידים בכיתה. לכן, נכתב במסמך, “חשובה כל כך הסדרת הנושא במערכת החינוך – מתן אישור כניסה לגורמים טיפוליים מוסמכים, תוך שמירה על חיסיון המידע”. יש לציין כי את המהלך החשוב דחפו מספר גורמים, בהם אלו”ט, קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, עמותת ית”ד וועד ההורים המשלבים.

משפחות לילדים עם מוגבלות מכירות את הבעיה הזו מקרוב. מכיוון שמערכת החינוך מוגבלת מבחינת משאביה, הורים רבים משקיעים זמן וכסף בצוות פרטי, הכולל משלבות מקצועיות וכן מנחות שילוב, או בשמן האחר מנתחות התנהגות. מטרת הצוות היא ליצור רצף טיפולי בילד – גם בגן/בית הספר וגם בשעות שאחרי – כדי לתת מענה מיטבי לבעיות איתן הוא מתמודד.

אלא שכאשר ההורים ביקשו עד היום את אישור המוסד החינוכי שמנחת השילוב תיכנס לגן או לכיתה כדי לתצפת על הילד בזמן אמת – פעמים רבות הם נתקלו בסירוב. הנימוק של המערכת, בדרך כלל, הוא חשש לפרטיותם של הילדים האחרים בגן או בכיתה. במצב הזה רוב ההורים נאלצים להיכנע למערכת ולוותר לצערם על הכנסת מנחת השילוב לתצפיות.

“מדובר במאבק של שנים רבות”, אמרה אתמול עו”ד רויטל לן כהן מקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. “אנחנו מקווים שסוף סוף הוא מגיע לסיומו בהסדרה ברורה”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות