נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותבעקבות הפגיעה בחינוך המיוחד: קריאה להשבית את הלימודים בכל הארץ

בעקבות הפגיעה בחינוך המיוחד: קריאה להשבית את הלימודים בכל הארץ

לראשונה אי פעם: הנהגת ההורים הארצית קוראת לשביתה בת שעה ביום שישי, כדי למחות על מחדלי משרד החינוך

המאבק על פני החינוך המיוחד זוכה לרוח גבית משמעותית: הנהגת ההורים הארצית פנתה לכלל ציבור ההורים בישראל בקריאה להשבית את הלימודים ביום שישי הקרוב (13.9.2019) בין השעות 8:00 ל-9:00 בבוקר. זאת, במחאה על הפגיעה הקשה בחינוך המיוחד.

תחת הכותרת “כולנו מיוחדים – כולנו שובתים”, הוציאה הנהגת ההורים הארצית, או בשמה הרשמי פורום ועדי ההורים היישוביים, מסמך המפרט את הסיבות להשבתה הצפויה. “במסגרת תקציב 2019 נכשלו משרדי החינוך והאוצר כשלא נערכו ולא תיקצבו את החינוך המיוחד”, נכתב במסמך. “הכישלון נובע בעיקר מהערכה שגויה של מספר תלמידי החינוך המיוחד. המשמעות – פגיעה קשה בכל התלמידים”.

בהמשך המסמך מפורטים “המחדלים של משרד החינוך” שהובילו למציאות הנוכחית:

  1. חוסר הכשרה של הצוות הפדגוגי ימנע את קליטת הילדים המשולבים בכיתות הרגילות ויפגע בתלמידי הכיתה ובצוות הפדגוגי.
  1. היעדר תקציב הוביל את משרד החינוך לפגיעה במימון “בית הספר של החגים” כבר בחנוכה ולביטול ההתחייבות להרחבת “בית הספר של החגים.”
  2. אין מענה תקציבי לחינוך המיוחד לכל השנה: 160 מיליון שקל שנלקחו מ”בית הספר של חנוכה”, לא מכסים חוסר של 460 מיליון שקל שנדרשים ליישום חוק החינוך המיוחד.
  3. אין התחייבות למענה לחינוך המיוחד במסגרת תקציב המדינה לשנת 2020, ולכן ייתכן שיישומו של חוק החינוך המיוחד יקרוס כבר בסוף 2019.   

בסוף המכתב קוראת הנהגת ההורים לכל ההורים להצטרף להשבתת המחאה ומדגישה: “פגיעה בחינוך המיוחד היא פגיעה בכל ילדי ישראל. כוחנו באחדותנו, ואם לא נתאחד יפגעו בילדינו”.

בשיחה עם “שווים” אומר מנכ”ל פורום ועדי ההורים היישוביים, זאב גולדבלט, שגם חתום על המכתב, כי המהלך הזה מייצג שינוי דרמטי בתפיסה של הפורום. “למעשה, זו פעם ראשונה שכלל הורי ישראל יוצאים למאבק למען ילדי החינוך המיוחד”, הוא מציין. “כל ציבור ההורים מוחה ופועל על מנת להזדהות ולתמוך, לא לצורך העלאת שכר, לא לקבלת גמול או תנאים, אלא למען ילדי ישראל בכלל, וילדי החינוך המיוחד בפרט. אנחנו נהווה את הסמן והמופת לערבות הדדית, תמיכה ולכידות, ואולי ניתן את האות לשינוי בחברה הישראלית כולה”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות