נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותנחמה קטנה: נכים וסיעודיים ישלמו פחות על יום הבחירות

נחמה קטנה: נכים וסיעודיים ישלמו פחות על יום הבחירות

ברגע האחרון לפני פיזור הכנסת הוכנס תיקון לחוק לפיו עובדים זרים בסיעוד יקבלו שכר רגיל ביום הבחירות ולא 200%

מאחורי הבשורה הרעה על בחירות שלישיות בתוך שנה, מסתתרת גם בשורה אחת חיובית: ביוזמת מפלגת ישראל ביתנו הוכנס ברגע האחרון שינוי בחוק, שלפיו ביום הבחירות עובדים זרים בתחום הסיעוד יקבלו עבור עבודתם שכר רגיל ולא 200%, כפי שהיה עד היום.

להחלטה משמעות ניכרת עבור חולים סיעודיים ונכים, שנאלצו לשלם למטפלים תעריף גבוה, וזאת למרות שלמטפלים הזרים אין כלל זכות הצבעה. בתנאים האלה נכים רבים ביקשו מהמטפלים לקחת יום חופש, כדי לא לשאת בהוצאה הכבדה, והמשמעות היא שחלקם לא יכולים היו להגיע לקלפיות ולהצביע, בהיעדר מי שייתן להם סיוע.

יוזם התיקון, חבר הכנסת עודד פורר, ישראל ביתנו. צילום: מתוך אתר הכנסת

יום הבחירות במדינת ישראל נחשב ליום שבתון. כיוון שכך, על פי החוק כל עובד שנדרש לעבוד ביום זה זכאי לשכר כפול ממעסיקו, ובכלל זה עובדים זרים.

התקנות שנובעות משינוי החוק יובאו לאישור ועדת הכספים של הכנסת עד ה-12 בינואר.

ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו, שעמד מאחורי המהלך, בירך על ההחלטה ואמר כי מדובר בצעד ראשון בלבד. “זוהי תחילת הדרך של תיקון העיוות לפיו עובדים זרים זכאים לתשלום כפול בימי הבחירות, ולעובדה שרק המגזר הפרטי נושא בעלויות ימי החופשה מבלי שהעובדים מחויבים להצביע”, אמר פורר.

“למרות הכאב בפיזורה של הכנסת, אני שמח שיכולנו לסייע לאלפי נכים במדינת ישראל, ששילמו שלוש פעמים בשנה האחרונה עבור יום שבתון לעובדים זרים שאין להם זכות הצבעה לכנסת. הנכים במדינת ישראל לא צריכים לספוג את ההחלטה של הכנסת להתפזר”.

אלכס פרידמן, מייסד ארגון “נכה לא חצי בן אדם” וחבר ברשימת ישראל ביתנו, שלקח חלק משמעותי במהלך, הודה לח”כ פורר, ש”שוב הוכיח שרק ישראל ביתנו דואגת לאנשים עם מוגבלות”.

“החלטה מאוזנת”. חברת הכנסת מירב כהן. צילום: אלעד מלכה

חברת הכנסת מירב כהן (כחול לבן), שתמכה גם היא במהלך, סיפרה כי קיבלה המון פניות בנושא ממשפחות שיקירהן במצב סיעודי. “נוצר מצב שעל אף שאותם עובדים אינם מצביעים, הם זכאים ליום חופש ביום הבחירות, מה שמאלץ את המשפחות לשלם לאותו עובד זר שכר כפול ביום זה”, הסבירה כהן.

“במסגרת הדיונים על תיקון זה עלה מנגד הרצון למנוע אפליה בין עובדים זרים לעובדים מקומיים, ולכן התקבלה החלטה מאוזנת בעיניי, שלפיה רק העובדים הזרים המועסקים בתחום הסיעוד יוחרגו, שכן הם ממלאים תפקיד חיוני ורגיש במיוחד.

“החולים הסיעודיים ובני משפחותיהם נאלצים לשאת בהוצאות רבות, והיה מקום להקל עליהם לפחות בזה. התיקון הוכנס לחוק תודות להסכמות שגובשו עם סיעת ישראל ביתנו”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות