נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותועדת החינוך של הכנסת תתכנס לדון ברפורמת החינוך המיוחד

ועדת החינוך של הכנסת תתכנס לדון ברפורמת החינוך המיוחד

הסתדרות המורים דורשת מראש הממשלה להקפיא את הרפורמה מיידית: "פוגעת אנושות בשילוב ילדים עם מוגבלות"

דרישה להקפיא את הרפורמה. נתניהו

ועדת החינוך של הכנסת תתכנס לדיון מיוחד ברפורמה בחוק החינוך המיוחד. הוועדה תכונס באישור מיוחד של הוועדה המסדרת, לאור תקופת הבחירות. מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, ציינה היום כי “הודות להירתמות מסיבית של חברי כנסת מכל המפלגות וההבנה שמדובר בנושא קריטי למערכת החינוך, אפילו בתקופה הזאת הצלחנו לגרום לח”כים לשתף פעולה”.

במקביל שלחה אמש בן דויד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכתב שדורש להקפיא מיידית את הרפורמה בשל פגמים חמורים. “יישום הרפורמה בחוק החינוך המיוחד נעשה ע”י משרד החינוך בפזיזות, בחוסר עקביות ואחריות, והוא גורם לפגיעה אנושה באחד המערכים הרגישים ביותר של מערכת החינוך”, כתבה בן דויד לנתניהו, “זאת תוך החטאה מוחלטת של אחת המטרות העיקריות בחוק החינוך המיוחד – השילוב”.

אתמול טענו בהסתדרות כי התיקון לחוק החינוך המיוחד ואופן יישומו גורמים לניתוב ילדי החינוך המיוחד לחינוך הרגיל וזאת ללא משאבים, תוך שלילת הסל שניתן לתלמיד במסגרת החינוך המיוחד וללא כל הכשרה של עובדי הוראה. לטענת גורמים בהסתדרות, הילדים המשולבים נפגעים כי אינם מקבלים את המעטפת הראויה לשילוב, המסגרת החינוכית אינה ערוכה לשלבם וכך בעצם נפגעים כולם: ילדי החינוך המיוחד, ילדי החינוך הרגיל ועובדי ההוראה.

לאחרונה הוקם מטה מאבק משותף של הסתדרות המורים, הנהגת ההורים הארצית ואלו״ט, במטרה לצאת נגד הכשלים ברפורמה המתוכננת.

“אנחנו קוראים למקבלי ההחלטות לעצור את המחדל ולהקפיא את החקיקה עד למציאת פתרון סביר והולם לצרכי התלמידים ועובדי ההוראה, במיוחד לאור היעדר תהליך הסקת מסקנות בפיילוט במחוז צפון וריבוי העדויות הקשות מקרב הורים ועובדי הוראה”, ציינו בהסתדרות המורים.

חברי מטה המאבק
בן דוד (באמצע) וחברי מטה המאבק, בחודש שעבר. צילום: יוסי אלוני
מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות