נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותאהבה עיוורת

אהבה עיוורת

הוא עם שיתוק מוחין, היא עם עיוורון, והם כבר 30 שנה ביחד. סיפור אופטימי לוולנטיינס דיי

יש מי שאומרים שהאהבה משתבחת עם השנים. אורלי ויורם כהן מבת ים, היא עיוורת, הוא עם שיתוק מוחין, הם ההוכחה לכך. 6 שנים מבדילות בין אורלי (53) ליורם (59), שנשואים כבר 30 שנה, במהלכן הספיקו להביא לעולם לא פחות מ-5 ילדים (היום בני 16 עד 30).

”לגדל חמישה ילדים זה לא דבר קל לאף הורה, בייחוד לא לנו”, אומרת אורלי. ”בעלי נולד כילד C.P עם שיתוק מוחין, צליעה ברגל ימין וקושי בתפקוד ביד שמאל. אני נולדתי עיוורת מלידה, עברתי 3 ניתוחים בעיניים בגיל קטן והצלחתי לראות חלקית עם משקפיים.

אורלי ויורם כהן בחתונתם

“בהריונות הראשונים שלי הצלחתי לתפקד, אך בהריון הרביעי, כאשר נולדה בתי שהיום היא חיילת בת 20, נקרעה לי הרשתית בעיניים 3 חודשים מהלידה. עברתי ניתוח קשה ולצערי הרופאים הצליחו להציל לי את הראייה רק בעין אחת”. כך קרה גם בהריון החמישי. בחודש השישי ביצעו לה ניתוח נוסף, אך את הנזק כבר אי אפשר היה לשקם.

כיום אורלי נחשבת לקויית ראייה ומסתובבת עם תעודת עיוור. היא עובדת במרכז השיקומי באיל”ן בת ים, בעוד בעלה עוזר לה בעבודות הבית. ”בעלי לא עובד כבר 27 שנה בשל הנכות. אנחנו חיים על קצבת ביטוח לאומי וזה קשה מאוד. זה לא היה פשוט לגדל את כל הילדים, אבל היום כשאני רואה אותם אני גאה במה שהשגתי”.

הם הכירו במסיבה אצל חברים משותפים בדיוק ביום ההולדת ה-28 של יורם. ”אפשר לומר שהיא הייתה המתנה שלי”, אומר יורם. ”החברים חשבו שאנחנו מתאימים והם לא טעו. זה היה סיפור של אהבה ממבט ראשון ובתוך 8 חודשים הצעתי לה נישואים בבית קפה קטן ברמת גן. מאז דרכינו לא נפרדו”.

“יום אהבה שמח לכולם”. אורלי ויורם כהן היום

”החברה היום הרבה יותר מכילה ומקבלת אנשים עם מוגבלות מבעבר”, אומרת אורלי. ”אנשים תמיד רוצים לעזור ויש פתיחות הרבה יותר גדולה לאנשים עם מוגבלות. ב-15 השנים האחרונות אני גם תורמת לנזקקים ואנשים עם מוגבלות כמוני. אני אוהבת לעשות דברים למען האחר ואנחנו אנשים שאוהבים תמיד לעזור ולתת לכולם.

”אנחנו ממשיכים לגדל את הילדים שלנו במסירות ובאהבה אין סופית”, היא מוסיפה. “הילדים שלי וכל הקרובים אלינו מאחלים לעצמם זוגיות מאושרת כפי שיש לנו. השבוע, לקראת יום האהבה, בעלי הפתיע אותי עם דובי ענק ומכתב מרגש, כך שהרומנטיקה לא נעלמת, היא רק משתבחת”.

לאנשים אחרים עם מוגבלות שלא מוצאים כרגע אהבה, יש לה מסר אופטימי: ”היום הרבה יותר קשה למצוא אהבה בכלל, לא רק לאנשים עם מוגבלות, גם לאנשים רגילים כביכול. פעם היו מסתכלים אם הבחור נחמד ויש לכם חיבור טוב, היום דברים אחרים קובעים, בעיקר עניינים חומריים. אבל אני מאמינה שלכל סיר יש מכסה וכולם יחוו אהבה במוקדם או במאוחר. ולנטיינס דיי שמח לכולם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות