יום אחד קיבל תומר אהרוני, סטודנט למדעי המחשב שמתגורר בניו-יורק, הודעה קולית. הוא רצה להאזין לה אבל היה באמצע שיעור ולא יכול היה להגביר את הווליום. באותו רגע חלפה בו המחשבה: אני יכול לחכות לסוף השיעור ולהקשיב, אבל מה עם אנשים חירשים? ולמה אין אף פתרון בשבילם להבין מסרים קוליים?
אז תומר יחד עם שותפו אלון עזר, אותו הכיר באוניברסיטת קולומביה, יצרו אפליקציה בשם “נגיש”, שמאפשרת לבצע ולקבל שיחות טלפון באמצעות טקסט דרך אפליקציה מועדפת – ווטסאפ, טלגרם, פייסבוק מסנג׳ר ועוד. השירות מאפשר לאנשים כבדי שמיעה או כבדי דיבור לבצע שיחות טלפון רגילות לחלוטין, כאשר צד אחד קורא וכותב והצד השני מדבר ושומע.
בימים אלה מוצע השירות כפיילוט מצומצם בארה״ב ובשפה האנגלית בלבד, אך עתיד להתרחב למדינות נוספות ולתמוך בכ-200 שפות נוספות, כולל עברית. בנוסף, השירות יאפשר תרגום בזמן אמת של שיחות – כך ששני צדדים בשיחה יוכלו לשוחח בשפות שונות מבלי לדעת על כך.
המיזם כבר זיכה את תומר ואלון במקום הראשון בתחרות שנערכה באוניברסיטת קולומביה, אבל את תחושת הניצחון האמיתית הם השיגו כשהלכו לבדוק את האפליקציה על אנשים אמיתיים. צפו בסרטון שמתעד את המפגש שלהם עם טליה, תלמידת תיכון כבדת שמיעה, שניסתה לראשונה את הטכנולוגיה שלהם (יש כתוביות בעברית, אם הן מופיעות אצלכם בשפה אחרת, כנסו להגדרות וסמנו כתוביות בעברית):
על מנת להתעדכן בהרחבת הפיילוט ולהירשם לשירות, ניתן לגשת לאתר החברה.