נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"



“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיכלליההמצאה הישראלית שמאפשרת לחירשים לשוחח בטלפון

ההמצאה הישראלית שמאפשרת לחירשים לשוחח בטלפון

אפליקציה חדשה מאפשרת לכבדי שמיעה לדבר לראשונה בסמארטפון כמו כולם. צפו בסרטון המרגש

יום אחד קיבל תומר אהרוני, סטודנט למדעי המחשב שמתגורר בניו-יורק, הודעה קולית. הוא רצה להאזין לה אבל היה באמצע שיעור ולא יכול היה להגביר את הווליום. באותו רגע חלפה בו המחשבה: אני יכול לחכות לסוף השיעור ולהקשיב, אבל מה עם אנשים חירשים? ולמה אין אף פתרון בשבילם להבין מסרים קוליים?

אז תומר יחד עם שותפו אלון עזר, אותו הכיר באוניברסיטת קולומביה, יצרו אפליקציה בשם “נגיש”, שמאפשרת לבצע ולקבל שיחות טלפון באמצעות טקסט דרך אפליקציה מועדפת – ווטסאפ, טלגרם, פייסבוק מסנג׳ר ועוד. השירות מאפשר לאנשים כבדי שמיעה או כבדי דיבור לבצע שיחות טלפון רגילות לחלוטין, כאשר צד אחד קורא וכותב והצד השני מדבר ושומע.

בימים אלה מוצע השירות כפיילוט מצומצם בארה״ב ובשפה האנגלית בלבד, אך עתיד להתרחב למדינות נוספות ולתמוך בכ-200 שפות נוספות, כולל עברית. בנוסף, השירות יאפשר תרגום בזמן אמת של שיחות – כך ששני צדדים בשיחה יוכלו לשוחח בשפות שונות מבלי לדעת על כך.

המיזם כבר זיכה את תומר ואלון במקום הראשון בתחרות שנערכה באוניברסיטת קולומביה, אבל את תחושת הניצחון האמיתית הם השיגו כשהלכו לבדוק את האפליקציה על אנשים אמיתיים. צפו בסרטון שמתעד את המפגש שלהם עם טליה, תלמידת תיכון כבדת שמיעה, שניסתה לראשונה את הטכנולוגיה שלהם (יש כתוביות בעברית, אם הן מופיעות אצלכם בשפה אחרת, כנסו להגדרות וסמנו כתוביות בעברית):

על מנת להתעדכן בהרחבת הפיילוט ולהירשם לשירות, ניתן לגשת לאתר החברה.


מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות