נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"
הסתדרות 480-100

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיחדשותעתירה לבג"ץ: "חייב את הממשלה להעלות את קצבאות הנכים"

עתירה לבג”ץ: “חייב את הממשלה להעלות את קצבאות הנכים”

ארגון "נכה לא חצי בן אדם": "אי קיום חוק הנכים מצד הממשלה מסמל שפל מוסרי חדש ביחס לציבור האנשים עם מוגבלות"

ארגון “נכה לא חצי בן אדם” ומייסדיו, אלכס פרידמן וחנן טל, הגישו היום (ה’) באמצעות עורכת הדין חני דקל אלבז עתירה לבית המשפט העליון למתן צו המורה לממשלה ליישם את חוק הנכים.

בחודש פברואר 2018 העבירה הממשלה תיקון לחוק הביטוח הלאומי בהיקף של 4.341 מיליארד שקל, אשר אמור היה להעלות את קצבאות הנכות במספר פעימות עד ינואר 2021 ועד לגובה של לפחות 3,700 שקל. בפועל שולמה לנכים רק פעימה אחת מתוך שלוש, כאשר הפעימה השנייה הקבועה בחוק לשנת 2020 לא שולמה עד היום, וכל זאת בין היתר עקב אי הגשת המלצות הוועדה הבינמשרדית לנושא, בניגוד לחוק.

מימין: חנן טל, אלכס פרידמן, מייסדי “נכה לא חצי בן אדם” ועו”ד חני דקל אלבז

“עשרות שנים שציבור האנשים עם מוגבלות חי עמוק מתחת לקו העוני”, אמר הבוקר חנן טל, מייסד ומנכ”ל “נכה לא חצי בן אדם”. “התיקון לחוק היה האור בקצה המנהרה והתקווה היחידה של 400 אלף הנכים הקשים, שסוף סוף גורלם עתיד להשתנות ולראשונה הם יזכו לצאת ממעגל העוני.

“אי קיום חוק הנכים מצד הממשלה”, הוסיף טל, “מסמל שפל מוסרי חדש במסע הסבל ארוך השנים של ציבור האנשים עם מוגבלות. מצער מאוד שממשלת ישראל לא מקיימת את חוקיה, ושוב מאלצת אותנו לפעול נגדה. הבוקר פנינו לבית הדין הגבוה לצדק במטרה שיעשה חוק וצדק ושיחזיר לאנשים עם מוגבלות את האמונה שיוכלו לחיות בכבוד במדינת ישראל”.

“לפני חמש שנים בדיוק יצא לדרך מאבק הנכים להעלאת קצבאות הנכות”, אמר אלכס פרידמן, מייסד “נכה לא חצי בן אדם” וחבר ברשימת ישראל ביתנו לבחירות. “כל אזרחי ישראל היו עדים למאבק העיקש שהובלנו וההישגים אליהם הגענו למען ציבור הנכים, שכעת הממשלה שוב מנסה לרמוס. המדינה בקיפאון עקב המצב הפוליטי, אך זה לא מונע מהממשלה למנות שרים, לקדם תהליכים מדיניים ולבצע העברות כספיות, בין אם חיוניות יותר כמו סל התרופות, ובין אם חיוניות פחות כמו הגדלת מימון המפלגות. הנכים שוב מאחור וחייבים לשים לזה קץ”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות