נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותהאם אלצהיימר יוליד את הטיפול המנצח לאוטיזם?

האם אלצהיימר יוליד את הטיפול המנצח לאוטיזם?

מחקר בארה״ב חשף את הקשר בין אוטיזם לאלצהיימר, ופתח את הדרך לטיפול אפשרי בהתקפים ובתופעות ליבה של אוטיזם

חוקרים ממכון גלדסטון לחקר מחלות המוח בסן פרנסיסקו נמצאים לקראת פריצת דרך בטיפול באוטיזם. מדובר בטיפול שנועד לאנשים שסובלים מהתקפים ומתופעות לוואי נוספות.

אוטיזם בא לידי ביטוי במספר רב של צורות. התסמינים והחומרה משתנים מאדם לאדם, אולם כל ההפרעות על הספקטרום האוטיסטי חולקות שלושה תסמינים עיקריים: אינטראקציות חברתיות לקויות, ליקויים בתקשורת והתנהגויות חוזרות ונשנות. נכון להיום אין תרופות קיימות שיכולות לטפל כראוי בתסמיני הליבה האלה, ויש צורך בדחיפות בטיפולים חדשים.

על פי המחקר, שפורסם בכתב העת המדעי “נוירון“, הפחתה של רמות חלבון בשם טאו, המוכר ממחלת האלצהיימר, מונעת גם היווצרות תופעות ליבה של אוטיזם. המחקר הסתמך על ניסוי בעכברים. הורדת החלבון בעכברים אלה גם מנעה התקפים, המופיעים אצל 30 אחוז מהאנשים הלוקים באוטיזם.

חלבון הטאו מעולם לא היה קשור לאוטיזם, אך הוא ידוע בתפקידו במחלת אלצהיימר ובמצבים עצביים אחרים. “חשפנו קשר חדש ובלתי צפוי בין מחלות ניווניות של הזדקנות והפרעות התפתחותיות בילדים”, ציין ד”ר לנהרט מיוק, פרופסור לניורולוגיה, מייסד ומנהל מכון גלדסטון שהוביל את המחקר.

תגלית במחקר על אפילפסיה

הממצאים החדשים והמפתיעים נולדו בכלל מחקירת קשרים בין מחלת האלצהיימר לאפילפסיה. במקור, הראו מיוק ועמיתיו כי הפחתת טאו מונעת פעילות אפילפטית ונסיגה קוגניטיבית במודלים של עכברים של מחלת האלצהיימר ושל תסמונת דראווט, אפילפסיה קשה בילדות.

מכיוון שהגורמים לאוטיזם כל כך מגוונים, החוקרים בדקו בהמשך את ההשפעה של הפחתת הטאו במודל עכבר נוסף של אוטיזם, שנובע ממוטציה גנטית שונה מאוד. “זה גם עבד יפה”, אמר טאי. “ההתנהגויות הדומות לאוטיזם שוב דוכאו מאוד”. הפחתת הטאו גם מנעה אפילפסיה, כמו גם שני מומים נוספים שנראו אצל אנשים עם אוטיזם ודגמי עכברים קשורים.

יהיה צורך במחקר נוסף

למרות הממצאים האופטימיים, ככל הנראה הפחתת הטאו לא תהיה אפקטיבית כנגד כל צורות האוטיזם, ויהיה צורך במחקר נוסף כדי לקבוע בדיוק למי זה עשוי להועיל.

בנוסף, השינויים הגורמים לאוטיזם משפיעים ככל הנראה על המוח בשלבי התפתחות מוקדמים וזמן רב לפני שהאבחנה נעשית בדרך כלל. “לכן אנו להוטים לבדוק האם הפחתת טאו יכולה גם להפוך את תסמיני האוטיזם לאחר שהופיעו”, אמר מיוק וציין שהמחקרים יעזרו לקבוע כיצד ומתי לתת תרופות להפחתת טאו כדי למנוע או להפחית את התסמינים.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות