נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותהורים לילדים אוטיסטים: המחיר שלא מדברים עליו

הורים לילדים אוטיסטים: המחיר שלא מדברים עליו

מחקר חדש גילה כי אחד מכל חמישה הורים לילדים עם מחלות ניוון שרירים ואוטיזם עשוי לסבול מהפרעת דחק פוסט טראומטית

הורים לילדים עם אוטיזם והורים לילדים עם מחלות נדירות כמו ניוון שרירים ודושן, סובלים יותר מתסמינים של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) מאשר הורים אחרים. כך מגלה מחקר חדש שנערך באוניברסיטאות מלבורן ודיקין שבאוסטרליה.

החוקרים יצאו לדרך עם השערת מחקר שלפיה הורים לילדים המפגינים התנהגות מאתגרת, סובלים בעצמם ממתח מוגבר ונמצאים בסיכון לפתח תסמינים של הפרעת דחק.

במחקר השתתפו 395 הורים לילדים בגילאי 5 עד 20. מתוכם 226 היו הורים לילדים אוטיסטים, 139 עם מחלות נדירות כמו ניוון שרירים או דושן ו-30 הורים לילדים עם התפתחות תקינה. ההורים התבקשו למלא שאלונים על ההתנהגות של ילדיהם ועל גורמי לחץ בחייהם, וכן לסמן סימפטומים רלוונטיים מתוך רשימת תסמינים ידועים של הפרעת דחק פוסט טראומטית.

בדיקת השאלונים העלתה כי הורים לילדים עם אוטיזם והורים לילדים עם המחלות הנדירות דיווחו על תסמינים פוסט טראומטיים משמעותית יותר מאשר הורים לילדים “רגילים”. בנוסף, התנהגויות מאתגרות של ילדים, כמו תוקפנות פיזית ופגיעה עצמית, ניבאו באופן חיובי את תסמיני הפרעת הדחק אצל הורים לילדים אוטיסטים.

עוד נמצא במחקר כי 18.6% מההורים לילדים על הספקטרום עמדו בקריטריונים לאבחון זמני של PTSD. בעקבות זאת המליצו כותבי המחקר שאנשי מקצוע בתחום הבריאות יבדקו את ההורים, כדי לאבחן הפרעת דחק פוסט טראומטית. במיוחד כאשר הם מתמודדים עם התנהגויות מאתגרות כמו תוקפנות פיזית ופגיעה עצמית של ילדיהם.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות