נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיבריאותשווים מציג: המדריך לימי הקורונה

שווים מציג: המדריך לימי הקורונה

צריכים שירות של ביטוח לאומי, רווחה, טיפול התפתחותי, ריפוי בעיסוק ועוד? המדריך שיעשה לכם סדר: אילו שירותים פועלים ובאיזו מתכונת

המאמצים למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל עלו אמש (שבת) שלב נוסף. על פי הנחיות משרד הבריאות, הוחלט על איסור התקהלות מעבר ל-10 אנשים, יש לשמור על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם, מקומות בילוי ייסגרו, וכל מערכת החינוך בישראל תשבות, כולל מסגרות החינוך המיוחד.  
 
כך תתארגנו טוב יותר בימים הקרובים, אם אתם צריכים שירותי ביטוח לאומי, טיפולים, ועדות זכאות, רווחה ועוד. 
 
טיפולים התפתחותיים 
בתחום התפתחות הילד: כל מרכז בכל רשות עירונית מחליט האם יפעל, בהתאם להגבלות החדשות. המרכזים מתקשרים למשפחות ומודיעים להן האם יש ביטולים או האם הן יכולות להגיע. המשפחות שמגיעות, מתבקשות לעשות זאת בהרכב מצומצם (ללא אחים ואחיות) ולא להגיע אם הילד חולה.  
 
הקלינאיות והמרפאות בעיסוק ממשיכים להעניק טיפול לילדים גם במגזר הפרטי, תוך שהם מקפידים על מרחק של 2 מטרים מהמטופל. בכל קליניקה חייבת להיות עמדת חיטוי, והמטופלים מחויבים בשטיפת ידיים לפי ההנחיות של משרד הבריאות.  מכיוון שחלק מהטיפולים כוללים מגע, כדאי לוודא שהתור שלכם מתקיים כרגיל.

החינוך המיוחד
ממשרד החינוך נמסר ל”שווים” כי “המשרד נערך לתת מענה לתלמידי החינוך המיוחד בשורה של היבטים: לימודי, רגשי וטיפולי. בתוך כך, נערך האגף לחינוך מיוחד להפעיל בעבורם את מערך הלמידה מרחוק. האגף יפרסם הנחיות מסודרות לצוותי החינוך של בתי הספר, ובכלל זה שמירה על הקשר עם התלמידים וההורים באמצעות הטלפון, הווטסאפ הכיתתי או באמצעות כלים מקווים אחרים.

“לצד זה, המשרד בוחן מתן מענים רגשיים מקוונים באמצעות אנשי המקצוע של המתי”א. המענה יינתן במתכונת פרטנית או קבוצתית. כמו כן בוחן המשרד כניסתם של גורמים טיפוליים לביתו של התלמיד. הסוגייה נעשית בתיאום ובכפוף להנחיות משרד הבריאות”.

ועדות הזכאות לחינוך מיוחד 
נכון להיום אין כל שינוי בהנחיות הוועדה והם יתקיימו כהרגלן. הוועדה תדאג לחדר מאוורר, מרחק נדרש ואי קיום דיונים שעולים על 10 משתתפים. אם ההורים מסרבים להגיע או אינם יכולים להגיע בשל השגחה על ילדיהם, הועדה תעלה אותם בשיחת טלפון או שיחת וידאו.  

ביטוח לאומי וקצבאות 
בביטוח לאומי מציינים כי אין צורך להגיע לסניפים השונים ברחבי הארץ וכי את כל הפעולות, כגון הגשת תביעות, שליחת מסמכים, פנייה לסניף והזמנת תור (אם בכל זאת חייבים להגיע), אפשר לבצע דרך אתר הביטוח הלאומי.  
מס׳ הטלפון למוקד הביטוח הלאומי – 6050* 
מס׳ הטלפון לאזרח הוותיק ומשפחתו בביטוח הלאומי – 9696*  
בנוסף, נפתח צ’אט (בין השעות 8:00-17:00) שאפשר לקבל בו שירות. מידע עדכני יתפרסם בעמוד הפייסבוק ובערוץ הטלגרם של ביטוח לאומי.  
 
שירותי הרווחה 
כל המסגרות החוץ ביתיות שבאחריות משרד העבודה והרווחה יפעלו כרגיל, ובכללן מעונות ממשלתיים ואחרים לאנשים עם מוגבלות, דיור בקהילה והוסטלים. מעונות היום והמשפחתונים, מעונות היום השיקומיים ומרכזי התעסוקה לבני נוער בסיכון “מפתנים” ו”מיתרים” ייסגרו.  מוקד מידע וסיוע 118 של משרד העבודה והרווחה ימשיך לפעול ולתת מענה לפניות הציבור. 

אקים
קו הסיוע של אקים פועל בכוחות מתוגברים על מנת להעניק להורים ולבני משפחה לילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית סיוע ותמיכה טלפונית בכל נושא ובכל שעה. המוקד זמין בטלפון 1-800-399-333.

אלו”ט
אלו״ט מעמידה לרשות ההורים סיוע והדרכה למשפחה דרך מרכזי העמותה בטלפון 03-6703077. בשעות הערב ניתן לפנות לקו להורים בטלפון 03-6709094. אלו״ט פירסמה הסברים על הוירוס ועל הזכויות שלכם, וטיפים לימים שנמצאים בבית.

איזי שפירא
קו החם של בית איזי שפירא, המאויש על ידי אנשי המקצוע של הארגון, יתן מענה לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם שמתמודדים עם קשיים רגשיים, חרדות ודחק עקב משבר נגיף הקורונה.
טל’: 073-2417730
שעות: 09:00 עד 00:00

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות
המענה לפניות ציבור יינתן על ידי צוות היחידה ישירות במקום במוקד השירות.
מספרי הטלפון המעודכנים לפניה: 073-3925892/75/98
מענה באמצעות מייל [email protected]
ופקס 02-6462881

התנדבויות ועזרה 
עמיעד גולדיס, מתנדב בן 18, הקים קבוצות ווטסאפ לעזרה למשפחות של ילדים עם מוגבלות ברחבי הארץ. הקבוצות יחברו בין מתנדבים לבין הורים שזקוקים לעזרה בשמירה על הילדים בחינוך המיוחד. ההורים מתבקשים לשלוח בקשות עם ימים ושעות לפי הצורך. 
 
ירושלים 
ירושלים 2 
מרכז הארץ
דרום 
תל אביב  
פתח תקווה 
יהודה ושומרון
צפון 
בנימין
מודיעין  
חשמונאים 
גוש עציון

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות