נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיבריאותמשרד הבריאות: דוחים את הרפורמה בהתפתחות הילד ב-3 חודשים

משרד הבריאות: דוחים את הרפורמה בהתפתחות הילד ב-3 חודשים

בכיר במשרד: הסיבה לדחייה איננה הקורונה, אבל היא תרמה. המשמעות: עוד רבעון של החזרים להורים. הקלינאיות והמרפאות: 3 חודשים לא יספיקו

את הבשורה הבאה חלק מההורים ודאי ישמחו לשמוע: משרד הבריאות החליט לדחות בשלושה חודשים את הרפורמה בתחום התפתחות הילד, בין השאר בגלל התפרצות נגיף הקורונה. במקום להתחיל ב-1 באפריל, הרפורמה צפויה להיכנס לתוקף ב-1 ביולי.

עמותת אלו”ט פירסמה לפני כשעה את ההודעה הבאה: “בעקבות משבר הקורונה וההשלכות הצפויות על הילדים ובני המשפחה, בארגון אלו”ט החלו לפעול בימים האחרונים מול משרד הבריאות במטרה להמשיך ולקבל החזרים עבור הטיפולים הפרא רפואיים הפרטיים המוכרים במסלול החזר פרטי על ידי קופות החולים”.

לטענת אלו”ט, הסכים משרד הבריאות לדחות את החלת הרפורמה. כן הוסיפו באלו”ט כי הם עמלים על מציאת פתרונות במקרה שהילדים ובני המשפחה לא יוכלו להגיע לטיפולים ההתפתחותיים הפרונטליים.

בכיר במשרד הבריאות ששוחח עם “שווים” אישר את הדברים וציין כי הרפורמה נדחית בשלושה חודשים, “לא רק בגלל הקורונה, אבל גם היא תרמה”. לדבריו, “לא הספקנו להשלים את היערכות מערכת הבריאות, ואנחנו גם עושים שינויים במבחן התמיכה של קופות החולים. אז כדי שנהיה בטוחים ביכולת שלנו לספק את השירות באופן מיטבי, הוחלט לדחות בשלושה חודשים”.

עו”ד גליה שמילוביץ’ גרינגרד, שמלווה את מאבק הקלינאיות והמרפאות בעיסוק ברפורמה, מסרה: “העמותות המקצועיות, החברה הישראלית לריפוי בעיסוק והאגודה של קלינאי התקשורת בישראל מביעות שביעות רצון על כך שנוצר בסופו של דבר קשב במשרד הבריאות לנימוקי המאבק שהן מובילות בחודשים האחרונים. העמותות מברכות על דחיית כניסת הרפורמה לתוקף בשלושה חודשים. אין ספק שקופות החולים לא לקחו בחשבון את כל המשמעויות הכרוכות ביישום הרפורמה והפגיעה שהיא יוצרת לקלינאיות, למרפאות ולמטופלים.

“בעמותות המקצועיות מטילים ספק שבצל משבר הקורונה יספיקו שלושה חודשים להיערכות נרחבת שמצריכה הרפורמה מהקופות וקוראת למשרד הבריאות לא להגביל כעת את תקופת הדחייה, עד להתבהרות מצב החירום הלאומי, ולהזמין את העמותות המקצועיות כשותפות למהלך”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות