נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותטיק טוק צינזרה משתמשים "מכוערים" ו"מוגבלים"

טיק טוק צינזרה משתמשים “מכוערים” ו”מוגבלים”

כך נחשף השבוע בארה"ב. אפליקציית הווידיאו מאוד פופולרית גם אצל ילדי ישראל. החברה: ההנחיות הופסקו

טיק טוק, אפליקציית הווידיאו הפופולרית (גם בקרב ילדי ישראל), פעלה לצמצום החשיפה ולצנזור סרטונים של משתמשים שנראו לה “מכוערים”, “עניים” או “מוגבלים” מדי – כך עולה ממסמכים שחשף השבוע אתר התחקירים האמריקאי “אינטרספט”.

לפי המסמכים, החברה הסינית הנחתה את אנשיה לשמור על עמוד הבית של האפליקציה (For You) מחוץ להישג ידם של משתמשים עם “מבט מכוער”, או כאלה שצילמו קטעי וידיאו ב”שכונות עוני” או “בתים רעועים”. For You הוא העמוד הנחשק ביותר שכל גולש שואף להגיע אליו. הסרטונים שזוכים לכבוד יכולים להגיע לעשרות אלפי ומאות אלפי צפיות. עד היום לא פורסמו הקריטריונים שלפיהם נבחרים הסרטונים, והם עדיין בגדר סוד.

כנראה שגם לילדים שלכם יש אותה בסלולרי. טיק טוק

דובר טיק טוק הודה בפני אתר התחקירים שהייתה מדיניות חד פעמית כזו והיא איננה בשימוש עוד. לטענתו, מדיניות זו הייתה “ניסיון בוטה” למנוע בריונות כלפי המשתמשים המדוברים.

אז מה כלל “הניסיון הבוטה” הזה? למשל, הנחיה להסיר קטעי וידיאו מהעדכון אם “סביבת הצילום מוזנחת”, מכיוון ש”סביבה מסוג זה פחות מפוארת ומושכת” ו”יכולה לדכא את הווידיאו”; החרגה של סרטונים מ-For You אם הם נכשלו באחת מכמה קטגוריות: משתמשים עם “צורת גוף לא תקינה” (לא מוגבל לגמדים ולחולים באקרומגליה – גידלון בעברית), שהם “שמנמנים”, “עם בטן בירה”, “שמנים” או “רזים מדי”, או שיש להם “פנים מכוערות או עיוות בפנים”, או “יותר מדי קמטים”.

במצבים אלה, נכתב באחד המסמכים, היכולת למשוך צופים נפגעת דרמטית: “אם המראה של הדמות לא טוב, הסרטון יהיה הרבה פחות אטרקטיבי”.

חלק מההנחיות המפלות דלפו עוד קודם לעיתונות. כך לדוגמה, פורסם בעבר כי בטיק טוק ביקשו לצמצם את הנוכחות של אנשים עם מוגבלות וחברי הקהילה הלהט”בית באזורים מסוימים של האפליקציה.

דובר טיק טוק טען כאמור כי המטרה הייתה למנוע בריונות בפלטפורמה. לדבריו, החברה “דיכאה” סרטונים של משתמשים פגיעים במאמץ “מוטעה” למנוע מהם להפוך למרכז תשומת הלב, וכך למשוך אש לעברם. “מרבית ההנחיות כבר אינן בשימוש”, מסר הדובר, “או שבמקרים מסוימים נראה כי מעולם לא היו קיימות, אך נכון שעבור הסטרימינג בשידור חי טיק טוק ערנית במיוחד להרחבת התוכן מהפלטפורמה”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות