נושאים קשורים

פיתוח ישראלי: מברשת שיניים לאנשים עם מוגבלות

"אוטודנט" פיתחו מברשת אוטונומית, שעוזרת לאנשים עם מגבלות מוטוריות בפעולת הצחצוח. בחברה מתגאים: "צריך רק ללחוץ על כפתור, והמברשת עושה את כל העבודה"

דיסנילנד נגד הונאות נכים: “מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות”

ענקית פארקי השעשועים טוענת לעלייה במספר המתחזים לאנשים עם מוגבלות – כדי לקצר תורים. הודיעה: "מי שימסור הזהרת כזב, יורחק מכל הפארקים שלנו ללא אפשרות חזרה"

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"



גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים
ראשיחדשותסוף העולם? אולי זה לא רע כל כך

סוף העולם? אולי זה לא רע כל כך

אהוד שפייזר, אוטיסט ואקטיביסט, מקווה שיום אחד נתבונן על משבר הקורונה כעל תקופה מכוננת שממנה יצאנו לדרך חדשה

נגיף הקורונה הצליח לייצר כאן תחושה של סוף העולם. זה מובן. המצב מפחיד, אנשים בבידוד, בחוסר ודאות, חוששים מההווה ומהעתיד הצפוי להם ולבני משפחתם. כמעט בלתי אפשרי להתבונן על המציאות דרך משקפיים אופטימיים.

אבל זו גם הזדמנות. התקופה הזו, אני מקווה, יכולה להיות עבורנו תקופה של התעלות. אולי משהו יזדעזע. אולי אנשים יידעו להעריך דברים שמקודם לא זכו להערכה, שהיו בגדר המובן מאליו. משפחתיות, ערבות הדדית, הסתפקות במועט.

אולי יש כאן הזדמנות לחשיבה מחודשת על אורחות החיים שהורגלנו להם. טיסות יקרות לחו”ל, הסתערות על חנויות המזון, צריכה מוגזמת, חוסר התחשבות בסביבה. אולי זה הזמן לאמץ אורח חיים פחות מזהם, לדעת להיות ביחד, להיות אמפתיים ולסגל רגישות לאחר.

את המסקנות מהשבועות האחרונים אפשר לתעל למעבר הדרגתי לחיים יותר פשוטים, פחות לחוצים, יותר נעימים, מתחשבים יותר, ודווקא מהנקודה הקשה הזאת לעשות שינוי. לנסות לעבור לתעשייה פחות מזהמת, לחיות בצניעות, להשתחרר מהאשליה שאם יש לך אוטו שנוסע יותר מהר אז החיים שלך בהכרח יהיו יותר טובים. להתחיל מהפכה תודעתית.

עוד מוקדם להתנבא מה יהיו השלכות המשבר הזה. כל האמור לעיל הוא בבחינת חלומות באספמיה. אבל אם התרחיש הזה באמת יקרה, נוכל בעתיד להביט על ימי הקורונה כעל תקופה מכוננת שממנה האנושות יצאה לדרך חדשה.

פתאום נסתכל אחורה ולא נאמין. איך הסתגלנו לחיות כפי שחיינו, איך רדפנו אחרי סמלי סטטוס, איך השתעבדנו לחומר, איך סיממנו את עצמנו עד כדי כך שאיבדנו את הדבר הכל כך אלמנטרי שנקרא להעריך את החיים. עצמם.

הכותב הוא אקטיביסט, יזם ופובליציסט על הספקטרום האוטיסטי

עיתונאי מאז 2006. במאי ועורך תוכן. קטוע רגל מגיל 9. גר בתל אביב, בזוגיות, ואב לילדה

כתבות אחרונות