נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהמפעל שמעסיק אנשים עם מוגבלויות הפך משבר להזדמנות

המפעל שמעסיק אנשים עם מוגבלויות הפך משבר להזדמנות

חברת אקולוגיה לקהילה מוגנת נאלצה לצמצם את כוח האדם שלה בעקבות משבר הקורונה, אבל זכתה לעליה בהזמנות של מחשבים

חברת ‘אקולוגיה לקהילה מוגנת’ מהגליל המערבי, שעוסקת במחזור והשמשה של פסולת אלקטרונית, הצטמצמה בימים האחרונים כמו עסקים רבים. החברה נאלצה להשאיר בעבודה סדירה 25 עובדים בלבד, מתוך 100 שהיא מעסיקה בשגרה. העובדים אחראים לפס הייצור, וכן ולתיקון ולתמיכה במחשבים המחודשים שהיא מוכרת. העובדים במפעל נמצאים במרחק 2 מטרים אחד מהשני, כולם לובשים כפפות ומסכות, וכל החומרים והפסולת עוברים חיטוי. 


אלא שמשבר הקורונה יצר גם הזדמנות עבור החברה. בעקבות ההוראות החדשות של משרד הבריאות להישאר כמה שיותר בבתים, עלו ההזמנות למחשבים במאות אחוזים, סיפר לאתר ״שווים״ מנכ”ל החברה, עמרי דה גרסיה. ”זה אתגר גדול מאוד בעקבות צמצום כוח האדם, אך אני מבטיח שברגע שהמשבר יסתיים, העובדים יחזרו לחברה. אנחנו המפעל היחיד בארץ שמעסיק אנשים עם מוגבלות בהעסקה ישירה מול משרד הביטחון, הרווחה והבריאות, כולם מקבלים אצלנו שכר שווה ומתפרנסים בכבוד”, הדגיש דה גרסיה, שגם תורם חלק מהמחשבים שמורכבים אצלו. 

״רוב המדינה כיום עובדת מהבית והרבה אנשים צריכים מחשבים ולפטופים״, אמר דה גרסיה, ״גם הילדים בבית, ותוכניות משרד החינוך דורשות מחשב כדי להשתמש בתכנים שלהם ללמידה מרחוק. כל מחשב שנשלח מאיתנו מקבל אחריות לשנה לכל מה שקורה או יקרה ואנחנו מעניקים תמיכה טכנית לילדים ולהורים בתפעול המחשבים לילדי משרד החינוך, וגם לחינוך המיוחד״. 

ישי בן טוב, עובד החברה
ישי בן טוב, עובד החברה

”התחלתי בתפקיד של פירוק מוצרים ישנים ועם השנים התקדמתי. עברתי את כל המחלקות של החברה, מיון, גריסה וכדומה, עד שהגעתי לתפקיד כיום״, מספר ישי בן טוב, 45, מנהל מחלקת משלוחים באקולוגיה, שלוקה בהפרעת אישיות ילדותית. ״בכל המצב המטורלל הזה שאנחנו נמצאים בגלל הקורונה, לפחות אנחנו עובדים וזה נותן לנו סוג של שגרה. אנחנו כמובן מוגנים ושומרים על כל הכללים שצריך. אני מודה מאוד לחברה שבימים קשים אלה אפשר לעבוד. בימי הקורונה, העזרה לילדים שנמצאים בבית ועמותות רבות וארגונים שפונים אלינו בבקשה לעזור, מעניקה לנו העובדים סיפוק גדול״, סיפר לנו.  

בועז אלוני, עובד החברה
בועז אלוני, עובד החברה

״ביום עבודה רגיל אני משמיש בין חמישה לשישה מחשבים״, מספר בועז אלוני, 52, טכנאי בחברה, ״בימי הקורונה הלחץ הוא גדול מאוד, כי הביקוש הוא עצום ואנחנו לא רגילים לכמויות הזמנות כל כך גדולות, ומשתדלים באמת לענות על הצורך של האנשים. זה לא פשוט ואנחנו עובדים מאוד קשה כדי לספק מוצרים. ביצענו מספר פרויקטים חשובים, באחד מהם, שהייתי חלק ממנו תרמנו 20% מהמחשבים לאנשים מיעוטי יכולת, בסיוע בנק הפועלים, וזה כיף שיש עסק שחשוב לו להחזיר לקהילה, זה לא דבר שמובן מאליו״, הוסיף אלוני. 

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות