נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיבריאותהסיוט של כל הורה לילד עם מוגבלות: קורונה בכפר השיקומי

הסיוט של כל הורה לילד עם מוגבלות: קורונה בכפר השיקומי

אחות שעובדת בעלה נגב נמצאה חיובית לקורונה. 42 דיירות בבידוד. אמא של דיירת: מתפללת לאלוהים שהיא לא נדבקה

הסיוט של כל הורה לילד עם מוגבלות מתרחש ברגעים אלה בכפר השיקומי עלה נגב: אתמול בלילה התגלה כי אחות שעובדת בכפר, המאכסן דיירים עם מוגבלות שכלית ומורכבות רפואית, נדבקה בנגיף הקורונה. בעקבות זאת הוכנסו 42 מהדיירים, יותר נכון דיירות, לבידוד, וכן מספר אנשי צוות שהיו בקרבה לאחות. החשש הגדול כרגע הוא מהדבקה נרחבת של דיירי הכפר, שנמצאים בקבוצת סיכון לפתח מחלה קשה, וזאת בשל מערכת חיסונית חלשה ושלל בעיות רפואיות מורכבות.

”חיילי פיקוד העורף הגיעו בבוקר לכפר וחיטאו את שני בתי המגורים שבהם האחות הייתה במגע עם הדיירות”, סיפרה הבוקר ל”שווים” סתיו הרלינג, מנהלת יחסי הציבור של עלה נגב. “בהמשך היום צוותים של מד”א יגיעו לכאן כדי לבדוק האם הדיירות נדבקו בקורונה, ואנחנו מקווים שמחר בבוקר כבר יהיו לנו תשובות. אם חלק מהן יהיו חיוביות, ניאלץ לפנות אותן לאשפוז בבתי החולים”.

במקביל, נערכת בכפר בדיקה אפידמיולוגית לאחור כדי להבין את התמונה כולה. “כרגע ידוע לנו שבמשמרת אחת היו חמש מטפלות שבאו במגע עם האחות”, מספרת הרלינג. “אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שיש פה גם נשאים ללא תסמינים”.

הדיירות ישהו בינתיים בבידוד בבתי המגורים שעברו חיטוי. “יהיו שם דיירות וגם הצוות המטפל, שממנו אנחנו מבקשים לשהות יחד איתן בבידוד”, אומרת הרלינג. “כמובן שלא נכריח אף אחד מהצוות להיכנס לבידוד, אבל לשם אנחנו מכוונים”.

חיילות של פיקוד העורף מפנות דייר מעלה נגב, הבוקר. צילום: עלה נגב

הרלינג משתפת בחשש הגדול מהדבקה של כל הכפר. “אנחנו  מבינים שזה עניין של זמן ומפחדים שזה יגיע ליתר בתי המגורים”, היא אומרת. “שפתאום נגלה שיש עוד מטפלת חולה, ואז נצטרך להחיל את הבידוד על עוד בתים”.

לדבריה, זה לא פשוט להסביר לתושבי הכפר את הסיטואציה שנקלעו אליה. “הדיירים שלנו לא מדברים ולא מבינים את המצב. הנחינו אותם באמצעות תיווך מידע, הראינו להם תמונות של חיילים והסברנו להם שהם יגיעו עוד מעט עם מסיכות וייכנסו לכפר ולדירות, ושגם אנשי מד”א יבואו לבדוק אותם עם מסיכות”.

לאור ההתפתחויות הנהלת הכפר הודיעה להורי הדיירים כי מי שמוכן לקחת אותם הביתה מוזמן לעשות כן. בהנהלה אף הבטיחו לסייע להם עם חבילות טיטולים, תרופות וציוד לשבועיים הקרובים. ”הגענו להסכמות עם משרד הרווחה כי כל הורה שיסכים לעשות זאת יקבל 50 אחוז מהקצבה של הילד או הילדה שלו לתקופה המדוברת”, מציינת הרלינג, “ובזמן הזה הצוות ימשיך להנחות אותם בטלפון כיצד לטפל בילדים”.

אמא לדיירת: “אני בוכה, זו התינוקת שלי”

אחת מהדיירות בכפר שהיו במגע עם האחות הנושאת את הנגיף היא אור אמאר, בת 24, נכה 100 אחוז הלוקה בתסמונת רט (הפרעה נוירולוגית התפתחותית המופיעה בעיקר בבנות). אמא של אור, ליז, סיפרה ל”שווים” על רגע ההודעה והדאגה שרק הולכת וגוברת מרגע לרגע. “בשמונה בבוקר סיפרו לי שאחות מהכפר נדבקה בקורונה, ושהם מאוד מצטערים על כך אבל הילדים יצטרכו להיות בבידוד”, אומרת ליז. “למען האמת, לא נפלתי מהכיסא כשהודיעו לי כי הרגשתי שמשהו לא בסדר, הרגשה של אמא. שבועיים אני בוכה שאני רוצה לראות את הילדה שלי”.

אור (מימין) וליז אמאר. “אהיה צמודה אליה בכל מקרה”


ליז רצתה להגיע לבקר את בתה בשבועות האחרונים, אבל בגלל משבר הקורונה לא קיבלה אישור מהכפר. “הבנתי את זה”, היא אומרת, “גידלתי את הילדה שלי במשך 21 שנים כמו יהלום בבית. לפחות פעם אחת בשבוע אני עושה את הדרך מהצפון לדרום בשבילה כי היא החיים שלי”.

עכשיו היא מחכה במתח לתוצאות בדיקת הקורונה. “אני מקווה מאוד שהיא לא נושאת את הנגיף, חס וחלילה”, היא אומרת. “בכל מקרה, אני אהיה צמודה אליה. אם היא תצא שלילית אביא אותה הביתה והיא תעשה פה את הבידוד. אני אהיה איתה בכל מקום גם אם היא תצא חיובית, אבל אני מקווה ומתפללת לקדוש ברוך הוא שהכל יהיה בסדר. מדובר בילדה שצריכה טיפול 24 שעות. היא לא מדברת והיא עם טיטול כמו תינוקת, אבל היא התינוקת שלי”.

על עלה נגב יש לה רק מלים טובות. “אני מרוצה מאוד מכפר, שמתי שם את הדבר הכי יקר לי בעולם. אני יודעת שאור מקבלת את הטיפול הכי טוב שאפשר לתת לה. אני מודה לכל אנשי הכפר כל השנה, הם עושים עבודת קודש ואני מקווה שנצא מזה חזקים. לקח לי שנתיים למצוא מקום נפלא שכזה לאור, עברנו הרבה עד שהגענו לנחלה”.

דידי אלמוג: מקווים לעבור את האירוע בהצלחה

עלה נגב, שנמצא במועצה האזורית מרחבים שבנגב הצפוני, הוא למעשה עמותה למען ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית ומורכבויות רפואיות. הכפר נקרא על שם ערן אלמוג, בנם של דידי ואלוף (במיל’) דורון אלמוג, שהיה מדייריו הראשונים של המקום. הכפר הוא חלק מרשת מרכזי עלה בישראל, שמפעילה כיום ארבעה מרכזים בבני ברק, בירושלים, בגדרה ובנגב.

דידי אלמוג, אמו של ערן ז”ל, אמרה היום ל”שווים”: ”אנחנו דואגים לכל הדיירים ולצוות, נבצע את הבדיקות שצריך ומקווים שנעבור את האירוע הזה בהצלחה. כוחות פיקוד העורף מנהלים את האירוע בשיתוף פעולה עם הנהלת המקום. עידכנו את ההורים על המצב, הם יודעים כל מה שקורה כאן כעת ונמצאים איתנו בקשר רציף”.

יש לציין כי קודם לאירוע דורון אלמוג, שמשמש כיו”ר העמותה, פנה במכתב לשר הביטחון נפתלי בנט בבקשה להנחות את צה”ל ופיקוד העורף להירתם לסיוע במלחמה בקורונה בכל המוסדות הסיעודיים ובתי האבות בישראל. אמש יצאה פקודה של אגף מבצעים בצה”ל המגדירה את המשימות השונות של צה”ל לכל רחבי מדינת ישראל.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות