נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"
הסתדרות 480-100

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיבריאותושוב: זינוק בשיעור האוטיסטים

ושוב: זינוק בשיעור האוטיסטים

נתונים מדאיגים עולים מהדוח החדש של המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארה"ב

העלייה בשיעור הילדים המאובחנים עם אוטיזם נמשכת: המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארה”ב (CDC) הוציא אתמול דוח חדש שלפיו אחד מכל 54 ילדים בני שמונה באמריקה מאובחן עם אוטיזם, וזאת בהשוואה לאחד מכל 59 בסקר הקודם שנערך לפני שנתיים. מדובר בזינוק של כ-8.5%.

הנתונים מגיעים מ-11 קהילות אמריקאיות המחוברות לרשת ניטור האוטיזם והלקויות ההתפתחותיות של המרכז, והם מבוססים על דאטה משנת 2016, הכוללת שני דוחות על ילדים בני שמונה ובני ארבע. הסקר הקודם התבסס על נתונים מ-2014. מהסקר החדש עולה עוד כי יותר ילדים מאובחנים עם אוטיזם בגילאים צעירים יותר.

“חלק מהעלייה בשכיחות האוטיזם עשויה לנבוע מהאופן שבו ילדים מזוהים, מאובחנים ומקבלים שירותים ביישובים שלהם”, אמר ד”ר סטיוארט שפירא, חבר במרכז הלאומי בנושא מומים מולדים ולקויות התפתחותיות של ה-CDC. “העלייה עשויה לשקף גם הפחתה בהבדלים הגזעיים בזיהוי אוטיזם, מכיוון שזהו הדוח הראשון שמזהה ילדים שחורים בני 8 עם אוטיזם כבעלי שיעורים זהים לאלה של ילדים לבנים”.

הבדלים מגדריים

כמו בסקר הקודם, בנים אובחנו עם אוטיזם יותר מפי ארבעה מאשר בנות. מן הצד השני, בנות עם אוטיזם סבלו יותר מלקות שכלית מאשר בנים (39% מהבנות לעומת 32% מהבנים).

הבשורה הטובה: שיפור בזיהוי מוקדם של אוטיזם

בשורה חיובית מגיעה מן הדוח הנפרד שבחן ילדים בני 4, שלפיו ישנו שיפור משמעותי במספר הילדים שעברו בדיקת התפתחות ראשונה עד גיל 36 חודשים. על פי הדוח, 84% מהילדים עברו סקר התפתחותי ראשון בגיל 36 חודשים, לעומת 74% בדוח הקודם. מדובר בממצא חשוב שכן ככל שמזהים ילדים עם אוטיזם מוקדם יותר, כך ניתן לחבר אותם מוקדם יותר לשירותים שיכולים לשפר את מצבם ולהוביל אותם לאיכות חיים טובה יותר.

כך נאספו הנתונים

ל-CDC רשת מעקב (ADDM) המספקת הערכות לגבי השכיחות והתכונות של אוטיזם בקרב יותר מ-300 אלף ילדים בני שמונה ב-11 קהילות: באריזונה, ארקנסו, קולורדו, ג’ורג’יה, מרילנד, מינסוטה, מיזורי, ניו ג’רזי, צפון קרוליינה , טנסי ו-וויסקונסין. נתונים על ילדים בני ארבע מגיעים מרשת ADDM נוספת, שהיא קבוצת משנה של קהילות באריזונה, קולורדו, מיזורי, ניו ג’רזי, צפון קרוליינה ו-וויסקונסין. ADDM היא התוכנית הגדולה ביותר לפיקוח על אוטיזם ומערכת מעקב האוטיזם היחידה הבוחנת את רישומי הבריאות והחינוך בארה”ב.

רוצים לקרוא עוד? https://bit.ly/39jXCf7

 
מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות