נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשותהתוכנית: מטפלים ומורים יגיעו לבתים של ילדי החינוך המיוחד

התוכנית: מטפלים ומורים יגיעו לבתים של ילדי החינוך המיוחד

משרד החינוך קיבל אישור עקרוני למהלך ממשרד הבריאות. ההחלטה הסופית תתקבל במהלך השבוע

בשורה חיובית, עם הזהירות המתחייבת, להורים לילדי החינוך המיוחד: משרד החינוך צפוי לאשר במהלך השבוע הקרוב תוכנית למתן שיעורים וטיפולים בבתי הילדים לתקופת משבר הקורונה, שכרגע עדיין לא רואים את סופו.

מאז שהוחלט לבטל את הלימודים לכלל תלמידי ישראל, כולל ילדי החינוך המיוחד, השמיעו הורים רבים וגם ארגוני הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ביקורת על כך שמערכת החינוך הפקירה אותם ואת ילדיהם, שלא זוכים לסיוע במהלך הימים הקשים האלה. פניות לא מעטות אף נעשו על ידי ארגונים אלה למשרד החינוך בבקשה שיסייע בנושא.

עד עכשיו אסר משרד הבריאות על מתן שיעורים או טיפולים בבתי הילדים, אולם ל”שווים” נודע כי עתה מאשר המשרד לעשות זאת, כמובן תחת מגבלות שישמרו על בריאות הילדים והמורים/מטפלים.  

לפי התוכנית המתגבשת, כ-50 אלף תלמידים עם צרכים מיוחדים יקבלו טיפולים ומפגשים חינוכיים מאיש צוות שיגיע עד הבית. 1,000 תלמידים שזקוקים בשגרה לטיפולים רפואיים יקבלו אחות או רופא שיגיעו עד הבית. בנוסף, 1,400 ילדים חולים ימשיכו ללמוד באופן מקוון או במפגשים עם מורה בביתם.

כמו כן, במשרד החינוך נערכים להפעיל ברשויות המקומיות מוקדים טיפולים הפגתיים. המוקדים יופעלו על ידי צוותי חינוך ממקצועות הבריאות והאמנויות.

גורמים במשרד החינוך אישרו את הדברים. הידיעה פורסמה לראשונה בגל”צ.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות