נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאות"אנשים עם מוגבלות בתחתית הרשימה לקבל מכונת הנשמה"

“אנשים עם מוגבלות בתחתית הרשימה לקבל מכונת הנשמה”

כך טוענים ארגוני זכויות בארה"ב. במוקד הביקורת: אלבמה ומדינת וושינגטון

ארגונים למען אנשים עם מוגבלויות בארה”ב התלוננו בפני משרד הבריאות האמריקאי וטענו כי המדיניות לתיעדוף מכונות הנשמה עבור חולי קורונה באלבמה ובמדינת וושינגטון מפלה נגד אנשים עם מוגבלויות – כך מדווחת רשת NBC.  

לטענת מכון לורי למדיניות כלפי אנשים עם מוגבלויות, גם ביוטה ובטנסי יש מדיניות שלפיה אנשים עם מוגבלויות פיזיות ושכליות מסוימות יקבלו תיעדוף נמוך במקרה שתהיה דרישה קיצונית למכונות הנשמה. ארי נאמן ממכון לורי אמר לעיתון USA Today כי יש חשש שאנשים עם מוגבלויות יסבלו מאפליה כשיגבר הצורך במיטות אשפוז ומכונות הנשמה.  

32 נבחרי ציבור אמריקאים הצטרפו לארגוני הזכויות ופנו גם הם למשרד הבריאות האמריקאי, בדרישה שיספק הנחיות לבתי החולים, כדי שאנשים עם מוגבלויות לא יסבלו מהאפליה בעת הטיפול במגיפה.  

נכון לעכשיו, על פי הדיווח של NBC, באלבמה יש הנחיה לא לספק הנשמה בזמן משבר רפואי למי שהיה לו כשל לבבי, כשל נשימתי או סרטן גרורתי. נוסף על כך, אנשים עם פיגור חמור, דמנציה קשה ופגיעה מוחית קשה נמצאים בתחתית הרשימה לקבל הנשמה ממכונה. 

מהמחלקה לבריאות הציבור בוושינגטון אמרו בתגובה לדיווח כי ההנחיות נועדו לסייע לאנשי רפואה לקבל החלטה במקרה שיש יותר חולים ממכונות הנשמה, וכי אנשי הרפואה מונחים בכל מקרה לפעול לפי כללי אתיקה ולא להפלות על בסיס גיל, גזע, מגדר, מצב סוציו-אקונומי, יכולות פיזיות או מאפיינים אחרים. 

ההנחיה לצוותי מיון במדינת וושינגטון היא לא לאשפז חולים עם מוגבלויות, אלא לתת להם טיפול בסימפטומים בלבד. מחלקת הבריאות של המדינה לא הגיבה לדיווחים. איוונה סמית׳, אישה עם מוגבלות שכלית, אמרה לרדיו NPR כי לאורך זמן אנשים עם מוגבלות כזו מסורבים לקבל טיפולים. “לא רואים בנו כמועילים או בעלי ערך”, טענה סמית’, “הנחה שהיא שגויה”. 

חשש נוסף שעלה בקרב גופים המגנים על אנשים עם מוגבלות הוא שהם לא יוכלו לקבל סיוע רפואי וסיעודי בבית, בגלל שאנשי הצוות לא יוכלו לעשות ביקורי בית – מה שיאלץ לאשפז אותם ולהרע את מצבם. מייקל מוריס, מייסד המכון הלאומי לאנשים עם מוגבלויות בארה”ב, העיד כי בעצמו הפסיק לקבל טיפולי מעקב לסרטן, מכיוון שהמערכת שולחת את הרופאים לטפל בחולי קורונה. לטענתו, זה קורה לאלפי חולים כרוניים שלא מקבלים יותר טיפולים שוטפים. 

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות