נושאים קשורים

מחקר: הקורונה פגעה נפשית בנערים יותר מאשר בנערות

מהמחקר, שנערך ביפן, עולה כי המגיפה גרמה לעלייה משמעותית בסימני דיכאון בקרב מתבגרים בני 16, בעוד שמתבגרות לא חוו עלייה יוצאת דופן. מובילת המחקר: "יש לעודד בנים לפנות לעזרה בנושאי בריאות הנפש"

מהשיקום להייטק: “קורסים כאלה הם מקפצה לפצועי מלחמה”

200 חיילים ואזרחים השתתפו באירוע השקה לתוכנית ייחודית המציעה למשתקמים מהמלחמה הכשרות בהייטק במחיר סמלי. מנדי שמואל שנפצע בנובה: "זה גורם לי לחייך ולהרגיש שאני לא מתבזבז"

חפשו את זה: גוגל משיקה 8 תכונות נגישות חדשות

לרגל יום המודעות הבינלאומי, ענקית החיפוש הופכת את המוצרים והשירותים שלה לנגישים יותר – למען אנשים עם מוגבלויות. בין השאר הושקו עדכונים בגוגל מפול וב-Lookout

ספיד דייטינג בפארק: ענת ושלמה הכירו במפגש של “מיוחדים”

זה לא פשוט למצוא זוגיות וחברות בתור אדם עם מוגבלות. עם זאת, אתר ההיכרויות שהוקם לפני כשנה מצליח להפגיש לא מעט זוגות מאושרים. זה מה שקורה בשטח
הסתדרות 480-100

משלמים בקריירה: זה המחיר הגבוה של להיות הורה לילד עם מוגבלות

21% מההורים המיוחדים לא עובדים אף ש-93% מהם היו רוצים. מחקר חדש משווה את המצב בישראל לעולם ומציע למדינה לנקוט כמה פעולות חשובות  
ראשיאוטיזםאחרי פסח: תלמידים עם צרכים מיוחדים ישובו למסגרות החינוך

אחרי פסח: תלמידים עם צרכים מיוחדים ישובו למסגרות החינוך

מדובר ב-140 אלף תלמידי בתי ספר וגנים, בהם גם תלמידי כיתות חינוך מיוחד בבתי הספר הרגילים. כל הפרטים

תלמידים בבית ספר
“ילדי החינוך המיוחד חייבים פתרון”. תמונת אילוסטרציה

פרסום ראשון: תלמידים עם צרכים מיוחדים צפויים לשוב למסגרות החינוך מיד אחרי חופשת הפסח – כך נודע לשווים. זאת במסגרת תוכנית אסטרטגית מקיפה של המשרד להחזרת מערכת החינוך לשגרה – חלקית או מלאה – בהתאמה לאוכלוסיות השונות.

אסטרטגיית החזרה כוללת, בשלב הראשון, התייחסות לתלמידים עם צרכים מיוחדים, להם יוענקו שירותי חינוך מיוחדים במוסדות החינוך ובמוקדים הרשותיים לאחר חול המועד. מדובר בכ-140 אלף תלמידים, עבורם שגרת לימודים וטיפולים היא צורך חיוני: כ-50 אלף תלמידים שלומדים ב-426 בתי ספר לחינוך מיוחד וב-2,400 גני ילדים, וכ-90 אלף תלמידים שלומדים בכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, ותלמידים הזכאים לתמיכה מסל אישי.

הלמידה תתבצע במודל מותאם לכל מסגרת, והיא תהיה במשמרות או בלמידה לסירוגין: בוקר או צהריים, או בימי למידה לסירוגין (א’, ג’ ה’, או ב’ ד’ ו’). כל תלמיד יגיע ללימודים 3 פעמים בשבוע, לכ-4 שעות ביום לימודים.

אסטרטגיית החזרה לשגרה מתייחסת עוד לתלמידים ונוער בסיכון, להפעלת גני הילדים ומוסדות החינוך ביסודי, לבחינות הבגרות, לחופשת הקיץ ולקיצור ימי החופשה בשנת הלימודים הבאה, ולהפעלת החינוך הבלתי פורמלי.

כדי שניתן יהיה לפתוח באופן מדורג את מוסדות החינוך בקבוצות קטנות, ובמשמרות, במשרד החינוך בונים נהלי הפעלה מסודרים, שייקבעו בין היתר את אורחות החיים ואת כללי ההיגיינה הדרושים.

אסטרטגיית החזרה לשגרה כוללת, בין היתר, התייחסות לאפשרות שתתרחש התפרצות מחודשת של נגיף קורונה. תוכנית הפעולה תקבע נוהל ברור למעבר מיידי משגרה לחירום, במקרה של התפשטות נוספת של הנגיף, או כל נגיף אחר.

כחלק מההיערכות ליום שאחרי, פרסם משרד החינוך לוח בגרויות החדש. הבחינות יתפרסו על פני חמישה שבועות, החל מהתאריך ה-22.6 ועד לסוף חודש יולי, במסגרתם יבחן כל תלמיד לכל היותר ב-5 מקצועות.

כמו כן נקבע נוהל להשבת תשלומים להורים בגין שירותים שלא ניתנו לתלמידים, והמשרד מגבש תוכניות עבודה לאוכלוסיות השונות – החברה הערבית, החרדית, הדרוזית, הבדואית, וליתר המגזרים.

שר החינוך רפי פרץ: “ילדי החינוך המיוחד חייבים פתרון. כך פעלתי עד עכשיו וכך גם אפעל בעתיד. הדרישה שלי שתלמידי החינוך המיוחד יחזרו לאחר הפסח במתכונת שלא תסתור את הוראות משרד הבריאות ושתשמור על בריאותם של התלמידים ואנשי הצוות. אנחנו עמלים על מתווה ופתרון יחד עם משרדי הממשלה השונים״.

שמואל אבואב, מנכ”ל משרד החינוך: “ערב פסח תש”פ, ובצל התפשטות נגיף הקורונה, אנו אומרים לתלמידי מערכת החינוך דבר חד וברור – אנחנו עושים הכל כדי לאפשר שגרת למידה, וכדי לסלול בבטחה את עתידכם. לאחר חופשת הפסח, ילדים עם צרכים מיוחדים יחלו לקבל שירותי חינוך מיוחדים – כי שגרת לימודים וטיפולים היא גלגל ההצלה של ילדים אלה. זהו שלב ראשון של אסטרטגיית החזרה לשגרה מקיפה שגיבשנו, שכוללת התייחסות לכל שכבות הגיל, ואנו תקווה שניתן יהיה להמשיך וליישם אותה בהמשך”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות