נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםאחרי פסח: תלמידים עם צרכים מיוחדים ישובו למסגרות החינוך

אחרי פסח: תלמידים עם צרכים מיוחדים ישובו למסגרות החינוך

מדובר ב-140 אלף תלמידי בתי ספר וגנים, בהם גם תלמידי כיתות חינוך מיוחד בבתי הספר הרגילים. כל הפרטים

תלמידים בבית ספר
“ילדי החינוך המיוחד חייבים פתרון”. תמונת אילוסטרציה

פרסום ראשון: תלמידים עם צרכים מיוחדים צפויים לשוב למסגרות החינוך מיד אחרי חופשת הפסח – כך נודע לשווים. זאת במסגרת תוכנית אסטרטגית מקיפה של המשרד להחזרת מערכת החינוך לשגרה – חלקית או מלאה – בהתאמה לאוכלוסיות השונות.

אסטרטגיית החזרה כוללת, בשלב הראשון, התייחסות לתלמידים עם צרכים מיוחדים, להם יוענקו שירותי חינוך מיוחדים במוסדות החינוך ובמוקדים הרשותיים לאחר חול המועד. מדובר בכ-140 אלף תלמידים, עבורם שגרת לימודים וטיפולים היא צורך חיוני: כ-50 אלף תלמידים שלומדים ב-426 בתי ספר לחינוך מיוחד וב-2,400 גני ילדים, וכ-90 אלף תלמידים שלומדים בכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, ותלמידים הזכאים לתמיכה מסל אישי.

הלמידה תתבצע במודל מותאם לכל מסגרת, והיא תהיה במשמרות או בלמידה לסירוגין: בוקר או צהריים, או בימי למידה לסירוגין (א’, ג’ ה’, או ב’ ד’ ו’). כל תלמיד יגיע ללימודים 3 פעמים בשבוע, לכ-4 שעות ביום לימודים.

אסטרטגיית החזרה לשגרה מתייחסת עוד לתלמידים ונוער בסיכון, להפעלת גני הילדים ומוסדות החינוך ביסודי, לבחינות הבגרות, לחופשת הקיץ ולקיצור ימי החופשה בשנת הלימודים הבאה, ולהפעלת החינוך הבלתי פורמלי.

כדי שניתן יהיה לפתוח באופן מדורג את מוסדות החינוך בקבוצות קטנות, ובמשמרות, במשרד החינוך בונים נהלי הפעלה מסודרים, שייקבעו בין היתר את אורחות החיים ואת כללי ההיגיינה הדרושים.

אסטרטגיית החזרה לשגרה כוללת, בין היתר, התייחסות לאפשרות שתתרחש התפרצות מחודשת של נגיף קורונה. תוכנית הפעולה תקבע נוהל ברור למעבר מיידי משגרה לחירום, במקרה של התפשטות נוספת של הנגיף, או כל נגיף אחר.

כחלק מההיערכות ליום שאחרי, פרסם משרד החינוך לוח בגרויות החדש. הבחינות יתפרסו על פני חמישה שבועות, החל מהתאריך ה-22.6 ועד לסוף חודש יולי, במסגרתם יבחן כל תלמיד לכל היותר ב-5 מקצועות.

כמו כן נקבע נוהל להשבת תשלומים להורים בגין שירותים שלא ניתנו לתלמידים, והמשרד מגבש תוכניות עבודה לאוכלוסיות השונות – החברה הערבית, החרדית, הדרוזית, הבדואית, וליתר המגזרים.

שר החינוך רפי פרץ: “ילדי החינוך המיוחד חייבים פתרון. כך פעלתי עד עכשיו וכך גם אפעל בעתיד. הדרישה שלי שתלמידי החינוך המיוחד יחזרו לאחר הפסח במתכונת שלא תסתור את הוראות משרד הבריאות ושתשמור על בריאותם של התלמידים ואנשי הצוות. אנחנו עמלים על מתווה ופתרון יחד עם משרדי הממשלה השונים״.

שמואל אבואב, מנכ”ל משרד החינוך: “ערב פסח תש”פ, ובצל התפשטות נגיף הקורונה, אנו אומרים לתלמידי מערכת החינוך דבר חד וברור – אנחנו עושים הכל כדי לאפשר שגרת למידה, וכדי לסלול בבטחה את עתידכם. לאחר חופשת הפסח, ילדים עם צרכים מיוחדים יחלו לקבל שירותי חינוך מיוחדים – כי שגרת לימודים וטיפולים היא גלגל ההצלה של ילדים אלה. זהו שלב ראשון של אסטרטגיית החזרה לשגרה מקיפה שגיבשנו, שכוללת התייחסות לכל שכבות הגיל, ואנו תקווה שניתן יהיה להמשיך וליישם אותה בהמשך”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות