נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותהסתדרות המורים נגד החזרת החינוך המיוחד לפעילות

הסתדרות המורים נגד החזרת החינוך המיוחד לפעילות

המזכ"לית יפה בן דוד פנתה למשרד הבריאות: "מורים לא יגיעו מחשש לשלומם, שקלו את הצעד מחדש"

בעקבות הודעת משרד החינוך כי הוא מתכוון להחזיר לפעילות את מסגרות החינוך המיוחד אחרי פסח, פנתה הבוקר מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד לפרופ’ איתמר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, וביקשה ממנו לשקול את הצעד מחדש.

“לצערי, אני מעריכה כי עובדים רבים לא יגיעו לעבודה מתוך חשש לשלומם ולשלום בני משפחתם”, כתבה בן דוד לפרופ’ גרוטו. לדבריה, הפנייה שלה באה בעקבות פניות של מאות מורים, גננות ומטפלות בחינוך המיוחד שחוששים לחזור ללימודים אחרי החג.

בראיון לגלי צה”ל אמרה היום מורה לחינוך מיוחד מצפון הארץ כי מדובר בהפקרות של ממש. “החינוך המיוחד הוא לא שפן ניסיונות לחזרה לשגרה”, הדגישה המורה. “בתי הספר הם מקור עיקרי להדבקות. זה סיכון מיותר שאסור לתת לו יד”.

גורם בהסתדרות המורים סיפר כי ישנם גם הורים רבים שמתנגדים למהלך. לדבריו, יש ילדים בחינוך המיוחד שסובלים מכשלים לבביים, מהתקפי אפילפסיה, ממערכות חיסוניות חלשות, והמצב החדש עשוי לסכן את בריאותם באופן ממשי. “יש ילדים שצריך לעזור להם לעשות צרכים”, אמר הגורם. “כל עוד הקורונה כאן זה יהיה חסר אחריות גם כלפיהם וגם כלפי הצוות החינוכי”.

אתמול בערב פירסמנו לראשונה כאן ב”שווים” כי לפי החלטת משרד החינוך תלמידים עם צרכים מיוחדים צפויים לשוב למסגרות החינוך שלהם מיד אחרי חופשת הפסח. זאת, במסגרת תוכנית אסטרטגית מקיפה של המשרד להחזרת מערכת החינוך לשגרה – חלקית או מלאה.

אסטרטגיית החזרה כוללת, בשלב הראשון, את התלמיים שלומדים בגנים ובתי הספר של החינוך המיוחד ובכיתות קטנות בבתי הספר הרגילים. מדובר בכ-140 אלף תלמידים, שעבורם שגרת לימודים וטיפולים היא צורך חיוני: כ-50 אלף תלמידים שלומדים ב-426 בתי ספר לחינוך מיוחד וב-2,400 גני ילדים, וכ-90 אלף תלמידים שלומדים בכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, ותלמידים הזכאים לתמיכה מסל אישי.

הלמידה תתבצע במודל מותאם לכל מסגרת, והיא תהיה במשמרות או בלמידה לסירוגין: בוקר או צהריים, או בימי למידה לסירוגין (א’, ג’ ה’, או ב’ ד’ ו’). כל תלמיד יגיע ללימודים 3 פעמים בשבוע, לכ-4 שעות ביום לימודים.

עוד פירסמנו אתמול כי 1,000 הורים לילדים הלומדים בחינוך המיוחד פנו במכתב לראש הממשלה, לשר החינוך, לשר הבריאות ולשר הפנים, שבו הם דורשים להחזיר את הלימודים מיד אחרי חופשת הפסח. המכתב הגיע בהמשך לפנייה של 22 ארגונים הפועלים לקידום זכויותיהם של ילדים עם מוגבלות, בעניין “אי מתן שירותי טיפול וסיוע לתלמידים בשל מצב החירום”. הפנייה נעשתה במכתב לשר החינוך ולשר הבריאות. לפי הארגונים, מדובר בכ-274 אלף תלמידים שהפסקת השירותים כבר החלה לתת בהם את אותותיה, כאשר “בקרב רבים מהם החלה נסיגה משמעותית”. גם הארגונים דורשים ממשרד החינוך להחזיר את הלימודים בחינוך המיוחד מיד אחרי פסח, וזאת כמובן בכפוף לשמירת הבריאות של התלמידים וצוותי ההוראה.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות