נושאים קשורים

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך
הסתדרות 480-100

אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
ראשיאוטיזםלחזור ללימודים: לא בלי ההסכמה של ההורים

לחזור ללימודים: לא בלי ההסכמה של ההורים

פרח עזורי ברקוביץ, אמא לשני ילדים על הרצף, חושבת שמשרד החינוך נכנע ל"מי שצועק חזק יותר"

מאת פרח עזורי ברקוביץ

חזרה הדרגתית לשיגרה זה מצוין. כולנו רוצים כבר לחזור לחיים שלנו מלפני הקורונה, או לפחות לאיזשהו סוג חדש של חיי שיגרה ושקט.

משרד החינוך יצא בהצהרה שהילדים יחזרו ללימודים אחרי חופשת הפסח. הראשונים לחזור יהיו דווקא ילדי החינוך המיוחד. משרד החינוך נכנע ללחץ של הורים שרוצים שיגרה.

זה לא פסול, אך המשרד שאמור לשרת את כלל ילדי ישראל, בחר להכליל את כל ילדי החינוך המיוחד, כמו גם את הילדים האחרים. כל זאת בלי התחשבות, למשל, בילדים שהם בקבוצת סיכון, או בילדים שמישהו ממשפחתם משתייך לקבוצה זו.

לפי הנתונים של משרד הבריאות, 27% מהילדים מתחת לגיל 9 שחלו בקורונה אינם סובלים מתסמינים בזמן הבדיקה. למרות זאת, הם כנראה תורמים לשיעור ההדבקה באוכלוסייה ומהווים “מפיצים שקטים” של הנגיף. זה החלק שמשרד החינוך צריך לתת עליו את הדעת.

“תנו לנו לבחור בעצמנו”. פרח עזורי ברקוביץ עם בעלה ושלושת הילדים

לא ייתכן ששקט תעשייתי הוא זה שינחה את המשרד, במקום טובת בריאות הכלל, כולל ילדינו הרגילים והמיוחדים. לא ייתכן שהמשרד או קבוצת הורים יקבעו את גורלם של כל הילדים ומשפחותיהם. אגב, גם לא הקבוצה שאני נמנית עליה, ההורים “מתנגדי החזרה”.

אז פשוט תנו לנו לבחור את מה שמתאים לנו ולמשפחתנו. אל תכלילו את כולנו תחת אותו חוק, ואל תגרמו למי שלא רוצה/יכול להחזיר את ילדו ללימודים, לעבור על חוק חינוך חובה.

הבעיה היא הטוטאליות. במקום להוסיף סעיף קטן שישאיר בחירה להורים, יצאו כולם להילחם על הכל או על לא כלום. רבים מההורים לא רוצים את החזרה הגורפת ללימודים. כרגע זה נראה שהחזרת החינוך המיוחד לפעילות היא תוצאה של “מי שצועק חזק יותר”, ולא טובת או שלום ילדינו.

למשרד החינוך יש את היכולת לשנות, והוא מפספס בענק. אפשר להוסיף סעיף אחד קטן, שייתן להורים להחליט אם הילד הולך לבית הספר או נשאר בבית, ובכך לפתור את רוב הבעיה. הבעיה שבמשרד בחרו בדרך הקלה והמכלילה.

ויש קבוצה נוספת של ילדים שכמעט תמיד שוכחים ממנה, ואלה הילדים הלומדים בביתם דרך קבלן השירות “קדימה מדע”. למרות שכולם חושבים שהם לא נפגעו בגלל שהם לומדים בבית, הם נפגעו אפילו יותר.

לרובם הופסק השירות כי המורים לא יכולים היו להגיע לבית התלמיד, וכשהשירות חזר, הוא הוחזר רק לקבוצה קטנה מאוד. אחרים יקבלו את השירות רק אחרי פסח, וגם זה רלוונטי רק למי שנרשם מראש ללמידה מרחוק.

משרד החינוך חייב לתת את הדעת גם על הילדים האלה. אי אפשר להשאיר את גורלם לחסדי קבלן חיצוני.

הכותבת היא אמא לשלושה ילדים מיהוד, שניים מהם על הרצף האוטיסטי

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות