נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםלחזור ללימודים: לא בלי ההסכמה של ההורים

לחזור ללימודים: לא בלי ההסכמה של ההורים

פרח עזורי ברקוביץ, אמא לשני ילדים על הרצף, חושבת שמשרד החינוך נכנע ל"מי שצועק חזק יותר"

מאת פרח עזורי ברקוביץ

חזרה הדרגתית לשיגרה זה מצוין. כולנו רוצים כבר לחזור לחיים שלנו מלפני הקורונה, או לפחות לאיזשהו סוג חדש של חיי שיגרה ושקט.

משרד החינוך יצא בהצהרה שהילדים יחזרו ללימודים אחרי חופשת הפסח. הראשונים לחזור יהיו דווקא ילדי החינוך המיוחד. משרד החינוך נכנע ללחץ של הורים שרוצים שיגרה.

זה לא פסול, אך המשרד שאמור לשרת את כלל ילדי ישראל, בחר להכליל את כל ילדי החינוך המיוחד, כמו גם את הילדים האחרים. כל זאת בלי התחשבות, למשל, בילדים שהם בקבוצת סיכון, או בילדים שמישהו ממשפחתם משתייך לקבוצה זו.

לפי הנתונים של משרד הבריאות, 27% מהילדים מתחת לגיל 9 שחלו בקורונה אינם סובלים מתסמינים בזמן הבדיקה. למרות זאת, הם כנראה תורמים לשיעור ההדבקה באוכלוסייה ומהווים “מפיצים שקטים” של הנגיף. זה החלק שמשרד החינוך צריך לתת עליו את הדעת.

“תנו לנו לבחור בעצמנו”. פרח עזורי ברקוביץ עם בעלה ושלושת הילדים

לא ייתכן ששקט תעשייתי הוא זה שינחה את המשרד, במקום טובת בריאות הכלל, כולל ילדינו הרגילים והמיוחדים. לא ייתכן שהמשרד או קבוצת הורים יקבעו את גורלם של כל הילדים ומשפחותיהם. אגב, גם לא הקבוצה שאני נמנית עליה, ההורים “מתנגדי החזרה”.

אז פשוט תנו לנו לבחור את מה שמתאים לנו ולמשפחתנו. אל תכלילו את כולנו תחת אותו חוק, ואל תגרמו למי שלא רוצה/יכול להחזיר את ילדו ללימודים, לעבור על חוק חינוך חובה.

הבעיה היא הטוטאליות. במקום להוסיף סעיף קטן שישאיר בחירה להורים, יצאו כולם להילחם על הכל או על לא כלום. רבים מההורים לא רוצים את החזרה הגורפת ללימודים. כרגע זה נראה שהחזרת החינוך המיוחד לפעילות היא תוצאה של “מי שצועק חזק יותר”, ולא טובת או שלום ילדינו.

למשרד החינוך יש את היכולת לשנות, והוא מפספס בענק. אפשר להוסיף סעיף אחד קטן, שייתן להורים להחליט אם הילד הולך לבית הספר או נשאר בבית, ובכך לפתור את רוב הבעיה. הבעיה שבמשרד בחרו בדרך הקלה והמכלילה.

ויש קבוצה נוספת של ילדים שכמעט תמיד שוכחים ממנה, ואלה הילדים הלומדים בביתם דרך קבלן השירות “קדימה מדע”. למרות שכולם חושבים שהם לא נפגעו בגלל שהם לומדים בבית, הם נפגעו אפילו יותר.

לרובם הופסק השירות כי המורים לא יכולים היו להגיע לבית התלמיד, וכשהשירות חזר, הוא הוחזר רק לקבוצה קטנה מאוד. אחרים יקבלו את השירות רק אחרי פסח, וגם זה רלוונטי רק למי שנרשם מראש ללמידה מרחוק.

משרד החינוך חייב לתת את הדעת גם על הילדים האלה. אי אפשר להשאיר את גורלם לחסדי קבלן חיצוני.

הכותבת היא אמא לשלושה ילדים מיהוד, שניים מהם על הרצף האוטיסטי

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות