נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיאוטיזםהחזרת החינוך המיוחד נדחית ביומיים

החזרת החינוך המיוחד נדחית ביומיים

בהמשך הוציא משרד החינוך הבהרה שמתווה החזרה ללימודים והתאריך אינם סופיים וממתינים לאישורים

‏הורים, שימו לב: כ-52 אלף תלמידים הלומדים במוסדות לחינוך המיוחד לא יחזרו ללימודים מיד אחרי הפסח אלא רק יומיים אחר כך ב-21/4 – כך עולה ממתווה החזרה לשגרה של משרד החינוך. הידיעה התפרסמה לראשונה בכאן 11.

במשרד החינוך אישרו את הדברים, אולם בהמשך הוציאו הודעה שלפיה עדיין אין אישור סופי לחזרת החינוך המיוחד בתאריך המדובר. לפי הודעת המשרד, הנושא מצוי בדיונים עם משרד הבריאות ויש אישור עקרוני למתווה. עם זאת, הוא יאושר סופית רק אחרי שיובא לדיון ביום חמישי הקרוב אצל ראש הממשלה.

המטרה של הדחייה ביומיים היא לארגן את מוסדות החינוך שעדיין מגבשים תוכנית לתלמידים – סדר יום ומערך הסעות. במשרד החינוך ציינו כי הורה שלא יוכל להביא את ילדיו ללימודים יזכה להסעה.

בנוסף, החליטו במשרד כי לא תהיה חובת הגעה של הילדים למוסדות הלימוד, אם ההורים אינם מעוניינים בכך. מדובר בהחלטה משמעותית מכיוון שחלק גדול מההורים הביעו חשש להחזיר את ילדיהם למערכת מסיבות בריאותיות.

56% מההורים מתהגדים לחזרה ללימודים, לפי משאל אינטרנטי ב”שווים”

בכלל, בקרב ההורים לילדים בחינוך המיוחד ישנה מחלוקת קשה האם יש להחזיר את הילדים ללימודים. במשאל אינטרנטי (חשוב להדגיש כי לא מדובר בסקר מדעי) שערכנו בדף הפייסבוק של “שווים” השתתפו יותר מ-1,200 הורים. 56% מהם הצביעו נגד החזרה ללימודים, בעוד ש-44% הצביעו בעד.

ההורים המתנגדים חוששים מאוד לבריאות ילדיהם. חלק מילדי החינוך המיוחד סובלים ממערכות חיסוניות חלשות, ובנוסף מאוד מתקשים להקפיד על הוראות משרד הבריאות, למשל על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם. ההורים התומכים בחזרה ללימודים טוענים שהמשך השהות בבתים פוגע דרמטית בילדים וגורם לנסיגה משמעותית בתפקוד שלהם.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות