נושאים קשורים

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית



הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
ראשיאוטיזםסופי: החינוך המיוחד חוזר בשבוע הבא; הלימודים בזוגות

סופי: החינוך המיוחד חוזר בשבוע הבא; הלימודים בזוגות

המתכונת: 3 ימים בשבוע, 4 שעות ביום. בשלב ראשון יהיו בכל מפגש ילד אחד או שניים על שני אנשי צוות קבועים

עכשיו זה סופי: 52 אלף תלמידי החינוך המיוחד, בגנים ובבתי הספר (כולל כיתות קטנות בבתי ספר רגילים), יחזרו בשבוע הבא, עדיין לא ידוע באיזה יום, ללימודים במתכונת מצומצמת – כך החליט הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום ישיבה ממושכת שערך עם מנכ”לי ושרי המשרדים הרלוונטיים. הלימודים בחינוך המיוחד יתקיימו שלושה ימים בשבוע, ארבע שעות בכל יום.

מטעמי בטיחות ושמירה על הבריאות, יצומצם דרמטית מספר התלמידים בכל מפגש לימודי. בשלב ראשון ישתתפו במפגשים ילד אחד או שניים וכן שני אנשי צוות קבועים. מאוחר יותר, בשלב השני, יתקיימו המפגשים בקבוצות של ארבעה תלמידים יחד עם שלושה אנשי צוות קבועים.   

‏כדי להדגים כיצד זה יעבוד ניקח לדוגמה גן ילדים. בגן תקשורת יש שמונה ילדים ושני חללי עבודה. בכל חלל עובדים בזמן נתון שני ילדים עם שני אנשי צוות. מדובר בארבעה ילדים ביום. שלושה ימים בשבוע יהיו ארבעה ילדים וארבעה אנשי צוות בשני חללים שונים, ובשלושת הימים הנוספים יהיו ארבעה ילדים וארבעה אנשי צוות בשני החללים. ביחד ניתן מענה לכל ילדי הגן.

הפרטים הסופיים לגבי החזרה ללימודים, כך לפי דיווח של דנה וייס ב-N12, יסוכמו בימים הקרובים בין שר החינוך רפי פרץ לבין ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת.

משרד החינוך מסר הלילה כי בעקבות הדיון הערב בממשלה התקבלה הצעת השר פרץ להשיב את החינוך המיוחד ללימודים. המתכונת, לפי משרד החינוך, היא “שני ילדים בכיתה עם חונכים קבועים בחלל קבוע”. עוד נמסר כי במהלך סוף השבוע הקרוב הצוותים המקצועיים במשרד יתאימו את המערכת ליישום ההחלטה.

כפי שהציע משרד החינוך, וכפי שדווח השבוע כאן ב”שווים”, לא תהיה חובת הגעה של הילדים למוסדות הלימוד, אם ההורים חוששים לבריאותם ואינם מעוניינים בכך. לעומת זאת, צוותים חינוכיים וטיפוליים יחויבו להגיע לעבודה.

נושא זה עשוי להגביר את ההתנגדות הקיימת בלאו הכי של הסתדרות המורים למהלך. בהמשך להחלטת הממשלה הוציאו שם את התגובה הבאה: “הסתדרות המורים נמצאת בקשר שוטף וישיר עם הממשלה. נכון לעכשיו, טרם הוצג בפנינו מתווה לפתיחת מוסדות החינוך. בכל מקרה, הסתדרות המורים לא תתפשר על ביטחונם ובריאותם של עובדי ההוראה, בדיוק כפי שנאבקה על סגירת מוסדות החינוך”.

רק לפני מספר ימים פנתה מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד לפרופ’ איתמר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, וביקשה ממנו לשקול את החזרת הלימודים בחינוך המיוחד. “לצערי, אני מעריכה כי עובדים רבים לא יגיעו לעבודה מתוך חשש לשלומם ולשלום בני משפחתם”, כתבה בן דוד לפרופ’ גרוטו. לדבריה, הפנייה שלה באה בעקבות פניות של מאות מורים, גננות ומטפלות בחינוך המיוחד שחוששים לבריאותם.

לגבי מערך ההסעות לילדי החינוך המיוחד, ככל הנראה בשלב הראשון יתבקשו ההורים להביא את הילדים למוסדות החינוך בעצמם. לפי מתווה משרד החינוך, ילד שההורה שלו לא יוכל להביאו ללימודים, יזכה להסעה.

בקרב ההורים לילדי החינוך המיוחד יש מחלוקת בנוגע לחזרה ללימודים. במשאל אינטרנטי (חשוב להדגיש כי לא מדובר בסקר מדעי) שערכנו בדף הפייסבוק של “שווים” השתתפו יותר מ-1,200 הורים. 56% מהם הצביעו נגד החזרה ללימודים מסיבות בריאותיות, בעוד ש-44% הצביעו בעד.

ההורים המתנגדים חוששים מאוד לבריאות ילדיהם. חלק מילדי החינוך המיוחד סובלים ממערכות חיסוניות חלשות, ובנוסף מאוד מתקשים להקפיד על הוראות משרד הבריאות, למשל על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם. ההורים התומכים בחזרה ללימודים טוענים שהמשך השהות בבתים פוגע דרמטית בילדים וגורם לנסיגה משמעותית בתפקוד שלהם.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות