נושאים קשורים

טיפול ישראלי מעלים כאבים קשים באמצעות “ניתוק עצבי”

מרפאה חדשנית הפועלת באיכילוב מציעה פתרון להפחתת כאב – באזורים שלא ניתנים לריפוי. איך זה בדיוק עובד, למי זה מיועד והאם יש תופעות לוואי? שיחה עם ד"ר עידו שטראוס

סיימון קאוול חושף שהתמודד עם דיכאון: “הרגשתי מת מבפנים”

שופט "אמריקן איידול" חושף בפודקאסט חדש את מצבו הנפשי בשנים שבהן היה אמור להיות הכי מאושר: "הייתי בספירלה ששלחה אותי למטה. אם הייתי נפגע מאוטובוס ומת, זה לא היה מטריד אותי"

טכנולוגיה מאפשרת למשותקים לשלוט בטלפון – עם הלשון

סטארט-אפ חדש פיתח מכשיר MouthPad ייחודי – שמעניק לאנשים עם מוגבלות בתנועה את היכולת לנהל מכשירים אלקטרוניים דרך תנועות לשון וראש. כך זה עובד

הלוחם שהתאבד, אב ל-2 אוטיסטים – יוכר כחלל צה”ל

כך הודיע בצאת החג דובר צה"ל. עכשיו תוכל המשפחה להביאו לקבורה צבאית



שר החינוך, ללמד ב-4 שעות לעבוד עם תלמידים אוטיסטים? זה אמיתי?

היעדר קבלת החלטות במועדן הנכון שם את משרד החינוך בבעיה עמוקה מול תלמידי החינוך המיוחד. עכשיו נשארה רק הבחירה בין הגרוע – לגרוע יותר. מאמר מיוחד
ראשיאוטיזםאיך הילד שלכם יישמר מפני הדבקה בבית הספר

איך הילד שלכם יישמר מפני הדבקה בבית הספר

רגע לפני חזרת החינוך המיוחד: משרד החינוך מפרסם את כל כללי הבטיחות הבריאותיים שיאפשרו את הלימודים

יממה לפני החזרה של החינוך המיוחד הוציא משרד החינוך מסמך המפרט את כל מתווה השיבה ללימודים. מחר, יום שלישי, יחזרו ללימודים הגנים ובתי הספר של החינוך המיוחד, וביום רביעי ישובו ילדי הכיתות הקטנות בבתי הספר הרגילים וכן הילדים המשולבים במסגרות הרגילות.

החזרה תיעשה בשני שלבים: בשלב ‏א’ יתקיימו מענה ‏אישי לימודי וטיפול ‏פרטני‏ – קבוצה ‏של ‏עד‏ שלושה תלמידים ‏ועד ‏שני‏ אנשי‏ צוות‏ קבועים ‏בכל‏ מפגש. בשלב ‏ב’ יינתן מענה ‏קבוצתי‏ – קבוצה ‏של‏ ארבעה ‏תלמידים ‏ועד ‏שלושה ‏אנשי ‏צוות ‏קבועים ‏בכל ‏מפגש.

במגזר הערבי יחזרו התלמידים ללימודים לא יאוחר מיום שבת. עד להודעה חדשה המתווה ייושם בהתאם לשלב א’ בלבד. לקראת המעבר לשלב ב’ יינתנו הנחיות מעודכנות.

במסמך מוגדרים תנאי הבטיחות הבריאותיים שבהם יוכלו הלימודים להתקיים:

‏1. התלמידים ‏והוריהם יגיעו ‏למוסד‏ החינוכי ‏בתנאי ‏שאינם ‏נדרשים ‏לבידוד ‏על ‏פי הנחיות‏ משרד ‏הבריאות, ‏ללא ‏חום‏ מעל 38 מעלות או ‏תסמינים ‏הקשורים ‏בקורונה (שיעול, ‏קשיי ‏נשימה או ‏תסמין ‏נשימתי‏ אחר).

2. תותר ‏הכניסה ‏למוסד ‏החינוכי אך ‏ורק‏ לצוותים ‏ולתלמידים, בהתאם‏ לתוכנית ‏שנקבעה.

3. כניסה למוסד ‏החינוכי ‏תאושר ‏לאחר תשאול מובנה (באפליקציה) או במילוי עצמי וחתימה על הצהרה: של‏ איש ‏הצוות ‏ושל‏ ההורה ‏בשם‏ התלמיד/ה.

4. על‏ ההורה ‏למלא ‏טופס ‏שבו ‏יצהיר ‏כי ‏אין ‏לו ‏ולילדו ‏תסמינים ‏הקשורים ‏בקורונה‏ (שיעול, קושי‏ בנשימה ‏או ‏כל ‏תסמין ‏נשימתי ‏אחר), ‏נערכה ‏מדידת ‏חום ‏טרם ‏ההגעה ‏ולא ‏היה ‏להם ‏חום ‏של מעל 38 מעלות בבוקר‏ הפעילות ‏או ‏ביומיים ‏שקדמו ‏לו, ‏והם ‏אינם ‏מחויבים ‏בבידוד.

5.  יוקפד ‏על‏ הגעת‏ איש צוות‏ בתנאי ‏שאינו ‏נדרש ‏לבידוד ‏על‏ פי‏ הנחיות ‏משרד‏ הבריאות, ‏שאינו‏ נכלל‏ בקבוצת ‏סיכון,‏ שאין ‏לו ‏ולא ‏היה ‏לו ‏ביומיים ‏האחרונים ‏חום‏ מעל 38 מעלות,‏ ואינו ‏חווה ‏שיעול, ‏קושי ‏בנשימה‏ או ‏כל‏ תסמין‏ נשימתי ‏אחר. על‏ הצוות ‏לחתום ‏על ‏מסמך‏ הצהרת ‏בריאות ‏כפי ‏שמפורט‏ בסעיף הבא. ‏‏

6. על ‏איש ‏הצוות למלא ‏טופס ‏שבו ‏יצהיר ‏כי ‏אין ‏לו ‏תסמינים ‏הקשורים ‏בקורונה ‏(שיעול, קושי‏ בנשימה ‏או ‏כל ‏תסמין‏ נשימתי ‏אחר), ‏נערכה ‏מדידת‏ חום‏ טרם‏ ההגעה‏ ולא ‏היה‏ לו חום של ‏מעל 38 מעלות בבוקר ‏הפעילות‏ או ‏ביומיים ‏שקדמו ‏לו, ‏והוא אינו ‏מחויב ‏בבידוד.‏

7. טופס ‏ההצהרה‏ הממולא‏ והחתום ‏ייאסף ‏על ידי ‏השומר ‏בכניסה ‏לבית‏ הספר ‏או ‏על‏ ידי ‏אדם‏ שימונה ‏לכך ‏על ‏ידי‏ מנהל ‏ביה”ס ‏ויימסר ‏למזכירות ‏בית ‏הספר ‏למטרת ‏תיוק ‏ותיעוד. בגני ‏הילדים ‏הטפסים ‏ייאספו ‏ויתויקו ‏לצורך‏ תיעוד ‏ע”י ‏מנהלת ‏הגן.‏

 8. הצוות ‏והתלמידים ישתמשו באמצעי ‏מיגון ‏במרחבים ‏השונים ‏במהלך ‏כל ‏היום בהתאם ‏להנחיות ‏משרד‏ הבריאות (על ‏פי ‏הנחיות ‏משרד ‏הבריאות ‏לא ‏ישהה ‏אדם ‏במקום ‏שאינו ‏מקום ‏מגוריו ‏ללא ‏חבישת ‏מסיכה,‏‏ אלא ‏אם ‏הוחרג ‏כמפורט ‏בהנחיות ‏משרד‏ הבריאות).

9. תתקיים הקפדה יתרה על היגיינה אישית ‏לפני ‏תחילת ‏הפעילות, ‏במהלכה ובסיומה. ‏איש ‏הצוות ‏והתלמיד‏ יקפידו ‏על שטיפת ידיים עם מים וסבון או חומרי חיטוי. גם‏ אם‏ עטו ‏כפפות ‏במהלך ‏המפגש, ‏בסיומו ‏יש ‏להוריד‏ את ‏הכפפות,‏ להשליכן‏ ולשטוף ‏היטב ‏את‏ הידיים.

10. יש ‏להקפיד במהלך ‏היום ‏על אוורור חדרי ‏הכיתות ‏בהם מתקיימת ‏הפעילות.

11. יש להקפיד ‏על‏ הכללים ‏של ‏ישיבה‏ במרחק ‏שני ‏מטר ‏זה ‏מזה ‏בשעת ‏ארוחה ‏ולהימנע ‏מכיבוד‏ משותף.

12. התלמידים ‏יגיעו למסגרת ‏החינוכית עם ‏ציוד‏ לימודי ‏אישי.

‏13. בפעילות‏ משותפת ‏יש ‏להימנע מהעברת ‏חפצים ‏מיד ‏ליד. ‏ניתן ‏לאפשר ‏שימוש ‏משותף‏ בחפצים ‏רק ‏במידה ‏וניתן‏ לחטא ‏אותם.

.14 יש להנחות ‏את ‏התלמידים ‏להימנע ‏ממגע ‏ולשמור על ‏מרחק, ובמידת ‏הצורך ‏אף ‏לסמן ‏את ‏המרחק באופן ‏בהיר‏ ובולט ‏לצוות ‏ולתלמידים. יש ‏להקפיד ‏על ‏מרחק ‏של ‏שני מטר בין ‏הנוכחים.

15. מדי ‏יום ‏ינוהל‏ רישום ‏ומעקב‏ אחר‏ נוכחות ‏התלמידים ויתויק ‏במוסד‏ החינוכי בטופס להלן.

16. .מדי יום ‏ינוהל ‏רישום ‏ומעקב ‏אחר ‏נוכחות ‏הצוות ויתויק ‏במוסד‏ החינוכי בטופס להלן.

בעת הגעה למוסד החינוכי, כניסה ויציאה ממנו

– באחריות ‏ההורים ‏להביא ‏את ‏ילדם ‏למוסד ‏החינוכי ולאסוף ‏אותו בסוף ‏יום הלימודים.

–  במקרים ‏שבהם ‏זכאי ‏התלמיד ‏להסעה ‏בשגרה ‏ואין ‏להורים‏ יכולת‏ להביא ‏את‏ ילדם, יינתן ‏מענה‏ להסעת‏ התלמיד על‏ ידי ‏הרשות ‏המקומית בה ‏הוא ‏מתגורר, בכפוף ‏להנחיות ‏העדכניות.

–  הכניסה ‏והיציאה ‏של ‏התלמידים ‏מהמוסד ‏החינוכי ‏ייעשו ‏באופן ‏מבוקר על ‏ידי ‏השומר/איש ‏צוות, ‏תוך‏ הקפדה‏ על ‏חבישת ‏מסיכה ‏לכל ‏הנמצאים ‏במרחב ‏הציבורי ‏והקפדה‏ על ‏מניעת ‏התקהלות.

–  בעת ‏ההגעה ‏ההורה ‏והתלמיד ‏ימתינו ‏ברכב ‏ההורה/ההסעה ‏עד ‏אשר ‏יוזמן ‏התלמיד ‏להיכנס ‏למוסד‏ החינוכי.

–  ההורים ‏לא ‏יורשו ‏להיכנס/לשהות ‏במוסד ‏החינוכי.

– יישמר ‏מרחק של שני מטר בין ‏הנוכחים.

–  בסיום‏ הפעילות ‏במוסד ‏החינוכי ‏ייקראו‏ התלמידים ‏להגעה ‏לשער ‏באופן‏ מדורג לאיסוף ‏על‏ ידי ‏ההורה ‏או‏ על ‏ידי ‏אחראי‏ ההסעה.

פעילות בהפסקות

  • מנהל ‏המוסד ‏החינוכי יתכנן ‏את ‏היציאה ‏להפסקות, ‏כך‏ שמספר ‏הנוכחים ‏במרחבים ‏המשותפים, כגון ‏חצר,‏ אולם ‏וכדומה,‏ לא‏ יעלה ‏על ‏עשרה בו‏ זמנית.

  • לא ‏תתקיים ‏הפסקה ‏משותפת ‏לכלל ‏התלמידים.

תנועה במרחבים המשותפים במוסד החינוכי ושמירה על היגיינה

  •  תישמר ‏הפרדה ‏ולא ‏יהיה ‏מעבר ‏בין ‏הצוותים ‏והתלמידים השוהים בו ‏זמנית ‏במוסד ‏החינוכי.
  • מענה ‏אישי יתקיים ‏במרחבים ‏נפרדים,‏ תוך‏ מניעה‏ של ‏כל ‏ממשק בין ‏התלמידים.
  • מספר ‏הנוכחים ‏במרחבים ‏המשותפים, כגון ‏חצר,‏ אולם‏ וכדומה, ‏לא ‏יעלה ‏על עשרה בו ‏זמנית ובמרחק ‏של‏ שני ‏מטר ‏אחד ‏מהשני. כמו ‏כן, יישמרו ‏כללי ‏המרחק, ‏חבישת ‏מסכות ‏גם ‏לתלמידים ככל ‏שניתן וגם‏ לצוותים ‏שמחוץ ‏לכיתה.
  • –         כל ‏תנועה ‏במרחבים ‏המשותפים ‏תיעשה ‏באופן ‏מבוקר, ‏ובכלל זה ‏גם‏ יציאה ‏לשירותים.‏
  • –         כדי לצמצם ‏אינטראקציה, יוודא ‏איש ‏צוות, טרם‏ יציאת ‏התלמיד, כי ‏המרחבים ‏המשותפים פנויים.
  • –         יש ‏להקפיד ‏הקפדה ‏יתרה‏ על‏ שטיפת ‏ידיים ‏של ‏הצוות ‏החינוכי ‏ושל ‏התלמידים.
  • ניקיונם ‏של ‏תאי‏ השירותים ‏יבוצע ‏באופן‏ שוטף ‏במשך ‏כל ‏יום ‏הפעילות.
  • תחזוקה ‏ושמירה ‏על‏ ניקיון ‏במוסד ‏החינוכי – באחריות ‏הרשות‏ המקומית/הבעלות‏ לדאוג ‏בהקפדה ‏יתרה‏ לניקיון ובכללו ‏ניקוי וחיטוי משטחים, ‏תחזוקה ‏טרם ‏ההפעלה, ‏במהלך ‏כל ‏יום ‏הפעילות ‏ובסיומו, ולכל‏ התנאים ‏הנדרשים ‏בכפוף‏ להנחיות ‏משרד ‏הבריאות.
מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות