נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"אנחנו, שהקרבנו את גופנו למען המדינה, הפכנו לסרח עודף"

“אנחנו, שהקרבנו את גופנו למען המדינה, הפכנו לסרח עודף”

ארגון נכי צה"ל: לבטל את המלצות הוועדה של משרד הבריאות לא לתעדף נכים בטיפולים מצילי חיים

נייר העמדה של משרד הבריאות לתיעדוף חולים קשים בימי הקורונה ממשיך לעורר תגובות קשות. בהמשך למכתב של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ולפוסט החריף שהעלה פרופ’ אסא כשר, יוצא עכשיו ארגון נכי צה”ל נגד הוועדה שגיבשה את המסמך ומביע “שאט נפש” מהנאמר בו.

“אנחנו מבקשים להביע שאט נפש וזעזוע עמוק מנייר העמדה, כפי שפרטיו פורסמו בכלי התקשורת”, כותבים ראשי ארגון נכי צה”ל במכתב ששלחו לראש הממשלה בנימין נתניהו. “נחרדנו לקרוא את נייר העמדה המפלה של משרד הבריאות, אשר מתעדף את חייהם של אלו המסוגלים לעבוד ורמת התניידותם אינה מוגבלת, על פני אלו אשר ‘מרותקים לכיסא ברוב שעות היום’.

“אנו נכי צה”ל”, ממשיכים הכותבים, “אשר הקריבו את שלומם ובריאותם הפיזית והנפשית למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, מוגדרים היום, על ידי אותה מדינת ישראל עצמה, כסרח עודף אשר מתועדף בתחתית הרשימה בבואו לקבל טיפול מציל חיים, אם יזדקק לכך.

“מדובר בעוול מוסרי כבד ובהתפרקות ערכית של מדינת ישראל מאחד מנכסיה הבולטים ביותר – הדאגה והחמלה כלפי כל אזרח ישראלי באשר הוא.

“מדינת ישראל, אשר דואגת להביא את אחרון אזרחיה ארצה במבצעים מורכבים, ופועלת בכל רחבי הגלובוס על מנת לסייע ולהושיט יד לאזרחים ישראלים במצוקה – מפקירה את אזרחיה הסובלים ממוגבלויות”.

בסיום המכתב מבקשים ראשי הארגון מראש הממשלה לבטל לאלתר את המלצות הוועדה, אשר פוגעות לטענתם פגיעה אנושה בכל ציבור האנשים עם מוגבלויות במדינת ישראל, ובנכי צה”ל בפרט: “נייר העמדה הוא אות קלון למדינת ישראל ולהתנהלותה בימי משבר, וטוב שלא היה בא לעולם כלל”.

על המכתב חתומים שמעון נבון, יו”ר הוועד הארצי של הארגון, ועו”ד עידן קליימן, יו”ר הארגון.

המסמך מעורר המחלוקת נכתב על ידי ועדה משותפת למועצה הלאומית לביו-אתיקה, ללשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית ולמשרד הבריאות, בעקבות משבר הקורונה. הוועדה ניסחה כללים למקרה שבו, חלילה, מערכת הבריאות תיקלע למצב של “אי ספיקה” ולא תוכל לתת מענה רפואי לכל החולים הקשים שיזדקקו לו.

כדי להתמודד עם מצב נורא שכזה יצרו חברי הוועדה דירוג של חולים מ-1 עד 4, כאשר חולה בדרגה 1 מקבל את העדיפות הגבוהה ביותר לטיפול מציל חיים, בעוד שלחולה בדרגה 4 יוקצו משאבים רק במקרים חריגים.

דרגה 4 כוללת חולים שסיכוייהם לחיות נמוכים ביותר, או במלים אחרות חולים הנוטים למות. בעדיפות שלישית (דרגה 3), דרגה אחת מעליהם, נמצא לפי קביעת הוועדה “מי שמרותק למיטה/כיסא עם צורך בעזרה רבה”. המשמעות היא שנכים ואנשים עם מוגבלות נמצאים בסדר עדיפות נמוך ביותר לטיפול מציל חיים.

בעקבות פרסום ההנחיות שלח נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברמי טורם, מכתב לשר ולמנכ”ל משרד הבריאות ולחברי הוועדה, וקרא לתיקון מיידי של ההמלצות. “זהו מסמך שנגוע בכל ההמלצות שלו בהפליה קשה כלפי אנשים עם מוגבלות”, כתב טורם, “מסמך מבייש המחזיר את ישראל שנות אור אחורה בכל הנוגע לשוויונם של אנשים עם מוגבלות”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות