נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםאותי הגרמנים היו רוצחים פעמיים

אותי הגרמנים היו רוצחים פעמיים

ג'וש ארונסון, עיתונאי אוטיסט ונכד לניצולי שואה, רוצה שנזכור את רבע מיליון האנשים עם מוגבלויות שהושמדו בשואה

אם הייתי חי בתקופת השואה, היו רוצחים אותי פעמיים. פעם מפני שאני יהודי, ופעם מפני שאני בחור עם מוגבלות.

לא מזמן הוציאו מה-Dsm, ספר האבחנות הפסיכיאטריות האמריקאי, את השם של התסמונת שלי, זו הנקראת אספרגר. החוקר שגילה אותה, רופא ילדים וינאי בשם הנס אספרגר, שלח מטופלים שלו למוסדות שבהם הוצאו להורג. עכשיו מתקיימים דיונים במטרה לשנות את השם של התסמונת.

עד סוף מלחמת העולם השנייה נרצחו יותר מ-250 אלף אנשים עם מוגבלויות. המספר היה אמור להיות גבוה בהרבה, אלא שהיטלר חשש ממחאה נגד הוצאתם להורג של נכים שנפצעו במלחמת העולם הראשונה, ולכן נתן הוראה להפסיק את ההרג.

באושוויץ יש חדר שבו שמרו את הפרוטזות של הנכים שנרצחו. ג’וני דניאל, ישראלי שמנהל את עמותת “ממעמקים”, שעוסקת בשימור זכר הנספים, אמר לי שליווה פעם לסיור במקום סנאטור אמריקאי. לבו נשבר כשראה את החדר הזה, ג’וני סיפר. התברר שלאותו סנאטור יש ילד עם מוגבלות.

לפני כמה שנים נקלעתי להפגנה אנטישמית בבריטניה. אחד המפגינים עמד שם עם בנו, שישב בכיסא גלגלים, והחזיק שלט שעליו נכתב “הלוואי שהיטלר היה מסיים את עבודתו”. לא התאפקתי וצעקתי לעברו: “טיפש, היטלר היה הורג את הילד שלך”.

לי, כאדם עם מוגבלות וכנכד לניצולי שואה, חשוב שבארץ ובעולם יכירו את שואת האנשים עם מוגבלויות. הנסיך צ’ארלס אמר פעם בפורום בינלאומי כי אסור לשכוח את מי שנרצחו רק משום שהיו שונים. חייבים להדגיש את זה גם אצלנו: שוויון זה לא רק לקבל את השונה, זה גם לזכור את מי שמת רק כי היה שונה.

אז אני פונה בבקשה לכל ראשי המדינה, וגם אל אנשי יד ושם: מצאו דרך להנציח את האנשים עם המוגבלות שנרצחו, זכרו את השונים.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות