נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותקמפיין מסחרי קורא לחבוש מסיכות שקופות עבור החירשים

קמפיין מסחרי קורא לחבוש מסיכות שקופות עבור החירשים

חברת "כתר" מתחילה למכור לציבור מסכי מיגון שקופים שמאפשרים קריאת שפתיים

מזה כשבוע כולנו מחויבים לעטות מסיכות בצאתנו מהבית. החובה החדשה, שמטרתה שמירה על בריאותנו ומניעת הדבקה בנגיף הקורונה, יצרה מציאות חדשה שאינה מאפשרת לחירשים וכבדי שמיעה להבין את הסביבה, ומקשה עליהם לתקשר עם נותני שירות. זאת, מכיוון שאינם יכולים לקרוא את תנועות השפתיים של האדם המדבר.

“המצב הפך בלתי אפשרי עבור חירשים כמוני – במרחב הציבורי, בקופה בסופר, בביקור אצל הרופא ובעצם בכל פעילות יומיומית”, כתבה מיכל גורליק, חירשת מלידה, בפוסט ברשת. “בעצם מאז שהחלה מגפת הקורונה אני ועוד עשרות אלפי כבדי שמיעה וחירשים בישראל לא יכולים להבין מה אתם אומרים, כי איננו יכולים לראות את השפתיים שלכם. המסיכות שרובכם משתמשים בהן הן מכשול נגישות עבורי”.

בחברת “כתר”, שמייצרת מסכי מיגון שקופים לצוותים רפואיים, נענו לקריאה של אוכלוסיית החירשים, ומתחילים עכשיו לשווק את המסיכות שלהם גם לציבור הרחב. מחר תצא החברה בקמפיין שקורא לציבור לבחור במסיכות שקופות המאפשרות קריאת שפתיים.

מסיכת מיגון שקופה של “כתר”. צילום: יח”צ

המסיכות של “כתר” מיוצרות במפעל בכרמיאל, שבשגרה מייצר ריהוט ופתרונות אחסון לארץ ולחו”ל. עקב משבר הקורונה העולמי קו הייצור שינה את ייעודו והחל לייצר אותן. עשרת אלפים המסיכות הראשונות נתרמו למד”א ולבתי חולים בכל רחבי הארץ. הן זמינות כרגע גם לציבור הכללי בחנויות כתר וחנויות נוספות. בחנויות “כתר” נמכרת מסיכה יחד עם שני שקפים ב-24.90 שקלים.

“הפרויקט הזה הוא חלק מהיכולת המהירה של ‘כתר’ לייצר חדשנות מיידית, במטרה לספק לאוכלוסיות רחבות הגנה מיטבית, מונגשת ורב פעמית”, אמרו אודי שגיא ויפתח סחר, מנכ”לים משותפים ב”כתר ישראל”.

“צו השעה מחייב את כולנו לחבוש מסיכות, ומסתמן כי כך יהיה לאורך זמן”, העריך יובל וגנר, יו”ר עמותת נגישות ישראל. “השימוש במסיכות שקופות מסייע לשיפור הנגישות והתקשורת של אנשים עם מוגבלות בשמיעה המסתייעים בקריאת שפתיים, וגם לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. העמותה שלנו רואה בהערכה גדולה פיתוח מוצרים לשיפור הנגישות ואיכות חייהם של אנשים עם מוגבלות, עבורם המצב בימים אלה קשה שבעתיים”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות