נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאיך עושים טאצ'דאון על כיסא גלגלים

איך עושים טאצ’דאון על כיסא גלגלים

היסטוריה בארה"ב: ליגת פוטבול ראשונה בכיסאות גלגלים תיפתח עוד כחצי שנה

בעוד כחצי שנה תושק בארה”ב, לראשונה בהיסטוריה, ליגת פוטבול מקצוענית בכיסאות גלגלים. בימים אלה בוחנים בארגון Disabled Sports USA , שאחראי למהלך, הקמה של קבוצות בלוס אנג’לס, שיקגו, קנזס סיטי, פיניקס ומיזורי.

כמו ברוב ענפי הכדור הקבוצתיים, הקבוצות צפויות לקיים את המשחקים הן במגרש הביתי והן במגרשי חוץ. המגרשים ייבנו על משטחים קשים, המתאימים לתנועה של כיסאות גלגלים, וגודל המגרש יהיה 60 על 22 מטרים.

פוטבול נחשב לענף הספורט הפופולרי ביותר בארה”ב. לצורך ההתאמה שלו לשחקנים עם מוגבלות ייעשו שינויים נדרשים. למשל, השחקנים יהיו רתומים לכיסאות גלגלים לאורך כל המשחק, ובעיטות ההרחקה המפורסמות ישונו.  

ה-NFL, ליגת הפוטבול האמריקאית, עוזרת לממן את הפרויקט החדש.

אחד השחקנים שעומדים להצטרף לליגה החדשה, וגם לעזור לה לזכות ביחסי ציבור טובים, הוא בראד לאנג. לאנג התפרסם כאשר איבד את שתי רגליו במהלך שירות קרבי באפגניסטן. “זו בהחלט הזדמנות של פעם בחיים”, הוא אמר לעיתונות האמריקאית, “טוב לדעת שאני עדיין יכול לעסוק בספורט שאהבתי עוד לפני שאיבדתי את הרגליים.

“כמו ענפי ספורט נכים אחרים שהשתתפתי בהם”, הוסיף לאנג, “זה גורם לך להרגיש כמו שהיית פעם ושווה לכל אחד אחר”. על האתגר המתקרב הוא אמר: “זה ידרוש הרבה עבודה וסיבולת, אבל אנחנו הולכים לעשות את זה בכיף”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות