נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםבעקבות הפרסום ב"שווים": העירייה תיקנה את השיבוץ של יהב הקטנה

בעקבות הפרסום ב”שווים”: העירייה תיקנה את השיבוץ של יהב הקטנה

במקום בית ספר לילדי פליטים בלבד, יהב קניגסברג, הילדה על הרצף שכיכבה בטלוויזיה, תלמד בבית ספר לאמנויות בת"א

סוף טוב לסיפור של יהב קניגסברג, הילדה הקטנה על הרצף שכיכבה בסדרה “החיים הסודיים של בני 4″ ב-yes, אשר פורסם ב”שווים” לפני כשלושה חודשים: בסוף השבוע האחרון הודיעה עיריית תל אביב להורים שלה, תושבי העיר, כי יהב תלמד בשנה הבאה בכיתה א’ בבית הספר לאמנויות, לשביעות רצונה של המשפחה.

בסוף ינואר סיפרנו כאן כי הוריה של יהב, הלל וג’ני, נדהמו לקבל מהעירייה את רשימת השיבוצים האפשריים עבורה לכיתה א’ בשנת הלימודים הבאה. הרשימה כללה בית ספר אחד דתי, למרות שהמשפחה חילונית לגמרי, ועוד שלושה בתי ספר שבהם לומדים ילדי פליטים ומהגרי עבודה בלבד.

יהב קניגסברג
כיתה א’ מחכה לה. יהב קניגסברג

האב הלל התייחס אז לאפשרות שבתו תהיה הילדה הישראלית היחידה בבתי הספר לילדי מהגרים בדרום תל אביב. ”שוב מנערים את יהב לפינה כדי שילדה מסוגה לא תעורר חלילה וחס את האנטגוניזם של הישראלים ה’נורמטיביים'”, אמר הלל. “היא גם על הרצף האוטיסטי, גם מדרום תל אביב ‘הבעייתית’, אז מטאטאים מתחת לשטיח שחס וחלילה לא יראו ולא יידעו. מהרגע שקיבלנו את המייל ניסינו ליצור קשר עם אגף החינוך המיוחד בעיריית תל אביב, אבל אין קול ואין עונה. כרגע אנחנו אובדי עצות”.

לאב היה חשוב להדגיש בפרסום ההוא כי הוא אינו גזען: “אם היו לפחות 50 אחוז ילדים ישראלים בבית ספר, הייתי מברך על כך. לחמתי את מלחמות העדה האתיופית בהפגנות ואף נפצעתי במהלכן. הבת שלי משחקת עם הילדים בשכונה, עם כולם. ילדים ממוצא פיליפיני, אריתראי וסודני. אין לי שום בעיה עם זה. אבל זה לא מתקבל על הדעת ששמים אותה בבית ספר שלא יהיה בו אף ישראלי חוץ ממנה”.

מעיריית תל אביב נמסר אז בתגובה: “אזורי הרישום נקבעים על בסיס גיאוגרפי, לפי פוטנציאל הילדים הצפויים לעלות לכיתה א’ ומספר המקומות בבית הספר האזורי. עם זאת, כל מי שרוצה יכול להגיש בקשת העברה לבית ספר אחר והעירייה משתדלת להיענות. גם הוריה של יהב מוזמנים להגיש בקשה להעברה, וזו תיבחן בחיוב ותיענה באופן אישי”.
לאחר הראיון ב”שווים” הגיעה יהב עם אמה ואביה ל”תוכנית הבוקר עם ניב רסקין” בקשת 12, ובהמשך הוזמנו ההורים לפגישה באגף החינוך המיוחד בעיריית תל אביב, שם הובטח להם כי העירייה תעשה מאמץ להיענות לדרישותיהם. ג’ני והלל מילאו מספר אפשרויות של בתי ספר, ביניהם בית ספר לאמנויות ובית ספר “דרויאנוב”.

אחרי עיכובים שנבעו ממשבר הקורונה, ביום חמישי האחרון הגיעה הבשורה לה חיכו במשפחת קניגסברג. יהב תלמד בבית ספר לאמנויות. האם ג’ני התייחסה למאבק שהצליח: “לפחות בשורה אחת טובה הגיעה על הבוקר. ההחלטה הזו היא רשמית ואני שמחה על כך. יחד עם זאת, עוד לא עברנו את ועדת האפיון, ועדיין אנחנו נבקש להעביר את יהב מהחינוך המיוחד לכיתה רגילה עם סל שילוב מלא. אין לנו ספק שאם היא תקבל סל מלא, היא תצליח בכיתה רגילה עם סייעת שילוב”.

בעיריית תל אביב טוענים כי לא תיקנו את השיבוץ. מהעירייה נמסר כי “ההורים של יהב הגישו בקשה להעברה לבית הספר לאמנויות, ויהב עלתה בהגרלה. בדיוק כמו שענינו בעבר, להורים שמורה האפשרות להגיש בקשה להעברה כמו שאר הילדים. וכך נעשה”.


יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות