נושאים קשורים

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך
הסתדרות 480-100

אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
ראשיאוטיזםאלה ההנחיות לחזרת הילדים המשולבים בבי"ס יסודי

אלה ההנחיות לחזרת הילדים המשולבים בבי”ס יסודי

מה קורה עם הילדים המיוחדים בכיתות א'-ג' שחוזרות לבית הספר, ומה קורה עם המשולבים בשכבות ד'-ו'. אלה הפרטים

ביום ראשון הקרוב (3.5), אחרי הפוגת קורונה ממושכת, יחזרו תלמידי כיתות א’ עד ג’ לבתי הספר באופן כמעט מלא – חמישה ימים בשבוע, חמש שעות בכל יום. במסגרת זו שבים לספסל הלימודים גם הילדים המשולבים, הזכאים לסל סיוע מהמדינה.

לפי מתווה משרד החינוך שהופץ היום, התלמידים המשולבים ילמדו על פי המערכת הכיתתית שלהם. “בהתאם לתוכנית הלימודים האישית של כל ילד, יינתן לו מענה לימודי וטיפולי כמו בשגרה, ככל הניתן”, נכתב בהנחיות. “הסייעת האישית תלווה את התלמיד הזכאי לתמיכה זו בשגרה”. לגבי תלמידים משולבים הלומדים בכיתות רגילות ומקבלים מענה מהסל המוסדי, נכתב כי “הם ימשיכו לקבל מענה זה, ככל הניתן” .

מה לגבי הילדים המשולבים בשכבות ד’ עד ו’? בשלב זה, כמו הילדים האחרים, הם אינם חוזרים לשגרת לימודים רגילה, ועבורם תגובש מערכת אישית בתוך בית הספר, ככל שניתן, או במוקד של הרשות המקומית בתיאום עם הרשות. תלמידי ד’ עד ו’ הלומדים בכיתות רגילות ומקבלים בשגרה מענה מהסל המוסדי, ימשיכו לקבל תמיכה בהתאמה למערך הלמידה הכיתתי בלמידה מהבית.

תלמידי ד’-ו’ הלומדים בכיתות הרגילות וזכאים לסל אישי, המענה האישי יינתן להם במוסד החינוכי בו הם לומדים בשגרה, או במוקד של הרשות המקומית. המענה הלימודי והטיפולי יינתן בהתאם למערכת אישית שתגובש. התלמיד ימשיך להשתתף בלמידה הכיתתית המתקיימת מהבית, והסייעת האישית תלווה אותו.

תלמידים הלומדים בכיתות ד’-ו’ לחינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, המענה יינתן במוסד החינוכי בו הם לומדים בשגרה, ככל שניתן, בהתאם למערכת שתגובש וביחידות קפסולה של עד שלושה תלמידים ועד שני אנשי צוות. יום הלימודים יסתיים על פי המערכת הבית ספרית בעת חירום.

כיתות חינוך מיוחד משכבת א’-ג’ בבתי הספר הרגילים יפעלו במתכונת זהה לילדים האחרים בשכבות אלה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות