נושאים קשורים

עקב המלחמה: מחסור של 500 מיטות במחלקות השיקום

כמות הפצועים במלחמה העלתה דרמטית את הצורך בטיפול שיקומי. מנהלי המרכזים הרפואיים מתריעים בדיון בכנסת: חייבים סיוע משמעותי בתקציב ובכוח אדם

“הגלים היו חזקים היום, אבל אנחנו יותר חזקים”

מאות ילדים עם ובלי מוגבלויות שפונו לאילת משתתפים בפעילות סאפ וגלשנים של עמותת "בית על הים". המטרה: לייצר שגרה ספורטיבית ולהחזיר להם את תחושת השליטה

יובל בת ה-11 חזרה מהשבי על כיסא גלגלים

52 יום אחרי שנחטפו באכזריות על ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה, חזרו אמש בנות משפחת אנגל לביתן. גם קרובי משפחתה של נויה דן ז"ל, בת ה-13 על הרצף שנרצחה עם סבתה, חזרו לארץ

תמונת פצועי המלחמה: אלפי אנשים יזדקקו לשיקום פיזי ונפשי

מאות פניות חדשות להכרה כנכי צה"ל הגיעו לאגף השיקום במשרד הביטחון. אזרחים רבים איבדו גפיים והחלו בתהליך שיקום – ועוד מאות נפגעי חרדה ופוסט טראומטיים יזדקקו לטיפול וליווי
הסתדרות 480-100

המלצר הוא רובוט, המפעיל – איש עם מוגבלות

ברוכים הבאים לקפה "אווטאר" ביפן, בו כל המלצרים הם רובוטים אותם מפעילים מרחוק אנשים עם מוגבלויות. ישראלית שביקרה במקום: "זה היה מקסים, והשירות היה נהדר"
ראשיאוטיזםאלה ההנחיות לחזרת הילדים המשולבים בבי"ס יסודי

אלה ההנחיות לחזרת הילדים המשולבים בבי”ס יסודי

מה קורה עם הילדים המיוחדים בכיתות א'-ג' שחוזרות לבית הספר, ומה קורה עם המשולבים בשכבות ד'-ו'. אלה הפרטים

ביום ראשון הקרוב (3.5), אחרי הפוגת קורונה ממושכת, יחזרו תלמידי כיתות א’ עד ג’ לבתי הספר באופן כמעט מלא – חמישה ימים בשבוע, חמש שעות בכל יום. במסגרת זו שבים לספסל הלימודים גם הילדים המשולבים, הזכאים לסל סיוע מהמדינה.

לפי מתווה משרד החינוך שהופץ היום, התלמידים המשולבים ילמדו על פי המערכת הכיתתית שלהם. “בהתאם לתוכנית הלימודים האישית של כל ילד, יינתן לו מענה לימודי וטיפולי כמו בשגרה, ככל הניתן”, נכתב בהנחיות. “הסייעת האישית תלווה את התלמיד הזכאי לתמיכה זו בשגרה”. לגבי תלמידים משולבים הלומדים בכיתות רגילות ומקבלים מענה מהסל המוסדי, נכתב כי “הם ימשיכו לקבל מענה זה, ככל הניתן” .

מה לגבי הילדים המשולבים בשכבות ד’ עד ו’? בשלב זה, כמו הילדים האחרים, הם אינם חוזרים לשגרת לימודים רגילה, ועבורם תגובש מערכת אישית בתוך בית הספר, ככל שניתן, או במוקד של הרשות המקומית בתיאום עם הרשות. תלמידי ד’ עד ו’ הלומדים בכיתות רגילות ומקבלים בשגרה מענה מהסל המוסדי, ימשיכו לקבל תמיכה בהתאמה למערך הלמידה הכיתתי בלמידה מהבית.

תלמידי ד’-ו’ הלומדים בכיתות הרגילות וזכאים לסל אישי, המענה האישי יינתן להם במוסד החינוכי בו הם לומדים בשגרה, או במוקד של הרשות המקומית. המענה הלימודי והטיפולי יינתן בהתאם למערכת אישית שתגובש. התלמיד ימשיך להשתתף בלמידה הכיתתית המתקיימת מהבית, והסייעת האישית תלווה אותו.

תלמידים הלומדים בכיתות ד’-ו’ לחינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, המענה יינתן במוסד החינוכי בו הם לומדים בשגרה, ככל שניתן, בהתאם למערכת שתגובש וביחידות קפסולה של עד שלושה תלמידים ועד שני אנשי צוות. יום הלימודים יסתיים על פי המערכת הבית ספרית בעת חירום.

כיתות חינוך מיוחד משכבת א’-ג’ בבתי הספר הרגילים יפעלו במתכונת זהה לילדים האחרים בשכבות אלה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות