נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםמסתמן: גם בחינוך המיוחד ילמדו יחד עד 15 ילדים

מסתמן: גם בחינוך המיוחד ילמדו יחד עד 15 ילדים

במקביל, במשרד החינוך בודקים האם ניתן לעבור מלמידה במשמרות ללמידה מלאה. הבעיה הגדולה כרגע: ההסעות

אחרי שמשרד החינוך הודיע כי ילדי הגנים וכיתות א’ עד ג’ יחזרו ללימודים ביום ראשון הקרוב (3.5) בקבוצות של 15 תלמידים, הוחלט לנסות להצמיד גם את ילדי החינוך המיוחד לאותה מתכונת. המשמעות: לאחר אישור של המתווה החדש מחר, צפויים בכיתות החינוך המיוחד וגם בכיתות הקטנות בבתי הספר הרגילים ללמוד 8-12 תלמידים, לפי גודל הכיתה, ולמעשה כל הילדים ביחד.

כזכור, ילדי החינוך המיוחד היו הראשונים לשוב ללימודים כחלק מהחזרה ההדרגתית לשגרה אחרי הפוגת משבר הקורונה. לפי הנחיות משרד הבריאות, הילדים למדו עד עתה בקבוצות קטנות של עד שלושה תלמידים יחד עם שניים או שלושה אנשי צוות. הלימודים התבצעו במשמרות של 3 שעות, וכל ילד הגיע לגן או לבית הספר שלוש פעמים בשבוע.

כעת, מקווים הורים לילדים מיוחדים, נעשה עוד צעד בדרך לשגרה הרגילה בבתי הספר של החינוך המיוחד. בשלב זה עדיין לא ברור האם ניתן לעבור כבר עכשיו מלימודים במשמרות ללימודים על פני שבוע מלא ושעות מלאות. על פניו, ברגע שמותר להכניס לכיתה את כל הילדים, יש מספיק כוח אדם לעבור ללמידה במתכונת מלאה. נעדכן כמובן ברגע שיהיו החלטות נוספות.

אחת הבעיות הגדולות שעדיין ניצבות בפני חזרה תקינה של החינוך המיוחד לשגרה היא ההסעות. עד עתה לא מצליחים במשרד החינוך וברשויות המקומיות לדאוג להסעות שיביאו ילדים אל מוסדות החינוך ובחזרה הביתה. ילד שלהוריו יש רכב והם יכולים להסיעו, עוד איכשהו מסתדר בשלב זה, אבל מי שלא ניצב בפני בעיה גדולה.

הורים ששוחחו עם “שווים” הביעו שביעות רצון מההחלטה לאפשר לימודים בקבוצות גדולות, אולם מצד שני אמרו: “איזה טעם יש בזה אם אין הסעות שמביאות את הילדים לבית הספר?”

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות