נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםעם מסיכה כל הזמן: כך ייצאו דיירי ההוסטלים לחופשה בבית

עם מסיכה כל הזמן: כך ייצאו דיירי ההוסטלים לחופשה בבית

אנחת רווחה: אחרי שבועות ארוכים בהם היו סגורים בהוסטלים, מהיום דיירים עם מוגבלות יכולים לבקר את המשפחה

לא מעט משפחות חיכו לרגע הזה בכיליון עיניים: אחרי שבועות ארוכים, שבעה ליתר דיוק, בהם דיירים עם מוגבלות בהוסטלים היו מנועים מלצאת לביקורים בביתם, ולאחר שהושמעה על המדיניות הזו ביקורת חריפה כלפי משרד הרווחה – מהיום סוף סוף זה קורה.

אחר הצהריים הודיע המשרד, שבאחריותו נמצאים ההוסטלים, כי כחלק מהמעבר לשגרה (תחת מגבלות הקורונה) הוא יאפשר יציאה של דיירים ממסגרות של מינהל מוגבלויות לביקור בבית משפחתם. זאת, בכפוף להקפדה על הנחיות משרד הבריאות ובתיאום עימו.

על פי ההנחיות שייכנסו לתוקפן החל מהיום, מנהלי ההוסטלים יוכלו לאפשר יציאה של דיירים לשהייה בחיק משפחתם לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע, כחלק מהתמיכה הטיפולית בדיירים. מנהל ההוסטל יקבע ויעלה על הכתב את פרק הזמן לשהייה בבית המשפחה ויציין את מקום השהות ופירוט בני משפחתו של הדייר אשר ישהו במחיצתו.

היציאה לביקורים תתבצע בכפוף למילוי הצהרת בריאות של בני המשפחה והתחייבות לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות, ובהן שהייה בחיק המשפחה הגרעינית בלבד או בסביבה מבוקרת שאושרה על ידי מנהל ההוסטל, חתימה על הצהרת בריאות כי אף לא אחד מבני הבית היה חייב בבידוד ב-14 יום שקדמו לביקור, וכן חובת חבישת מסיכה על הדייר ועל בני משפחתו למשך זמן הביקור. הדייר יוכל להסיר את המסיכה בזמן שהוא שוהה לבד.

אם הדייר מנוע מלעטות מסיכה, ניתן לפטור אותו מצורך זה, ובתנאי שכל יתר השוהים במחיצתו יקפידו לעטות מסיכה. בזמן הארוחות יתבקשו בני המשפחה לשמור על מרחק ביטחון בין הדייר ליתר בני הבית.

לאחר חזרתו של הדייר להוסטל יתבצע מעקב אחר תסמינים נשימתיים וחום גוף למשך 14 יום. אם מתעורר חשד כלשהו, יש לפעול על פי הנוהל, להכניס את הדייר לבידוד ולקרוא למשרד הבריאות לביצוע בדיקה לגילוי נגיף הקורונה.

“היינו קשובים לצורכי הדיירים והמשפחות לכל אורך התקופה”, אמר שר הרווחה אופיר אקוניס. “אחרי מאמצים רבים עם משרד הבריאות, הגענו לאיזון הנכון בין שמירה על בריאות הדיירים לבין החשיבות הרבה שלא נסתרה מעינינו בשמירה על הקשר עם בני המשפחות”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות