נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםכל הפרטים שיש על חזרת החינוך המיוחד לפעילות מלאה

כל הפרטים שיש על חזרת החינוך המיוחד לפעילות מלאה

מוסדות החינוך המיוחד, הכיתות הקטנות בבתי הספר הרגילים, הילדים המשולבים: איך זה הולך לעבוד

בעקבות החלטת הממשלה מהיום להחזיר את מערכת החינוך המיוחד לפעילות מלאה, הגיעו לידי “שווים” העקרונות המרכזיים של המתווה.

כלל מערכת החינוך תחל את לימודיה באופן הדרגתי, במתכונת של קבוצות קטנות שיכילו עד 17 תלמידים – אומרים במשרד החינוך. זאת, תוך שמירה על כללי המניעה וההיגיינה שייקבעו בתיאום עם משרד הבריאות.

החזרה ללימודים תיעשה על פי ההיערכות של כל רשות (מקומית/אזורית) ובית ספר, כדי לאפשר להם להתארגן באופן ראוי. בתי ספר שיהיו מוכנים יוכלו לקלוט את התלמידים כבר ביום ראשון הקרוב (3.5), ומי שלא יקבלו זמן התארגנות עד ליום שלישי, ה-5.5, המועד האחרון לפתיחת מוסדות החינוך.

בשלב זה הלימודים לא מוגדרים כחובה (מלבד מבחני הבגרות). כלומר, הורים שחוששים או לא מעוניינים לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך, אינם מחויבים בכך. צוותי הוראה צריכים להגיע ללימודים, למעט במקרים של סיכון לעצמם או למי מבני משפחתם (מחלות רקע וכו’). משרד החינוך יוציא למורים מסמך מפורט בנושא.

בתי הספר יעדכנו את התלמידים וההורים אודות מועד החזרה ללימודים המדויק. הורה שלא קיבל הודעה יכול לפנות לבית הספר או לרשות ולברר את המועד המדויק.

מחר, מוצאי שבת, יפרסם משרד החינוך את המתווים המעודכנים והמפורטים. “על רקע המציאות המורכבת והמשתנה, ימשיך המשרד לנטר ולעדכן באופן שוטף בדבר כל התפתחות חדשה”, נמסר מהמשרד.

אז מה הולך לקרות עם ילדי החינוך המיוחד?

  • כל תלמידי מוסדות החינוך המיוחד (גני ילדים ובתי ספר) בגילאי 21-3 יחזרו ללמוד בימים א’-ה’ בין השעות 08:00-14:00. תלמידי מוסדות החינוך המיוחד בחברה הערבית ילמדו עד לשעה 13:00 בשל צום הרמדאן.
  • כיתות חינוך מיוחד (כיתות קטנות) בבתי ספר רגילים ילמדו עד לשעה 13:00 בימים א’-ה’.
  • תלמידים משולבים (גנים, כיתות ד’-י’) ימשיכו לקבל מענה לימודי וטיפולי במוקדים שייקבעו על ידי הרשות המקומית, כפי שהיה עד היום, יחד עם ליווי צמוד של המשלבות. תלמידי כיתות י”א-י”ב משולבים שניגשים לבחינות הבגרות ילמדו יחד עם חבריהם לכיתה.

אחת הבעיות הקשות בדרך לחזרה לשגרה היא נושא ההסעות. נכון לעכשיו נסמכו במערכת החינוך על ההורים שהסיעו את ילדיהם אל מוסדות החינוך ובחזרה, ואילו מי שלא יכול היה להסיע – נאלץ להשאיר את ילדו בבית. המצב הזה לא יכול להימשך. במרכז השלטון המקומי האשימו כאן ב”שווים” את משרד החינוך באחריות למצב העגום הזה. במשרד החינוך אמרו בתגובה שהנושא בטיפול.

יושב ראש פורום 15 הערים הגדולות, ראש העיר תל אביב רון חולדאי, קרא בשם כל העיריות שחברות בפורום לדחות את פתיחת הלימודים. חלק מהעיריות כבר הודיעו שבכוונתן להתיישר עם הנחיות הממשלה. רשימת הערים שהודיעו שלא יפתחו את הלימודים ביום ראשון כוללת את: תל אביב, רמת גן, באר שבע, חיפה, רמת השרון, כרמיאל, קריית מלאכי, קריית גת, נהריה, חדרה והמועצה האזורית אשכול.

יש לציין כי העיריות המדוברות מתייחסות ללימודים הכלליים ולא ללימודים בחינוך המיוחד. שוב, מומלץ לכל הורה לבדוק עם הרשות שלו האם פותחים את הגן או את בית הספר המיוחד של הילד ביום ראשון.

כאמור, במוצאי שבת יהיו פרטים נוספים, ואנחנו ננסה כמובן לעדכן כאן ב”שווים”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות