נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאישום: מטפל במעון תקף דייר עם מוגבלות שכלית

אישום: מטפל במעון תקף דייר עם מוגבלות שכלית

על פי כתב האישום, הדייר סירב לאכול בחדר האוכל, ובתגובה היכה אותו המטפל וגרם לו לחתך בפנים

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום לבית המשפט השלום בנצרת כתב אישום נגד סלים בשיר (25) מטמרה, מטפל במעון לאנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית, בגין עבירה של תקיפת חסר ישע.

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין אלמוג משעול, עולה כי במהלך עבודתו כמטפל במעון “מערך דיור מעוני כפר כנא” טיפל בשיר בחוסה הסובל מפיגור שכלי בינוני ומהפרעת התנהגות.

ב-27 באפריל בשעה 13:15, בעקבות סירובו של החוסה לאכול את האוכל שהוגש לו בחדר האוכל, ניגש אליו בשיר, הרים עליו את קולו, תפס את הכיסא עליו ישב וגרר אותו בעודו יושב עליו. מיד לאחר מכן תפס את החוסה בידו, הרימו בכוח מהכיסא, דחף אותו בכוח באמצעות שתי ידיו אל חדרו ודחפו לעבר מיטתו. אחר כך יצא מהחדר.

בחלוף מספר שניות יצא החוסה מחדרו אל חדר האוכל, אז ניגש לעברו בשיר, הרים עליו פעם נוספת את קולו ודחף אותו לכיוון החדר. החוסה נכנס לחדר והתיישב על מיטתו, אז לפי כתב האישום ניגש לעברו בשיר ותקף אותו בפניו באמצעות ידיו. 

כתוצאה מהתקיפה נגרם לחוסה חתך באף באורך 4 ס”מ. הוא פונה עם כאבים למיון בבית החולים פוריה בטבריה לצורך קבלת טיפול רפואי.

היום, לאחר הגשת כתב האישום, שוחרר בשיר, המיוצג על ידי עורך הדין מג’די חיגאזי, למעצר בית.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות