נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםמחקר ראשון מסוגו: כמה אוטיסטים בוגרים יש בארה"ב

מחקר ראשון מסוגו: כמה אוטיסטים בוגרים יש בארה”ב

המידע החדש יוכל לעזור לאוטיסטים מעל גיל 18 לקבל את המשאבים והתמיכה להם הם זקוקים

כ -2.2% מכלל האנשים מעל גיל 18 בארצות הברית נמצאים על הספקטרום האוטיסטי – כך מעריך מחקר חדש שפירסם שלשום המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). לפי המחקר, שנחשף ב-CNN, מספר האוטיסטים הבוגרים מוערך בכ-5.4 מיליון, וכנגזרת מכך אחד מכל 45 אנשים.

“מדובר במחקר הראשון של ה-CDC שמספק הערכות של מספר המבוגרים בארה”ב עם אוטיזם”, נמסר מהמרכז האמריקאי לבקרת מחלות. “אין למעשה מערכת מעקב קיימת לאיסוף המידע הזה. חשיבות המחקר בכך שהוא ממלא פער בנתונים על מבוגרים החיים על הספקטרום האוטיסטי בארה”ב”.

 “ייתכן שהמחסור בנתונים עד היום נובע מהאתגרים הקשורים לבדיקת ASD (autism spectrum disorder) אצל מבוגרים”, מסבירה פטרישה דיץ מהמרכז לבקרת מחלות. “אין בדיקות שקיבלו תוקף פסיכומטרי של הפרעה אוטיסטית במבוגרים, מה שהוביל לשימוש בבדיקות המיועדות לילדים. בנוסף, דרושות שיטות חדשות כדי להגיע לאוכלוסיות החיות באופן עצמאי”.

 לביצוע המחקר צוות החוקרים השתמש באומדנים של אוטיזם בקרב ילדים, ועשה העברה של נתון זה לאוכלוסייה הבוגרת, תוך שימוש בנתונים עדכניים על תמותה. יש לציין כי הנתון של 2.2% מהווה אומדן, והוא עשוי להשתנות על סמך נתונים חסרים. מצד שני, המידע החדש יכול לעזור לבוגרים עם אוטיזם לקבל את המשאבים והתמיכה להם הם זקוקים, אך אינם מקבלים נכון להיום.

 כך למשל, צעירים אוטיסטים רבים לא זוכים לקבל שירותי בריאות במשך כמה שנים אחרי שהם מפסיקים לראות רופא ילדים. כמו כן, יותר ממחצית מהם נשארים מובטלים אחרי התיכון וגם ולא נרשמים ללימודים גבוהים בשנתיים שלאחריו.

בקבוצת הגילאים מתחת ל-18, אחד מכל 54 ילדים בארה”ב מאובחן עם אוטיזם.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות